Zoals belooft een update..
Ondertussen ben ik weer heel wat te weten gekomen over 1.8 TSI motor.
De ketting en kettingspanner deze gaven met name in de jaren 2009 en 2010 problemen bij 1.2 TSI en de 1.4 TSI en niet of nauwelijks bij de 1.8 TSI motoren. Echter Omdat men (volkswagen) geen risico wilde lopen heeft men besloten om deze ook mee te nemen in deze actie. Aldus dealer / Importeur.
Ik heb ronduit gevraagd stel dat ik zeg doe me goed bod en biedt me een nieuwe Yeti 1.8 TSI 4x4 model 2014 / 2015 aan heb ik dan kans op deze zelfde problemen hier is volmondig NEE op geantwoord.
De motor is door ontwikkeld en is dus in de basis nog dezelfde echter heeft per bouwjaar steeds weer modificatie ondergaan... dus de nieuwe Yeti 1.8 TSI heeft dus gewoon 160 pk en geen 180 pk zoals iemand hier zei en die zaken die problemen gaven zijn verholpen (lees verbeterd )
ik heb gevraagd naar het olieverbruik van mijn eigen wagen Yeti 1.8 tsi 4x4 bouwjaar 2010. Volgens opgave van de fabriek mag dit model van dit bouwjaar (2010) olieverbruik hebben van 1 liter op 1000 km.. ( zelfs mijn dealer moest toegeven dat dit voor een auto anno 2014 veel te hoog is en niet van deze tijd)
De afspraak die ik had staan is niet verlopen zoals ik had gehoopt dat zou gaan. Men zou een paar dingen gaan doen 1ste was gaan controleren of de oliedruksensor nog vast zit en omdat men dan toch de carter pan er onderuit had kon men direct een kijkje nemen bij de olie carter overdrukventiel en als dat niks op zou leveren dan zou men overleggen of men de kop van de motor zou gaan lichten. Het derde ding was de APK keuring.
S morgens heen gebracht keurig een leen auto ( yeti 2014 model) mee en men ging aan de gang.. tegen einde van de werkdag denk ik bel effe om te horen hoe het er mee staat...
Tot mijn stomme verbazing hebben ze alleen maar de APK keuring gedaan, ja zegt de man een grote beurt was niet nodig
afijn kon het nog net netjes houden zonder hem door de telefoon heen te trekken..
Ik zeg tegen man ik ben niet gekomen voor grote beurt maar voor een onderzoek naar het olieprobleem beter gezegd ik verwachte dat opgelost wordt..
Okeee.. men gaat een olie weging doen dit van wege de procedure...
ik ben er maar naar toe gereden (met die leenauto) ... ik moest maar een nieuwe afspraak maken omdat ze er nu geen tijd voor hadden...
Ik zei tegen hem die APK had nog wel 2 maanden kunnen wachten dat olie probleem niet ..
De olie weging ( men wil gewoon zelf controleren of er inderdaad een olie probleem is en let op PON hanteert hierbij dat de fabriek de olieverbruik stelt op 1: 1000 km) daar moest ik een nieuwe afspraak voor maken
oke dat weer gedaan en weer wachten dus. Kortom tot op heden weet ik dus nog geen bal
Afijn ik reed naar huis ik was nog geen 10 km van de garage vandaan U raad het nooit .....
oranje lampje van de oliedruk en dat ik niet harder dan 4000 toeren mocht maken...
Ik ben rustig naar huis gereden..
Oja men had wat met het APK hersteld zei men..... Mijn banden zouden niet op spanning zijn....
Mijn wagen is met zo'n banden controle systeem uitgerust ... nooit een melding gehad dat ik daar problemen had sterker nog die banden waren allemaal keurig op spanning toen ik daar kwam...
Ook dat lampje ging branden ....
U begrijpt dat dit mijn vertrouwen op een goede afloop niet doet groeien
oke wordt dus weer vervolgd.