Vraag op Autoblog: Skoda Superb of Audi A6

Status
Niet open voor verdere reacties.

___JC___

Forumguru
Redelijk voorspelbare reacties toch? Al valt het me mee hoeveel mensen nog de Superb kiezen.

MarcoO2

Forumguru
Inderdaad het standaard autoblog-niveau. Maar blijkbaar beginnen steeds meer mensen, ook de jongeren, Skoda te waarderen om haar value for money.

Dan nog kiezen we waarschijnlijk voor de Skoda Superb (Combi) om de eenvoudige reden dat de Audi A6 nog aangekleed moet worden met accessoires die de Combi standaard al heeft. Pak de prijslijst van Audi er maar eens bij.
We hebben het dan nog niet over de PK's en uiteraard de 6,6 seconden van de Skoda t.o.v. de Audi.

Helaas........voor Audi (wederom) :winkie:

Skody

Actief lid
Audi A6 maar zeker de A4 wordt zo langzamerhand een beetje de Mercedes voor de bouwvakkert. Iedereen wil graag Audi rijden (liefst A6 natuurlijk..) omdat A4 toch eigenlijk wel al te gewoontjes wordt voor de buren en kennissen. Maar ja, met het downgraden van de leasebudgetten van de meeste vertegenwoordigers, excuus accountmanagers ben je dan toch vanwege de absurd hoge prijzen van de extraatjes genoodzaakt plastic velgen te nemen met een 1.9 TDI, stoffen bekleding, raampjes met de handjes open en geen Bi-Xenon. Heel apart overigens en exclusief bij Audi is de getinte band boven op je voorruit en de volautomatische regensensor.. Wel even apart aftikken graag ! Doe mij maar gewoon lekker m'n Superb Combi Elegance BL. ALLES er op en er aan (incl. de getinte band en de regensensor) en breeduit lachen naar de Audirijders. Al is t maar omdat je de Superb minder ziet en 'ie dan tóch weer exclusief is. :-).

Captain Hook

Forumguru
Tjonge, jonge, als je die reacties (op autoblog) leest.
Echt van niveau... :biggthumpdown: En zo weloverwogen onderbouwd met rationele argumenten. :ahum:

Toch 'schrik' ik er iedere keer weer van hoe de marketing afdelingen van merken de afgelopen jaren het er bij de mensen ingestampt hebben gekregen dat iets 'premium' zou moeten zijn. De meesten weten niet eens wat het woord betekent...:koffie:

Falcon

Donateur
Een voorwiel-aangedreven Audi vergelijken met vierwiel-aangedreven Skoda en toch kiezen mensen toch nog voor de Audi.

Ikke niet snappen :)

vincefra

Actief lid
A6 of skoda S2C ...
Beiden binnen +- even groot, buiten is de A6 groter
A6 met leer is duurder dan skoda met leer
A6 rijd stiller, voelt kwalitatiever, ...
Meer high tech op A6

De vraag is eerder, hoeveel meer dan 50k ben je bereid te gaan ... want voor het budget van de skoda full option ben je nog lang niet full option bij audi. Met audi kan je dus nog meer investeren.

Nu vergelijk van zelfde componenten
- park assist bvb. .... bij audi is dat een nieuwere generatie ...
- geluidsisolatie - audi scoort beter
- zuinigheid motoren - raar maar waar ze zijn beter
- ...

VW groep zorgt er wel voor dat de meerprijs ergens verantwoordbaar is ...

vincefra

Actief lid
en op een skoda forum zegt iedereen dat ze gekozen hebben voor de skoda omdat het zogezegd de beste is ... (jaja - gewoon omdat wij niet meer geld hebben !!!)

Michel

Forumguru
Het woord "premium" vind ik sowieso redelijk nietsbetekenend.

Dat velen nu eerder voor de Superb opteren is niet zo gek, omdat de A6 zo zoetjes aan aan vervanging toe is.

Zelf zou ik niet snel voor een Audi gaan. Ik word zo langzamerhand een beetje moe van het gehype van dit merk. Daarnaast vertik ik het om me te indentificeren met al die nieuwe Audi leaserijders, die het zo geweldig met zichzelf getroffen hebben om het almachtige Audi te mogen rijden. Ik gruwel al bij voorbaat bij de waarschijnlijk aankomende invasie van nieuwe Audi-rijders, die dadelijk een A1 kunnen/mogen gaan rijden. Dat superioriteits gevoel komt helaas vaak ook tot uitdrukking in hun negatieve rijgedrag. En dan zwijg ik nog maar even over die debiele LED dagrijverlichting :grin:

LenK

Forumguru
die debiele LED dagrijverlichting
Daar hebben ze wel mooi een trend mee gezet. Altijd knap om iets te maken dat iedereen na wil doen.
(:ot: ik noem maar wat: 1e met knippers in de spiegels, onzichtbare greep achterdeur, gekleurde bumpers, kleurloze achterlichten, cabrio klapdak, etc, zaken die door menig fabrikant gekopieerd zijn/worden)

sitechris

Donateur
Die debiele LED verlichting zit ook al op de Octavia RS tegenwoordig. Geen plusje! Weer ontopic: ik waardeer imago van de Superb juist meer als dat van de A6. Ik ben dan ook totaal geen Audi fan. Ik vind het echt een auto voor cocks.

RogerS

Forumguru
Ik heb zelf voor de keuze gestaan van een kale BMW 5 serie stationwagon of een kale Audio A6 Combi danwel een redelijk aangeklede Superb en ook nog zo'n 7 à 8 mille overhouden. Vrij snel voor de laatst optie gekozen een van de argumenten is dat je voor 7 mille een hoop leuke andere dingen kunt kopen (zoals een mooie nieuwe Surround versterker, bijna een halve caravan etc.) en als je de auto van je eigen spaarcenten koopt hou je daar toch ook rekening mee.

En ja zowel de BMW alsook de Audi voelen toch tijdens het rijden duidelijk een klasse hoger aan en toch vond ik dat de meerprijs niet waard. Zeker de accessoires zijn belachelijk duur, check de prijzen van de trekhaken maar eens...

corsaar

Senior Member
@ Captain hook.

Ik laat toch liever een optimum monteur aan mijn auto werken.
Die zijn herkenbaar aan de haarkleur.

michelover

Forumguru
Mijn vader rijd regelmatig in de A6 van zijn baas en ook in mijn Superb dus die kan een redelijk goed vergelijk maken. Zijn oordeel is dat de Superb niet onder doet voor de A6. Dan heb ik het over rijgedrag, afwerking en dus eigenlijk de gehele auto. Zelf een A3 gehad en dat was puur omdat ik het toen een mooier model vond dan de Golf 4. Zoals met elke auto moet je wat kopen wat je zelf leuk vind en in je budget past. En dan heb ik het niet over een leasebudget maar over wat je zelf op zak heb. Als we gaan kijken naar leaserijders was tot voor kort de BMW de hemel en nu dus de Audi. Dus die geven niet echt een goed beeld van welke auto nou wel of niet goed is denk ik.

Mijns inziens is het echt slap geleuter over de Audi A6 vs Skoda Superb Combi.
Het is puur een kwestie van : dief van je eigen portemonnaie of bewuste keuze.
Persoonlijk ben ik voor het laatste gegaan. Heel eenvoudig had ik de keuze kunnen maken voor een Audi, echter heb ik nuchter mijn boodschappenlijstje opgemaakt en gekeken naar de tijd dat ik de auto ga leasen. Dan heb ik een gezonde rekenmachine en een nuchter denkvermogen, wat ging resulteren in de keuze voor een Skoda Superb.

Ik ken genoeg Audi A4 en Audi A6 rijders die stuk voor stuk met mij zijn meegereden. Allen kwamen tot de conclusie dat het een "beest van een wagen" is met veel opties.

Dus is het een kwestie van : Image
En je moet ook beredeneren dat "Image" betaald moet worden.
Persoonlijk zit ik in de zakenwereld en ben van mening dat klanten altijd uit het raam kijken als ik wegrij. Dan is mijn "Image" in ieder geval niet van een dermate hoge waarde dat klanten zich hier maar enigszins aan zouden storen.

Maar goed, ieder zijn keuze.
Persoonlijk heb ik ook Audi gereden en kan nu echt niet zeggen dat ik tekort kom... (integendeel zelfs)

Skody

Actief lid
en op een skoda forum zegt iedereen dat ze gekozen hebben voor de skoda omdat het zogezegd de beste is ... (jaja - gewoon omdat wij niet meer geld hebben !!!)

Je was een paar woordjes vergeten: omdat wij niet meer geld er voor over hebben". Verstand gaat bij de Skoda rijders boven image. Mensen die t van hun image moeten hebben zijn gewoon sneu en onzeker..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan