vertraging in levering combi met panoramadak

quorumz

Actief lid
de 140pk is alleen maar als common rail te leveren geweest....alleen de 2.0 105 kw als pd
ja ik loop ook te slapen:) nevermind, ik haal zelf de getallen door elkaar

Mijn originele bestelling was de 2.0 TDI 140 PK (103kw) PD, deze is nu vervangen door de 2.0 TDI 140 PK (103kw) CR. Deze omschakeling is gebeurt in februari geloof ik. De PD 140PK is niet meer beschikbaar.
De 170PK (125kw) is altijd al CR geweest, de 1.9 105 PK (77kw) een PD.
In de autopers maakte men dikwijls gewag van de 140PK CR in het begin maar dit klopte niet, dit is altijd een PD geweest tot een paar maanden geleden.
Ik denk dat velen zich toen hebben laten 'misleiden' door de sterk verbeterde geluidsisolatie van de 140PK PD, dat ze veronderstelden dat het de CR was.
Althans zo heb ik het toch begrepen tot nu toe.

rufus1904

Nieuw lid
klopt, ik heb gewacht met bestellen tot 30/01 voor het panoramisch dak te kunnen nemen, en blijkbaar was het pas sinds dat weekend dat de 2.0 103kw 140pk een CR meekreeg. publiciteit hadden ze hiervan niet gemaakt. lang erna verschenen trouwens in autotests nog steeds de melding dat de 2l met 140 pk een pompverstuiver had.

MarcoO2

Forumguru
Om terug te komen op het topic: mijn collega (jammer genoeg voor hem was dat niet Dreverhaven) heeft afgelopen week bij Duindam een S2C Ambition Business Line 1.8TSI besteld, met DSG en panoramadak. Levertijd: 13 à 14 weken, dus hij moet geduld eind juli, begin augustus.

Mijn S2 Combi met panoramadak komt nu eind juni en is dan 6 weken later dan de eerst "beloofde" 10 weken levertijd. Nog even wachten dus.

rufus1904

Nieuw lid
Auto is binnengekomen in de garage, en dat is conform de leveringsdatum op de bestelbon, midden mei. netjes op tijd, zonder vertraging. en met panoramisch dak!

@Rufus: wanneer heb jij je auto besteld? De mijne eind januari... en was in eerste instantie bevestigd voor levering in WK18 (vorige week dus). Maar het blijft nog erg stil... :-S

rufus1904

Nieuw lid
Knilliske, bestelbon 30/01. "leveringsdatum midden mei 2010" met de berichten over mogelijke vertragingen had ik nog niet geïnformeerd bij dealer. gisteren toch efkes gebeld, en hij was blijkbaar net aangekomen. mag volgende week afspraak maken. (levering in Belgie, misschien maakt dit verschil?)

@Rufus, nu al proficiat met de aankomst van je wagen!
Dat is tegenwoordig al niet evident meer ;)
De mijne zou binnen 3 weken geleverd moeten worden (geen panoramisch dak).

Alvast veel rijplezier volgende week!

rufus1904

Nieuw lid
@Rufus, nu al proficiat met de aankomst van je wagen!
Dat is tegenwoordig al niet evident meer ;)
De mijne zou binnen 3 weken geleverd moeten worden (geen panoramisch dak).

Alvast veel rijplezier volgende week!
merciekes! met al de berichten van vertragingen had ik mij er al op ingesteld. aangename verrassing dus.

Net bericht van de dealer gehad: levering met een maand vertraagd. Nieuw verwachte datum 11 juni... nog steeds onder voorbehoud! Het moet wel een heel speciale auto worden ;)

Josh

Nieuw lid
Na 16 weken is de S-Combi bij de dealer afgeleverd! Op 2 juni de aflevering; de werkplaats heeft het te druk voor een snellere levering.
Het panorama-dak ziet er perfekt uit.Geeft in het donkere interieur een extra dimensie.
Heeft de 1.8 TSI een intercooler? Ik kon er zo gauw geen uitwendige ontdekken.
Op de Audi plaatjes van het huidige 1.8 blok staat wel een intercooler.

Ronnie

Forumguru
Moderne turbo's hebben allemaal een intercooler........
Gewoon de inlaatluchtslang volgen en komt hem vanzelf tegen, waarschijnlijk onder de linker of rechter koplamp, onder de balk.

Yes, vanmorgen telefoontje gehad van de dealer. Hij is binnen, maar deze week afleveren gaat niet meer lukken. Woensdagmiddag 9 juni kan ik de sleutel in ontvangst nemen :)
Hopelijk schijnt de zon volop dan... ;)

Dealers hebben het wel erg druk, hoor dat steeds vaker. Missschien moeten ze iets gaan doen aan (betere) planning? Toch zonde dat een nieuw afgeleverde auto een week moet wachten alvorens de dealer tijd heeft om hem af te kunnen leveren.
In ieder geval veel plezier 9 juni met het ontvangen van de sleutels en het eerste rijplezier in je nieuwe Skoda!

corsaar

Senior Member
De lease supurb van mijn zoon met panoramadak.
Besteld 12 maart levering volgens dealer/ pon
opgeschoven naar +/- 17 augustus.

Bovenaan Onderaan