vertraging in levering combi met panoramadak

MarcoO2

Forumguru
Om terug te komen op het topic: mijn collega (jammer genoeg voor hem was dat niet Dreverhaven) heeft afgelopen week bij Duindam een S2C Ambition Business Line 1.8TSI besteld, met DSG en panoramadak. Levertijd: 13 à 14 weken, dus hij moet geduld eind juli, begin augustus.
En ook deze collega kreeg vorige week te horen dat zijn S2C pas in september geleverd zal worden... :icon_smile_dead:

Vandaag gebeld door de garage, levertijd van de Elegance Businessline DSG7 met panoramadak................ EIND Oktober!

Begin heel erg te twijfelen of ik hiermee akkoord ga en niet een alternatief moet zoeken.....

corsaar

Senior Member
Hoezo populair ik zie er nog niet veel rijden in Nederland.
Wel hoor !!
Vraag: het bedrijf dat het Panoramadak inbouwd
doet dat waarschjinlijk voor een flink aantal merken,
of alleen voor skoda ?
Wat ik overegens niet verwacht.
Gisteren op de fiets naar de Noordpier Ijmuiden/Velzen op een duin
keek ik over een parkeer plaats 10 % had een panorama dak dat vind ik relatief veel.
Het waren auto,s van diverse merken.
Het kan toeval zijn de meeste bezoekers waren zeesurfers/ skysurfers.
Misschien een yuppen groep met panorama daken.

vincefra

Actief lid
ajaj ... heb schrik want heb juist een skoda (de 16de) superb combi besteld met alle toeters en bellen er op aan ... zal dus eind oktober begin november voor mij worden ...

kwaazaar

Actief lid
Mijne wordt geleased en wordt na alle papierrompslomp waarschijnlijk pas over een week of 3/4 besteld. Daarmee komt hij te dicht op de jaarwisseling (meestal wordt 15 november aangehouden), waardoor hij toch pas begin 2011 geleverd mag worden van de leasemij.

arjahoekstra

Actief lid
Verdere vertraging Superb Combi

Gister even bij de dealer langsgeweest om te vragen of er al iets bekend was over de leverdatum van onze auto.Zou in week 24/25 geproduceerd worden(zou eerst week 22 zijn).
Aangezien ik nog niets gehoord had van de dealer was ik al bang voor slecht nieuws.
En inderdaad, Vermoedelijke, dus nog steeds geen definitieve productieweek, wordt week 32. Levering dus niet op tijd voor de vakantie. :407::407::407:.
Begin het wel een beetje zat te worden, geduld wordt wel ernstig op de proef gesteld.
(besteldatum 27/3/2010, leverdatum 27/8/2010????)

Wasmachineman

Forumguru
Erg @$*# !
Zeker op vakantie zou het ideaal zijn om hiermee op vakantie te gaan.
Terecht twijfelen we wel eens aan dealers maar in dit geval met de Panoramadaken zijn zij (lees de fabriek) ook weer afhankelijk van derden.
Daar heb je nu niets aan maar als je eenmaal de auto hebt na het lange wachten begint het goede leven/rijden !
Sterkte !!!
Tip: Ga je maar op de Volendamse kermis in augustus uitleven op kosten van de dealer !

vincefra

Actief lid
Ergens heeft skoda toch echt het succes onderschat van deze wagen. Juist bevestiging ghad dat mijn wagen voor 15 december gepland is (besteld begin juni)!!!
Hoop dat dit de meest pesimistische planning is en dat ze enkele weken eerder me melden dat hij geleverd wordt.

Vraag me ook af of de vertraging louter alleen te maken heeft met het panorama dak ... (kessy systeem, stationair verwarming, ...).

vincefra

Actief lid
Waarom wachten? Ik moet een andere wagen hebben ( lease) daar huidige lease einde contract is in october ... En denk niet dat ze hem gaan willen verlengen ...

Wasmachineman

Forumguru
Dan geven ze je een tijdelijke leasewagen ! Als deze nieuwe Superb op kenteken en op naam gezet wordt in december is hij in januari alweer 1 jaar oud. Slecht voor de restwaarde. Een leasemaatschappij doet dit nooit. Uiterlijk tot half november kun je een auto op kenteken laten zetten als het een leasewagen betreft.

edit: als jij hem privé hebt gekocht is het aan jou natuurlijk wanneer het kenteken aangevraagd wordt en wanneer je hem gaat berijden.

vincefra

Actief lid
???
Op ons werk worden er wekelijks leasewagens geleverd ... ook in december. Denk niet dat ze dergelijke praktijken kunnen verantwoorden ... tijdelijke leasewagens zijn of een model onder klasse of duurder gefactureerd ... beiden worden door ons bedrijf niet aanvaard.
Denk dat uw bedrijf zijn politiek naar toeleverancier iets strikter moet toepassen ...

Is misschien ook verschil tussen Nederland en Belgie (spreek hier over belgie).

Freds

Lid
Zonder panorama dak in elk geval een snelle levering. Besteld in week 19 en wordt geleverd komende vrijdag! Dus zondagavond na de winst in Zuid-Afrika kan ik de claxon uitgebreid testen :)

Besteld: Superb Combi Comfort Business 1.8T

Net gebeld door dealer. Morgen ga ik de auto ophalen. Betreft SC ametyst, elegance business line 1.8TSI DSG, panoramadak, ivoor leder, elec. achterklep etc.etc. Met dit weer wordt het genieten van het dak. Zal foto plaatsen.

Bovenaan Onderaan