Vraag op Autoblog: Skoda Superb of Audi A6

Status
Niet open voor verdere reacties.

vormkrijger

Nieuw lid
yes dat volvo hout is wel nice (in de V50 toch)

maar zoals ik zei ... IKEA feeling :D

Volvo%20S40%20V50%20update%2005.jpg

Audi is puur imago.
Tussen deze 2 top modellen zit er geen verschil.
Tussen de lagere klasse wel ... bv een Fabia en een A3 ... niet echt te vergelijken.

vincefra

Actief lid
audi, VW en skoda hebben gelijkaardig dashboard (zitten verschillen in, maar beperkt)

BMW is moderner en volvo scored hierop het best ...

plaza

Forumguru
@plaza: schrijft Hout is voor de 60 plussers

Een zeepkist is ook van hout ik heb nog nooit een 60 plusser in een zeepkist gezien.

Mijn helaas niet meer in leven zijnde vader had als lijfspreuk : " hout " in een auto is voor mensen die alvast willen wennen aan de geur van de 6 plankjes.
Ik hou het nog een beetje netjes. :) ( en inderdaad gaat mijn voorkeur
altijd uit naar sportief )

Over smaak valt niet te twisten, maar in bijna alle gevallen mag het
"hout " geen hout heten , ziet er bijna altijd plasticerig uit.

Wasmachineman

Forumguru
Dat van de V50 vind ik wel mooi. Het lijkt wel een snijplankje voor in de keuken maar ook al is het nep, het oogt toch wel mooi. Donker hout vind ik niet zo mooi. In de Volvo past zoiets wel maar in de Skoda wil ik het nooit.

Bart_G

Lid
Ondanks de Ikea-look van dat hout in die Volvo, kan ik dat bijzonder waarderen. Vind het erg origineel. Bovendien ziet het er in mijn ogen stukken beter uit dan die lelijke plastic houten streep die je soms door een Skoda interieur ziet.

LenK

Forumguru
Nog ff dan verschijnt de uitslag van de Autoweek tevredenheidstrofee weer.
Kijken of het verre Oosten wederom bovenaan staat.

Bakkertje

Forumguru
audi, VW en skoda hebben gelijkaardig dashboard (zitten verschillen in, maar beperkt)

Sorry maar het dashboard van een superb (excuus voor de rechtsgestuurde versie) blijft echt achter bij dat van een A6. Een Passat heeft inderdaad een vergelijkbaar dashboard. De verschillen vind ik nou niet echt beperkt..
Het rechtvaardigt overigens het prijsverschil niet, begrijp me niet verkeerd..

Bijlagen

• 2009-Audi-A6-Dashboard-1920x1440.jpg
    2009-Audi-A6-Dashboard-1920x1440.jpg
    14,8 KB · Weergaven: 48
  • 059.jpg
    059.jpg
    19,2 KB · Weergaven: 47

OrbitZ

Lid
Persoonlijk vind ik dat op basis van die plaatjes er geen wereld van verschil te zien is, dat moet je meer beleven als je er in zit. Ik vind het interieur van de Superb ook zeer geslaagd op een aantal punten mooier dan de A6 maar dat is puur persoonlijk, de aluminium look in de A6 over een groot gedeelte van het dashboard kan mij echt niet bekoren.

Persoonlijk zie ik het zo: Welke auto zou je kiezen als hij gratis zou zijn met hetzelfde uitrustingsniveau?

Ik denk dat dan veel mensen (ikzelf ook) dan voor de Audi A4/A6 zouden gaan, dit is dan dus eigenlijk de auto die ze liever willen hebben.

Helaas gaat voor niets de zon op... ;)

Voor de mensen die geen 10-30k meer uit willen geven voor de Audi vind ik dat je met de Superb helemaal niet slecht voor de dag komt! (Hoop dat die van mij deze maand geleverd wordt! :D)

Vacaro

Senior Member
Als ik niet naar budget moet kijken ga ik voor de Audi, dit ontwerp is iets meer in balans dan de Superb en oogt toch iets mooier. Helaas lijken al de Audi's van A1 tot A8 zo op elkaar vooraan, dat je zelf zou twijfelen welke je nu juist gekocht zou hebben. Maar hebben ni alle merken da tegenwoordig.

Maar kijk je naar de Superb is dit zeker geen lelijke wagen en straalt deze toch ook iets voornaam uit. Hier zul je u toch ook ni in bekocht voelen.

Vind ze beide mooi en ieder shopt in zijn budgetklasse en volgens eigen prioriteiten.
Value for money of Image for lots of money.

Hout of geen hout, ikzelf heb Carbonstrips (fake or real??)

corsaar

Senior Member
Maar kijk je naar de Superb is dit zeker geen lelijke wagen voelen.

Vind ze beide mooi

Hoi Skoda leuk om te lezen, maar er zit toch wel een contradictie in.
Geen lelijke is net niet mooi. Maar ik snap je wel.
Met heel veel budget koos ik toch voor de Audi.

vincefra

Actief lid

Plakt hier nu eens de BMW en de Volvo bij ... en dan zie je een verschil ...
(maar ja, audi heeft al een andere look ... )

sitechris

Donateur
Nog ff dan verschijnt de uitslag van de Autoweek tevredenheidstrofee weer.
Kijken of het verre Oosten wederom bovenaan staat.

Die tevredenheidstrofee zegt me niets. Ieder jaar staan auto's als de Honda Jazz/Sub Forrester etc etc bovenaan. En dat is nogal logisch. Die auto's worden vaak alleen gekocht door pensionado's die max 10.000 per jaar rijden. Ook is het zo dat rijders van zulke merken minder hoge eisen stellen aan hun auto. Als hij maar start, dan is het wel goed. De zakelijke rijder en/of sportieve rijder stelt vaak veel hogere eisen aan zijn auto. Mede vanwege jaarkilometrage en/of gebruik van auto.

Praktijkvoorbeeld: mijn zwager en vriendin hebben een Kia Rio gekocht uit 2001. Gaat ie met droge ogen beweren dat die auto sneller is dan mijn BMW ha ha. Hij was serieus. Hij geeft de Kia Rio met zijn machtige 95 paarden dus de maximale waardering voor prestaties. Ik zou die auto strafpunten geven. Das het verschil.

Ik ga binnenkort afscheid nemen van m'n A6. Niet omdat ie niet bevalt, maar de keuze is gevallen op een Fabia GL.... Een keuze met het verstand dus. En geen keuze met het hart. Kiezen tussen een Superb en een A6 wordt niet moeilijk. De Superb is een prachtige auto. De A6 is daartegenover een klasse apart. Het is een absoluut geweldige auto geweest van een absolute topklasse...

Dolf

Actief lid
Die tevredenheidstrofee zegt me niets. Ieder jaar staan auto's als de Honda Jazz/Sub Forrester etc etc bovenaan. En dat is nogal logisch. Die auto's worden vaak alleen gekocht door pensionado's die max 10.000 per jaar rijden. Ook is het zo dat rijders van zulke merken minder hoge eisen stellen aan hun auto. Als hij maar start, dan is het wel goed. De zakelijke rijder en/of sportieve rijder stelt vaak veel hogere eisen aan zijn auto. Mede vanwege jaarkilometrage en/of gebruik van auto.

Praktijkvoorbeeld: mijn zwager en vriendin hebben een Kia Rio gekocht uit 2001. Gaat ie met droge ogen beweren dat die auto sneller is dan mijn BMW ha ha. Hij was serieus. Hij geeft de Kia Rio met zijn machtige 95 paarden dus de maximale waardering voor prestaties. Ik zou die auto strafpunten geven. Das het verschil.

beetje gummen reactie :)

plaza

Forumguru
Ik ga binnenkort afscheid nemen van m'n A6. Niet omdat ie niet bevalt, maar de keuze is gevallen op een Fabia GL.... Een keuze met het verstand dus.

Dat vraagt om een uitleg !
Een A6 inruilen op een Superb of Octavia is meer dan logisch, maar
op een Fabia ?
Meestal lukt je dat niet eens bij de dealer, omdat de verhoudingen scheef zijn, namelijk een dealer wil altijd veel geld toe, en niet ruilen met gesloten
beurzen of dat de dealer jouw geld moet geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan