Verwarmbare voorruit bij 1.0 per direct niet meer leverbaar.

B.Stuurder

Forumguru
Je moet maar zo denken tegen de tijd dat je de bolide afgeleverd krijgt is het een oldtimer die wellicht weer belastingtechnisch gunstig uitvalt
Dat is zo ja. En ook bewust. Als de bolide nu afgeleverd wordt is het dan ook een oldtimer, maar met een minder gunstig belastingbeeld. Maar als de facelift wordt wat ik denk, dan liever een oldtimer.
Trouwens vaak de mooiste auto's naar mijn mening, oldtimers. Had ik geen leasebak, dan had ik een echte oldtimer!

2 januari komt ie trouwens, in vol ornaat :D
 

Rallye

Forumguru
Het lijkt er dus op dat de verwarmbare voorruit helemaal niet meer leverbaar is op de Octavia. Dat dat aan de komende facelift zou liggen lijkt me sterk; daarbij verandert meestal de voorruit niet.....
 

Cordoba

Forumguru
Er zijn een aantal logische verklaringen te bedenken:
  • één van de toeleveranciers waar VW de laatste weken ruzie mee heeft gehad maakte de verwarmbare voorruit (of onmisbare onderdelen daarvoor)
  • het prijskaartje af fabriek is voor de verwarmbare voorruit omhoog gegaan voor de importeurs waardoor importeurs daar onderuit willen (en dus die voorruit op de goedkopere modellen met minder marge niet meer leveren)
  • de verwarmbare voorruit telt mee met het milieuplaatje, en kost net teveel energie (net alsof een file door ongeluk, of het herstellen van schade milieuvriendelijk is) en daardoor komt ie net boven bepaalde uitstootnorm.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ok en de ACC bij de 1.6tdi, ligt dat in het verlengde?
En dikke kans dat de 1.8 tsi er ook uit gaat? De Passat heeft die motor ook niet.
 

Frank

Forumguru
Toen ik dik 2j terug mijn 1.4tsi bestelde (MY2015), kon ik in België ook al geen verwarmde voorruit meer kregen (wel op de 1.8). "Motor niet krachtig genoeg" was toen het fake-excuus
 

Marcosikkens

Nieuw lid
Bij skoda Duitsland kan de acc/voorruit verwaming nog wel in de configuratie hoor (bij de 1.6 diesel/1.0tsi).

Dit lijkt tot nu toe meer een dat het per land anders is dan dan het niet kan. Vind ik ook raar. Ik zou zelf zeggen per land zelfde configuraties. Dat is toch veel goedkoper dan alles in aparte pakketten/combinaties stoppen?
 

Frank C

Forumguru
Er zijn een aantal logische verklaringen te bedenken:
  • één van de toeleveranciers waar VW de laatste weken ruzie mee heeft gehad maakte de verwarmbare voorruit (of onmisbare onderdelen daarvoor)
  • het prijskaartje af fabriek is voor de verwarmbare voorruit omhoog gegaan voor de importeurs waardoor importeurs daar onderuit willen (en dus die voorruit op de goedkopere modellen met minder marge niet meer leveren)
  • de verwarmbare voorruit telt mee met het milieuplaatje, en kost net teveel energie (net alsof een file door ongeluk, of het herstellen van schade milieuvriendelijk is) en daardoor komt ie net boven bepaalde uitstootnorm.

Zou goed kunnen. Hoor via toeleveranciers circuit dat een van de problemen in de productie bij VAG het grote aantal uitvoeringen is en dit leidt ook tot logistieke en kwaliteitsproblemen en dus kosten.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Maar de opties die je moet nemen in combinatie met andere opties wordt volgens mij door de importeur bepaald, net als deze voorruit kwestie.
 

jongetje

Forumguru
Ik hoor alleen maar dat Skoda groter wil worden, maar dan moeten ze wel zorgen dat ze nu de productie makkelijk moeten aankunnen. Ik hoor nu regelmatig productie problemen.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik weet niet of je weleens het tankklepje open hebt gedaan, maar daar zit een ijskrabber in...
dit vind ik ook nog een goeie van Skoda. Laat je dit zitten waar ze het geplaatst hebben, handig, ligt het niet in het interieur te rammelen. Bij het eerste vriesweer wil je je ijskrabber nemen, uiteraard weet je hem zitten, heel handig in het tankklepje, wil je het tankklepje open doen, oeps, zit helemaal vast omdat het gevroren heeft :mad::mad:

Skoda, simply clever :deuk::deuk:
 

ertromp

Forumguru
@leon-cupra Daar is over nagedacht: als je het tankklepje niet kunt openen, kun je ook niet tanken en kom je met een lege tank te staan. ;) Maar serieus: een Seat is gemaakt voor een droog klimaat, en heeft dan ook overal opslag voor een noodvoorraad water, zelfs tot in de lampunits. Een Skoda heeft dat niet, en vriest dus ook niet vast.
Van mij wordt natuurlijk een reactie verwacht :deuk:
Gert heb je überhaupt wel een voorruit in je Skoda?
Wat is er toch in hemelsnaam tegen je hoofd gevlogen :D
Maar serieus er zijn Skoda's waar de portieren voor waterbuffering en de panodaken als sprinkler installatie dienen
Voor welk klimaat zijn die gebouwd? Of is dat om een indoor schaatsbaan te creëren (simply clever)
Mijn Seat is blijkbaar ook voor het NL klimaat gemaakt want ik heb nog geen druppel water in lampunits gezien en moet mijn water voorraad in een echte Seat dopper meenemen
Wel een mooie nickname voor een Skodaforum "Cordoba"
Maar gezien je vele activiteiten op het Seat online forum koester je nog warme gevoelens voor de Spaanse sportiviteit;)
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Ik weet je configuratie niet, maar niet jij hebt een probleem, maar zij. Zij hebben een product verkocht en kunnen nu niet voldoen aan de afspraak! Dus jij hebt een hele sterke positie. Laat je niet afschepen!
Lees de kleine lettertjes nog maar eens door. Op het formulier waar je handtekening onder staat.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Ehh, ik heb niks getekend, alleen de papieren van mijn werkgever en daar staat niks in. :tongue:
Maar geloof me, als een wijziging niet billijk is en belangrijk genoeg om iets mee te doen, heb je een redelijke kans is de rechtbank. Al zetten ze het hele alfabet er onder. Zou ook wat zijn, bestel je een Style business en besluiten ze ineens alleen maar Ambition te leveren. Daar kan je echt wel onderuit hoor.
 

Noord26

Forumguru
@B.Stuurder

Het is precies zoals je het zegt. Vervallen van 1 bepaalde optie, en een oplossing aandragen, is totaal iets anders als een volledig andere uitvoering leveren.

In je post die ik citeerde ontbrak elke vorm van billijkheid. Wat in mijn optiek geen raakvlak heeft met het topic. Waarin daar duidelijk wel sprake van is.

Daarnaast: er zit ook aardig verschil tussen lease maatschappijen. Qua wat ze kunnen en willen bereiken bij een dealer. Athlon is een correcte partij om zaken mee te doen, als er onvolkomenheden zijn. Helaas bepalen of weten werknemers amper met welke maatschappij de werkgever zaken doet voor een auto lease.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan