Verzamel topic: Mankementen Skoda Fabia II

SkodaFabiarijder

Actief lid
Moet je kijken welke onderdelen gebruikt zijn.. bij de laatste set zitten tandwielen en alles bij. Dit omdat de verbeterde ketting niet op de oude tandwielen past..

Ik heb de factuur even opgevist, hier staat op:

Februari 2015
Omschrijving:
Distributie-ketting met spanner vervangen.

Onderdelen:
- Radiaal.R.
- Repair kit
- Kit

(met nog de snuggere opmerking eronder dat kans op vervolgschade motor niet geheel uitgesloten is)

Maart 2015
Omschrijving:
Motor vastgelopen
klep in eerste cilinder gebroken in in cilinder terecht gekomen, motorblok demonteren.
Nieuwe kale motor besteld bij importeur Skoda
Defecte motor uitbouwen en diverse componenten ombouwen op nieuwe motor.

Ik kan niet herleiden welke onderdelen precies gebruikt zijn helaas....

SkodaFabiarijder

Actief lid
En dat volgde dus al in maart :nailbiting:

ja:thumbsdown:, ook direct aan de dealer gevraagd wat we met die zin aanmoesten, (want verdere motorschade wilde we natuurlijk voorkomen), maar daar wisten ze zelf ook geen antwoord op.

Op dat moment wisten we overigens niet van de vele problemen die er al bekend waren met de kettingen, als ik de houding van de dealer achteraf nog eens bekijk is het ontzettend schrijnend en kwalijk. Het was voor hun allemaal onbekend en ook voor de importeur/Skoda zou dit probleem voor het eerst zijn voorgekomen bij onze Skoda. Na wekenlang getouwtrek is er een coulanceregeling overeengekomen.

Maar het zal ook geen toeval zijn dat het desbetreffende autobedrijf geen dealer meer is/mag zijn.

De oude en de vervanger allebei?

Twee maal in familie meegemaakt in het verleden, Mitshibishi Colt en een Carisma. Serieuze schade binnen maand na vervanging. Bij oudere wagens die niet meer heel lang meehoeven. Laten zitten, heb bij mijn laatste Mazda 626 de oude riem opgevraagd die er al 50000 te lang opzat. Kon je bijna als nieuw verkopen, zat geen haarscheurtje of rafeling in...

Fabia 123

Forumguru
Heb in kringen van monteurs begrepen dat gebroken distributie-ketting en kapotte brandstofpomp bij de F2 facelift relatief vaak voorkomt.

Bovenaan Onderaan