Vraag op Autoblog: Skoda Superb of Audi A6

Status
Niet open voor verdere reacties.

sitechris

Donateur
kleine nuance, de A6 kost meer in de aanschaf, maar als je de A6 na 3 jaar en een ton op de teller verkoopt, krijg je natuurlijk wel betere inruil terug als de Superb. De daadwerkelijke verschillen in kosten vallen dus minder hoog uit.

Mbt premium: heb in de A6 niet gereden, wel in vorige model 5 serie (de Bangle version zeg maar). En ik vind de 5 serie wel net wat beter. Betere afwerking, beter materiaalgebruik (dat plastic hout in de Superb kan echt niet) en beter/verfijnder onderstel. Dus een gedeelte van de meerprijs zie ik wel. Maar niet voldoende om ook tot aanschaf over te gaan.

Andere nuance : Als je een auot (pakweg de Audi A6) na 3 jaar zal inruilen dan is die verhouding hetzelfde als met een Skoda Superb.
Ander nadeel is dat de markt zich nu volop aan het vervuilen is en dat dit (nu al) en in de toekomst grote problemen gaat opleveren. Dit komt met name door het feit dat fabrikanten steeds sneller een "nieuw" model of facelift op de markt zetten.
De leasecontracten lopen vaak tussen de 3 en 5 jaar en dat geeft een overschot aan jonge gebruikte auto's. Juist met dié auto's staan op dit moment de terreinen van handelaren vol. Probleem met dit overschot is dat er nog een restwaarde voor deze auto's is die een consument er NIET voor gaat betalen. Deze markt loopt steeds vaster en vaster.
Kort geleden ben ik bij een kennis van mij geweest die handelaar in auto's is. Hij kon mij melden dat alleen de kleine auto's aardig verkocht worden. Hij blijft letterlijk zitten met (jawel...) Audi A4, Audi A6 en Volkswagen Passat. Heel simpel vanwege de prijs die hij er écht voor moet hebben. Sommige auto's staan (schrik niet) meer dan 1 jaar stil op deze terreinen.
Daarnaast moet ik toch echt melden dat : de Audi A6 modellen die ik zie rijden toch echt van een minimaal kaliber aankleding zijn. Dat zegt veel over de bestuurder die "waarschijnlijk" geen geld heeft om de auto aan te kleden.
Kies dan voor iets anders..... (hoef geen voorbeeld te noemen toch ?)

LenK

Forumguru
De leasecontracten lopen vaak tussen de 3 en 5 jaar en dat geeft een overschot aan jonge gebruikte auto's.
Is 3-5 jaar en/of 180k op de teller nog jonggebruikt?
Dat noem ik een 2e handsje. Jonggebruikt is < 1 jaar en < 20000km

Dat genoemde auto's blijven staan ligt er aan dat de grotere auto's door de overheid de weg af gepest worden door de kosten.

En vwb keuze auto:
Heb je het budget, wil je het er aan besteden omdat je houdt van mooie dingen met een dito imago dan wordt het auto 2
Heb je het budget niet dan wordt het auto 1

Dat iemand die auto 2 rijdt dan geen full options heeft wil niet zeggen dat zijn geld op is. Ik denk dat in de berijdersgroep van auto 1 er meer mensen op hun tenen lopen dan in de berijdersgroep van auto 2.

Captain Hook

Forumguru
ex-lease auto's met 180kkm op de teller zijn geen jong gebruikten, maar jong misbruikten. Gewoon afgeragd. Ikke hoef het toch niet betalen, waarom zou ik er fatsoenlijk mee omgaan, dat zoekt de leasemij maar uit. :disc:

Zelfs in dit forum heb ik zulke uitspraken al voorbij zien komen... "dat interesseert mij niet, bij 180kkm gaat 'ie er toch uit" :ahum:

corsaar

Senior Member
Captain Hook schrijft: Gewoon afgeragd. Ikke hoef het toch niet betalen.

Een heel groot gedeelte wel ,schatting 70 % maar er zullen toch nog wel een paar
fatsoensrakkers zijn ?

___JC___

Forumguru
Eeuwige stigma dat leaserijders allemaal aso's zijn die auto's afraggen en niks betalen. Daar hadden we het hier niet over...

Superb vs A6. Interessante stelling van L&K, iemand met een Superb van 52k heeft minder geld over elke maand dan een A6 rijder van 56k? Begrijp ik dat goed? Die moet je me echt ff uitleggen...

Bakkertje

Forumguru
Wat een vergelijk weer.. Het kiezen van een auto is een mix van emotie en rationele afwegingen. Rationeel wint (wat mij betreft) de Superb met gemak. De A6 vind ik persoonlijk dan toch mooier, zeker het dashboard. Maar ook de Superb is gewoon ontzettend goed en mooi. Aangezien iedere euro gewoon verdiend moet worden zou ik voor de Superb gaan, makkelijk zat.

