vertraging in levering combi met panoramadak

Superbbb

Nieuw lid
Ja die bestelling herinner ik me nog bij Martin schilder Alkmaar dacht
ik. Die superb van mijn zoon wordt ook vrijdag afgeleverd besteld 5 maart.

Dat is lang wachten, ik heb mijn S2C 22 mei besteld, deze wordt a.s. donderdag geleverd (19 augustus), kan niet wachten :super:

corsaar

Senior Member
@ ze geven inderdaad aan dat het panoramadak de vertraging
heeft veroorzaakt. Is dat de hele waarheid? ik weet het niet.

arjahoekstra

Actief lid
Bij ons kwam de vertaging door het panoramadak en DSG.
Dealer heeft gevraagd of PON een gebaar wilde maken naar ons toe ivm. veel langere levertijd, maar zoals verwacht geeft PON niet thuis.
Service van PON vervalt zodra de auto besteld is.
Dealer kan daar verder ook niets aan doen.

MennoB

Nieuw lid
Superb Combi met panoramadak geleverd!

Afgelopen dinsdag eindelijk (bestelling februari!) mijn Superb Combi met panoramadak mogen afhalen bij de dealer! Het dak overtreft werkelijk alle verwachtingen. Geweldig het licht in de auto! Mijn dochters zijn (8 en 10) zijn laaiend enthousiast. Ook het display achterin met tijd en temperatuur scoort hoog bij de dames.
Uitvoering : 1.8 TSI (getuned voor levering bij ABT naar 210pk) ; mocca brown; elegance businessline.
Opties : zij-airbags, electrische achterklep (leuk speelgoed!), echt reservewiel, bluetooth (achteraf voor de bijtelling), trekhaak en uiteraard het dak.
Auto is exact geleverd conform de bestelling op 1 kleinigheidje na.........
Ik had een handbak besteld en krijg een automaat geleverd.......
Gezien de huidige levertijd van 6 tot 9!!! maanden besloten om het door de dealer geopperde voorstel te accepteren, lang leve de kleine leasemij die 's avonds om 19.00 uur gewoon bereikbaar was en een deal sloot met de garage!!
Nu 2 dagen later, begint de automaat te wennen. De combi automaat in de s-stand met tuning zorgt voor komische situaties op de snelweg. In het bruin(ogend als donkergrijs) ziet de auto er heel braaf uit. Maar als je gas geeft kunnen de andere weggebruikers genieten van de kont van de combi in een snelheid die in de achteruitkijkspiegel verbaasde gezichten oplevert.
Kortom, eerste indrukken van de auto zijn G E W E L D I G !!!!!!!!!!!!!!!!!

MarcoO2

Forumguru
Veel plezier ermee! Klinkt als een geweldige wagen! En netjes dat dankzij de dealer en de leasemij. alles netjes is afgehandeld! Hangt er voor jou nu (behalve een hogere bijtelling) nog een prijskaartje aan dit avontuur?

MennoB

Nieuw lid
Geloof het of niet... Nee!!!
De dealer heeft de meerprijs als kostenpost genomen.
De Leasemij heeft dus gratis een automaat i.p.v. een handbak met een hogere restwaarde. Deze hogere restwaarde is contant gemaakt (leaseprijs blijft nl. hetzelfde) en krijgt de dealer. De dealer gebruikt dit bedrag weer om mij in mijn hogere bijtelling te compenseren. De netto schade voor mij is € 3.200 (meerprijs automaat) x 25% x 52% = € 416,-- per jaar, looptijd 4 jaar ergo totaal € 1.664,--.
De dealer compenseert mij voor € 1.000,--. Geen gekke deal dacht ik zo?
En nu na twee dagen begint de automaat het echt te wennen!
Ik begrijp nu overigens ook waarom er geen cd-wisselaars aan Columbus hangen. Op een sd kaart van 8 GB passen 45 cd's!

Wasmachineman

Forumguru
Een voorbeeld voor vele andere dealers. Je ziet het, nu wordt er gelijk over de dealer gepraat. Welke dealer is het Menno?? Topwagen heb je inderdaad. Veel rijplezier.

MennoB

Nieuw lid
Welke dealer het is mag ik niet zeggen. De dealer schaamt zich namelijk nog steeds rot voor het hele gebeuren. Volgende week moet ik nog terug naar de dealer voor hondenrek (afmonteren schroeven misten), bluetooth aanpassen, rolhoes bagage (door montage hondenrek) en de paraplu.
De paraplu is niet bijgeleverd daar mijn auto al deels modeljaar 2011 is.
Deels want de afbeeldingen op de hendel van de cruise control is nog de oude.... Dealer zegt echter dat ik 2010 besteld heb en dus de paraplu er nog gratis bij krijg!

Inderdaad top aftersales service. Wellicht ter compensatie voor het feit dat ik er zelf achter moest komen (half april) dat mijn auto pas deze maand geleverd zou worden.
Door wisseling van leasemij moest ik mijn Passat-Variant (2.0TFSI heerlijk scheurijzer) 22 mei inleveren en werd ik gestraft door te moeten rijden in een Peugeot 308 HH (hondenhok).

andrehj

Forumguru
Uitvoering : 1.8 TSI (getuned voor levering bij ABT naar 210pk)
Auto is exact geleverd conform de bestelling op 1 kleinigheidje na.........
Ik had een handbak besteld en krijg een automaat geleverd.......
Wat vind de dealer / garantie / leasemij. van de combinatie DSG en tuning? Want standaard schijnen de 1.8 TSI's al meer dan 250 Nm te leveren, zodat er voor tuning eigenlijk geen ruimte meer is.....
En is de tuning eigenlijk wel uitgevoerd? Heb je er rollenbankbewijs van? Zo ja, zou je een uitdraai daarvan dan hier willen posten?

MarcoO2

Forumguru
Voor wat betreft het antwoord op de vraag over de automaat en maximum koppel: gebruik de zoekfunctie... dat is al heel vaak besproken. Ik proef hier een wantrouwen, alsof nieuwe auto afgeleverd worden als getuned, zonder dat dat het geval zou zijn... is dat wantrouwen ergens op gebaseerd?

corsaar

Senior Member
Eindelijk na bijna 6 maanden wachten hij is er de superb.
(van mijn zoon, zelf niet op het skodaforum)
De reden ? Het panoramadak !
Foto-P8V3IHGJ-D.jpg

Wimus

Actief lid
Ik heb vandaag een Yeti besteld hier in Belgie.
Gelukkig een voorraad auto, maar ook hier problemen met Panoramadak,
Bestelling zonder panoramadak is levering 1e week oktober en als je nu een auto met panoramadak besteld is de levertijd half december....:ahum:

SC 4*4

Nieuw lid
Panoramadak lekkage + lijmvlekken

Ik ben vandaag weer bij de dealer geweest, vorige week na heftige regenbui beide vloermatten voorin drijfnat! Vandaag door dealer onderzocht, bleek dat de afvoer niet juist was aangesloten, hierdoor lekkage in personencompartiment.
Ik heb ook gevraagd tre kijken naar de vlekken in de dakrond van de hemel rond het panoramadak. Overal zitten kleine vlekjes (oranje/bruin). Volgens de dealer is mijn auto een van de eersten met zo'n dak (11-3-2010 op kenteken) en hebben ze te veel lijm gebruikt bij de montage, dat komt dan door de bekleding heen. Hij gaat overleggen met de importeur. Iemand nog suggesties?
Verder een dijk van een auto! In de vakantie 3600 km gereden door Denemarken en Zweden met grote caravan erachter. Was geen enkel probleem! ook de tankproblemen zijn (bijna) over. Nog maar 1 keer last gehad.

Groet,

Erik.

Gysman

Actief lid
suggestie: hemelbekleding schoon laten maken en als dat niet kan nieuwe hemelbekleding. Uiteraard op kosten van Skoda.

Bovenaan Onderaan