Zorgen is groot woord er zijn tenslotte ergere dingen dan wat pech met je auto...
Wat mij gewoon een beetje boos maakt is de manier waarop men dingen afhandelt terwijl je bijna al zeker weet wat de oorzaak is.. Bepaalde dingen gebeuren gewoon, tis ten slotte ook mensen werk, men kan foute afwegingen maken keuze materiaal etc etc maar dit is iets wat men 100% weet omdat het bekend is. Vervolgens gaat men hier in Nederland ( onze buren hebben er namelijk wel een terugroepactie voor gehad) een afweging maken van gaan we uitvoorzorg bepaalde wagens terughalen en of wachten we gewoon af en kijken we wie zich meld aan de poort.
Men noemt dat de wet van statistiek hoeveel kans maken we op.... pure wiskundig oplossing dus en dat druist zwaar tegen men gevoel in van bepaalde waarde die ik denk dat men hoort te hebben.
In principe kan in het uiterste geval de motor vast lopen maar dan moet je al de waarschuwingen die de motor zelf genereerd door de grote hoeveelheid sensoren negeren. Stel dat men zegt joh de wagen voldoet aan de fabriek normering dus 1 liter op de 1000 km dus je kunt er gewoon mee door rijden
is daar mee dan de kous af ... kan ik dan zeggen goh lekker geeft rustig gevoel ... Mijn eerste auto een mini uit jaar 1967 was schoner dan deze , hij lekte ook maar geen olie...
De wagen heb ik niet gekocht omdat ik zo met de milieu bezig was , tis tenslotte model tuinhuisje op paar wielen en blinkt zo en zo al niet uit als zuinig omspringend met brandstof. Dit wist ik van te voren , over het olie verbruik ben ik pas later bekend mee geworden. Ik heb de wagen gekocht om de volgende reden Ik wil dat tie mijn boot kan trekken, hij moet comfortabele zijn, betrouwbaar en hij moet alle alledaagse dingen in zet baar zijn. kortom hij is de ene dag verhuiswagen de andere dag de schoolbus, boodschappenwagen etc. Hij doet dat, echter op betrouwbaarheid ... laat tie mij in de steek. Op de laatste vakantie trip heb ik iets van 4 a 6 blikken olie verstookt en dat kwam neer op meer dan 2 liter olie op de 500 km.
Afijn.
Naast mijn avontuur nu met mijn yeti 1.8 tsi bouwjaar 2010 wil ik wel even zeggen tegen diegenen die dit verhaal lezen en net van plan waren of zijn of in bezit zijn van ook 1.8 tsi aangedreven auto.
En denken ojee heb ik iets stom gedaan of iets in die geest let op :
Dit is mijn verhaal gebaseerd op mijn eigen ervaringen met een
1.8 TSI bouwjaar 2010 en die moet je los zien van de nieuwere en of jongere bouwjaren. Ik ben wel te spreken over
Ik heb op schift van de dealer gehad dat ontwikkeling van 1.8 TSI motor steeds door blijft gaan en dus mag je nu van uit gaan dat ervaringen die men in het verleden heeft gehad met deze motor steeds weer verwerkt zijn in de ontwikkeling van deze motoren. Met andere woorden ik heb dus nu even domme pech dat het mij overkomt maar dat heeft niks te maken met de wagens die nu op de markt zijn of in later bouwjaren dan die van mij. EN kun je er van uit gaan dat dit euvel bij nieuwere motoren verholpen is.
En dit laatste weet ik zeker omdat ik het met eigen ogen heb gezien dat de zuigerveren die nu worden toegepast er totaal anders uitzien dan die in mij auto zitten.
Overigens wist u dat de nieuwe Yeti model jaar 2014 bredere is dan het ouwe type met de ronde koplampen.
De dakrelingen zitten verder uit elkaar waardoor de optionele dwarsliggers niet onderling uitwisselbaar zijn.
Ja ook een yeti groeit stiekem...