Wasmachineman

Forumguru
ex-lease auto's met 180kkm op de teller zijn geen jong gebruikten, maar jong misbruikten. Gewoon afgeragd. Ikke hoef het toch niet betalen, waarom zou ik er fatsoenlijk mee omgaan, dat zoekt de leasemij maar uit. :disc:

Zelfs in dit forum heb ik zulke uitspraken al voorbij zien komen... "dat interesseert mij niet, bij 180kkm gaat 'ie er toch uit" :ahum:

:ot: Mijn leaseauto is vorige week ingeleverd door mij met 181k km. Gepoetst en schoon. Niks afgeragd want mijn vrouw en kinderen moeten er ook schoon en veilig in kunnen meerijden. Ons bedrijf houdt het trouwens ook in de gaten of je niet in een vervuilde auto rijdt. En terecht want ik ben wel een visitekaartje voor de zaak toch?

plaza

Forumguru
[, beter materiaalgebruik (dat plastic hout in de Superb kan echt niet)

Je moet ook geen " hout " nemen, staat geen enkel merk .
Hout is voor de 60 plussers of de hele hele rijken der aarde.

LenK

Forumguru
De enigen die echt hout gebruiken zijn toch Bentley en Rolls? En Jaguar misschien en Maybach. Maar de rest gebruikt toch alleen maar nep. Soms ziet nep er echt uit maar meestal is nep ook nep om te zien.
En hoezo is hout voor 60 plussers?

corsaar

Senior Member
@plaza: schrijft Hout is voor de 60 plussers

Een zeepkist is ook van hout ik heb nog nooit een 60 plusser in een zeepkist gezien.

RogerS

Forumguru
Hout is voor de 60 plussers of de hele hele rijken der aarde.

Yippie omdat ik nog geen 60 ben zal ik wel tot de hele rijken der aarde behoren.:super:

In de elegance uitvoering zit standaard hout look. Het was mij geen 50 euro waard voor drie andere plastic strookjes.... En bij beige leer gaat het nog enigzins.

Ik denk dat tegenwoordig steeds meer mensen een rationele keuze maken als het een auto gaat. Niet voor niets is het aandeel van 'kleine' auto's de laatste jaren explosief gestegen in de totale autoverkoop (ook in de leasemarkt).
Zelf mag ik idd om de 4 jaar een nieuwe auto 'uitkiezen' met een ruim budget en deze keer is het de SII Combi geworden. Redenen: Ik rijd graag in een leuk aangeklede auto die ook nog eens ruim genoeg is voor de zaken die of achterin of erachter vervoerd moeten worden en motorisch voldoende moet geven om lekker vlot mee te kunnen komen in het verkeer. Dan houd ik nu liever 100 euri's netto meer in de maand over als dat ik 4 ringen op mijn grille heb staan. Zeker, de Audi heeft net wat nieuwere techniek e.d., maar daarmee hoef/wil ik niet voorop lopen. Niet zolang me dat zo veel extra kost.

En wat betreft het 'premium' label, mijn mening is dat een aantal merken sinds een aantal jaar zo goed aan de weg timmeren en hun product zo veel verbeterd hebben, dat de 'premium'-merken wakker zijn geworden en naarstig op zoek zijn gegaan naar dingen waarin ze zich weer kunnen onderscheiden van 'de rest'.

Dit is mijn uitspraak, daar zult u het mee moeten doen ;)

___JC___

Forumguru
Ik vind het Volvo hout wel veel mooier dan al dat geplakte nephout in 'luxe' auto's van tegenwoordig moet ik zeggen..

Darkside

Forumguru
Wist niet dat de rijdende rechter een skoda rijdt :)

Persoonlijk vind ik een audi wel meer premium dan een skoda. Of je het extra geld daarvoor wilt neerleggen moet 'n ieder voor zich weten.

Zelf denk ik dat veel mensen die een A4 hebben. Deze redelijk hebben uitgerust en er over denken om een grotere auto te kiezen (misschien kinderen, of wat voor reden dan ook) automatisch bij een A6 uitkomen. Maar ja. Dan die prijzen.
Dan is een skoda superb toch nog niet zo slecht. En een stuk goedkoper.

LenK

Forumguru
[vloekenindekerkmode]Is het jullie al opgevallen dat Franse auto's tegenwoordig ook premium interieurs hebben? En dat die er bovendien ook nog niet saai uitzien?
En weleens in een Infinity gezeten?[/vloekenindekerkmode]
Vorsprung durch wordt steeds minder. Straks alleen nog maar vorsprung in aanschafprijs :D

Wist niet dat de rijdende rechter een skoda rijdt :)

Zo kom je nog eens wat te weten :)

Persoonlijk vind ik een audi wel meer premium dan een skoda.

Ik beweerde ook niet dat Skoda ineens premium is geworden, maar dat de afstand ertussen aardig verkleind is de laatste paar jaar.

Zelf denk ik ... automatisch bij een A6 uitkomen. Maar ja. Dan die prijzen. Dan is een skoda superb toch nog niet zo slecht.

Ik weet niet of dat zo automatisch is, ik hield iig geen extra geld over nadat ik kinderen kreeg, om een grotere auto te rijden :)
Idd, de Superb is zo slecht nog niet, integendeel zelfs!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan