Vraag op Autoblog: Skoda Superb of Audi A6

Status
Niet open voor verdere reacties.

plaza

Forumguru
[. Gaat ie met droge ogen beweren dat die auto sneller is dan mijn BMW ha ha. Hij was serieus.

Chris , ik had vorig jaar het tegen overgestelde, een zwager van een van
mijn beste vrienden sprak op een verjaardag vol lof over het vermogen
van zijn Bmw 535 i , waarop zijn vader volledig instemde en zei dat hij nog
nooit in een snellere auto als deze hed gereden.
Ik gaf hem met droge ogen mijn autosleutels, waarop zijn vader vol ongeloof en met pretlettertjes zei , dat meen je toch niet met zo'n
Skoda ?
5 minuten en een sprint wedstrijd later, was er maar een verdrietig, en dat was diegene met de BMW sleutels in zijn handen :uitlachen:

LenK

Forumguru
A6 naar Fabia. Kan met de leeftijd te maken hebben.
Ik ken ook mensen die na hun 55e van een vrijstaand huis naar een appartement zijn verhuisd.

plaza

Forumguru
A6 naar Fabia. Kan met de leeftijd te maken hebben.
Ik ken ook mensen die na hun 55e van een vrijstaand huis naar een appartement zijn verhuisd.

Dan was een A3 een logischere keus geweest, en nu blijf je met een inruil zitten die in principe meer moet kosten dan de auto die je wil hebben.
Dus zal het waarschijnlijk een particuliere verkoop worden .

sitechris

Donateur
@Plaza:
Je onderschat Skoda natuurlijk wel een beetje, er zitten genoeg snelle modellen in het gamma (Octi en Fabia RS, Superb 3.6 V6) en we weten allemaal dat er nog het nodige gechipt wordt. Zo slecht staat Skoda imo niet erop. Ergo, een Octavia RS heeft met zijn coole grill toch wel behoorlijk veel uberholprestige.

plaza

Forumguru
@Plaza:
Je onderschat Skoda natuurlijk wel een beetje,

Gelukkig weet ik na 3 hele snelle skoda's dat je gelijk hebt, het punt is dat ik ze niet onderschat, maar dat er niog steeds mensen zijn die laatdunkend
zich uitlaten over Skoda .

sitechris

Donateur
Onterecht imo of beter gezegd ioo. Over onderschatten, het overkwam mij zelf laatst ook. Ik reed op Autobahn en passeerde een Astra coupé (2 modellen hiervoor, zeg voor gemak jaargang 2003). Turbomotor en 190 pk. Piece of cake dacht ik toen hij achter me kwam hangen. Ik trek gas vol open, hij nadert en hij trekt hem er soepel langs. Damn, die had minimaal 300 paardjes if not more. Aan de buitenkant echter volledig origineel.

RogerS

Forumguru
Laatste nog een stoplicht sprintje gewonnen van een Dacia Logan. De Skoda had wel een handicap omdat er nog een vouwwagen van zo'n 700 KG achter hing en de auto ook nog volbeladen was met de familie....:smirk:

LenK

Forumguru
Ik ken iemand met een Greenline die laatst zo'n sprintje van een shovel heeft gewonnen :D

Ik begrijp dat het je verbaast dat ik m'n A6 inruil voor een Fabia. Als je daar tegenover de maandelijkse besparing (bijna 300,-) in ogenschouw neemt... Daarnaast zijn de rekeningen voor onderhoud verre van grappig. Uiteindelijk de knoop doorgehakt. Vooralsnog geen spijt. Zodra de auto is geleverd laat ik je weten of dat zo is gebleven. ;)
Inruilen voor een andere auto, zoals de Octavia of Superb was voor mij geen optie. De besparing met zo'n keuze was niet aantrekkelijk genoeg. Dan had ik liever de A6 gehouden.

___JC___

Forumguru
Die foto's van de RS6 gaan al een aantal jaar op internet rond. Deze bestuurder heeft het verbazend genoeg gewoon overleefd trouwens, zie je ook in het filmpje.

dcv

Nieuw lid
In juli 2008 ben ik naar de dealer getogen voor een nieuwe A6 maar toen ik hem aanklede zoals ik hem wilde hebben ( nav/xenon/pdc) schrok ik me een hartverzakking!
Ik heb toen gekozen voor een Superb ambition bussinesline met 140 pk pd diesel die ongeveer 17 mille goedkoper was.( 36 om 53 mille)
Nu koop ik elke 1,5 a 2 jaar een nieuwe (geen lease maar wel zakelijk) en wilde nu wel een superb station 170 pk cr diesel dsg in elegance bussinesline uitvoering en die kwam op ruim 50 mille!
En ik had mijn twijfels of een klant, als ik de nieuwe superb na 2 jaar weer zou inruilen, voor een tweede hands superb meer dan 40 mille zou willen betalen.
Ik denk het namelijk niet en dat zou een voor mij een lagere inruilprijs en dus forse procentuele afschrijving betekenen.
Nu heb ik dus een nieuwe audi A6 avant advance 170 pk cr diesel met automaat/leer/nav/xenon/pdc gekocht voor 56 mille.( omdat het een uitloopmodel is kun je de audi nu mooi aankleden voor weinig)
Afgezien van het feit dat ik nu een gelijkwaardig uitgeruste auto voor 5 mille meer heb rijdt de A6 absoluut beter als de skoda.
Hij ligt beter op de weg; hij is stiller; beter afgewerkt; met een betere automaat (multitronic) en (subjectief) gewoon een mooiere auto.
Laat ik helder zijn; ik vind de superb een mooie wagen maar als het prijsverschil relatief klein is kies ik toch liever voor een A6.

michelover

Forumguru
Je kan natuurlijk ook die vier ringen op een Superb plakken, rijd ie waarschijnlijk ook beter. En ziet ie er gelijk een stuk luxer en beter afgewerkt uit.

Feit blijft dat je nog steeds voor een uitloop model 5 mille te veel betaald!
Alle uitloopmodellen zijn nu verkrijgbaar tegen koopjes, kijk maar eens bij Volvo.
Maar goed, dan rij je wel in een uitloop of "oud" model, en ja, inderdaad, die gaan tegen leuke uitverkoopjes weg met wat accesoires erbij.
Pon denkt ook : Op=op en weg =weg.
Persoonlijk krijg ik wel mijn bedenkingen bij de inruil van je "uitloopmodel"
Maar goed, hou ons op de hoogte als je gaat inruilen tegen een Superb (t.z.t.) !

___JC___

Forumguru
Laat ik even een ander geluid laten horen. :)
Ik kan me absoluut voorstellen dat de A6 beter rijdt dcv en het is zeker een hele mooie auto. De 'premium' merken zijn aardig aan het stunten de laatste tijd. Ook bij Volvo bijvoorbeeld krijg je dikke kortingen op de V70 waardoor het prijsverschil met de 'niet-premium' merken kleiner wordt. Nadeel van de A6 vind ik wel de zeer beperkte binnenruimte. Ik was laatst bij de Audi dealer en voor mijn gevoel is de A4 nog ruimer dan de A6.

Het enige wat ik niet snap is dat een multitronic beter zou zijn dan een DSG? De ouderwetse jarretelaandrijving met vermogensverlies tov een state of the art gerobotiseerde handbak? Persoonlijk heb ik 10 keer liever DSG dan zou een multitronic ding.

MarcoO2

Forumguru
(omdat het een uitloopmodel is kun je de audi nu mooi aankleden voor weinig)
Voor weinig...? :smiley29: Haha, ik snap wat je bedoelt. Ik weet niet of ik dezelfde keus gemaakt zou hebben, maar feit is wel dat je een schitterende auto voor de deur hebt staan, die (ondanks dat het een uitloopmodel is) toch wel meer premium is dan de Superb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan