Verwarmbare voorruit bij 1.0 per direct niet meer leverbaar.

Bericht gehad van dealer. Helaas moet ik mijn configuratie aanpassen. Twijfel tussen schrappen of vervangen voor safety pack voor het alarm.

Baal er wel van....

Marcosikkens

Nieuw lid
Dat is een lastige keuze. maar alarm vind ik zelf niet erg nuttig. Zou dan eerder Drive assist/dab nemen meer iets waar je zelf (meer) gebruik van maakt. Daarnaast zou je ook kunnen proberen te onderhandelen voor iets wat meer dan 200 eur kost oid. Je moet niet vergeten dat jij niet alleen een probleem hebt

B.Stuurder

Forumguru
Ik weet je configuratie niet, maar niet jij hebt een probleem, maar zij. Zij hebben een product verkocht en kunnen nu niet voldoen aan de afspraak! Dus jij hebt een hele sterke positie. Laat je niet afschepen!

Het gaat om een 1.0 DSG style business, plus pakket, DAB en oorspronkelijk verwarmbare voorruit.
Contract is pas een weekje oud.

Waarschijnlijk is het basis alarm niet echt een enorme meerwaarde als ik zie dat een SCM alarm ruim 750 euro is.

Wat kan ik met mijn sterke positie dan? Heb hier weinig ervaring mee.
Als ik zo naar de prijslijst kijk is een parkeercamera wellicht een optie. Die is 90 euro duurder.

Laatst bewerkt:

fonzamundo

Forumguru
Ken het probleem, maar dan met de motor (een 1.2 bestellen en een 1.0 krijgen). Uiteindelijk wel heel tevreden van, maar bon...
Sterke positie mja, staat wel op de bon dat ze altijd wijzigingen kunnen aanbrengen (op de ommezijde, de kleine lettertjes)
Ik zou voor de camera gaan, heb ik ook gedaan en is echt wel handig

Edit: ik heb geen compensatie gekregen maar kreeg uiteraard wel de wagen aan de bestelde prijs alhoewel de 1.0 wat duurder is uitgevallen bij lancering

Bart81

Forumguru
Je hebt niks te vertellen jammer genoeg!
Lees kleine letters maar eens op bestelbon...
Dealer kan ten alle tijden aanpassingen doorvoeren aan bestelde wagens indien er zich iets voordoet om dit hard te maken. Ookal is bestelbon al getekend!
En geloof het maar ze vinden telkens wel een geldige reden!

Niks aan te doen dus

B.Stuurder

Forumguru
Ik zou gaan voor de parkeercamera. Niet geschoten is altijd mis en je wordt al genoeg genaaid neem ik aan. Bovendien is het verschil voor de dealer geen €90.
Scherm wat met onderhoud bij deze dealer brengen, bovendien heb je een afspraak met hem gemaakt, kleine lettertjes of niet. Juridische praktijken, trouwens je kan van alles opschrijven in contracten, maar er zijn in Nederland een aantal beginselen, en een rechter kan je best in het gelijk stellen. Nu is dit niet iets om een rechtszaak over te voeren, maar neerleggen bij kleine lettertjes daar zal ik me nooit zomaar aan conformeren.

Bart81

Forumguru
Ik zou gaan voor de parkeercamera. Niet geschoten is altijd mis en je wordt al genoeg genaaid neem ik aan. Bovendien is het verschil voor de dealer geen €90.
Scherm wat met onderhoud bij deze dealer brengen, bovendien heb je een afspraak met hem gemaakt, kleine lettertjes of niet. Juridische praktijken, trouwens je kan van alles opschrijven in contracten, maar er zijn in Nederland een aantal beginselen, en een rechter kan je best in het gelijk stellen. Nu is dit niet iets om een rechtszaak over te voeren, maar neerleggen bij kleine lettertjes daar zal ik me nooit zomaar aan conformeren.
Je zult niet veel keus hebben!
Letters zijn letters

EdK

Forumguru
Tsja heren geen verwarmde voorruit houd wel in dat je nu in den winter de kans hebt dat je moet krabben....
En wat heb je daar voor nodig ??????
Juist een IJSKRABBER !!

Dus altijd deze krabber met winterbanden en een achteruitrij camera eruit proberen te handelen....

Cordoba

Forumguru
Anders misschien in Belgie bestellen? Pon heeft al jaren die verwarmbare voorruit in Nederland tegengehouden, terwijl ie in het buitenland gewoon leverbaar was. Ik ben bang dat dit ook weer een Pon-actie is.

Niels83

Forumguru
Ik heb eerder gelezen dat iets niet meer leverbaar was tijdens de bestelling en daar werd gezegd dat er in het koop contract ruimte was om die vanuit skoda kant aan te passen als het niet meer leverbaar is. Ging toen om een stekker dacht ik.

Niels83

Forumguru
Niet altijd waar, al willen organisaties je dat wel graag doen geloven.

Volgens mij heb je helemaal niks aan een eventueel gelijk. Voordat je dat krijgt heb je een citigo aan advocaat kosten betaald. Pon wordt daar niet warm of koud van.

Volgens mij moet je dit in redelijkheid gaan uit onderhandelen. Even langs gaan en helpt daar waarschijnlijk wel bij.

Cordoba

Forumguru
Toch niet de stekker van het contract (om 'm eruit te trekken) ;)

@EdK M'n bijnaam is ook 'spoiler' :maakmegek:

Overigens zijn er heel veel teksten in contracten die gewoon niet rechtsgeldig zijn. De bedrijven weten dat vaak ook wel, maar vinden die tekst vaak wel handig om consumenten (ten onrechte) te overtuigen dat ze zich moeten schikken.

EdK

Forumguru
Ik heb eerder gelezen dat iets niet meer leverbaar was tijdens de bestelling en daar werd gezegd dat er in het koop contract ruimte was om die vanuit skoda kant aan te passen als het niet meer leverbaar is.

Ja binnenkort heeft de broodbakker ook dit contract voor als het zout op is voor in het brood....
Tsja dat t brood dan niet meer te vreten is dat is dan jouw probleem.....

Maar goed de dealers zijn pas geleden al flink aangepakt, en moeten nu de afleveringskosten in de totaalprijs gaan laten zien.
En tsja dan meteen dit soort praktijken aanpakken dat is natuurlijk niet te dragen voor ze, dus we motten nog ff 5 a 10 jaar wachten..
Maar we mogen nog blij zijn, want de versnellingsbakken zijn momenteel natuurlijk ook schaars en tsja een fabia zonder versnellingsbak...... t zou zo maar kunnen volgens de regels natuurlijk....:lezen::angry::angry:

B.Stuurder

Forumguru
Volgens mij heb je helemaal niks aan een eventueel gelijk. Voordat je dat krijgt heb je een citigo aan advocaat kosten betaald. Pon wordt daar niet warm of koud van.

Volgens mij moet je dit in redelijkheid gaan uit onderhandelen. Even langs gaan en helpt daar waarschijnlijk wel bij.
In dit geval niet. Een beroep doen op de menselijkheid van de dealer is hier beter, maar dat zei ik al.

Bovenaan Onderaan