@Louis het bedrag 4000 euro kan ongeveer kloppen. Ik heb het elders op deze site ook al neergezet.
Je spreekt van een coulance regeling en dus kun je er geen recht uit onttrekken.
De reden waarom ik toch maar de verzekering in heb geschakeld was de tegenwerking die ik ondervind me nu echt te gortig werd. Men begon er om heen te draaien en op eens wisten ze niks meer. En om die tijdelijke geheugenverlies heel snel te genezen even hulp gevraagd.
Voor de duidelijkheid tis gewoon een financiële kwestie die geen van de partijen wil betalen en uiteindelijk door iemand moet worden betaald. Of er moet een compromis gevonden worden die voor elke partij acceptabel is.
De voorstellen die men had gedaan en het uiteindelijke voorstel van onze kant ( verzekering en ik)
1ste voorstel; je doet niks aan de auto en je rijdt door tot in het jaar 2015. dus dat zou betekenen voor mijn situatie dat ik bij elke tank beurt 2 liter olie mocht kopen. á raison van 22 euro per fles 1 liter. Met mogelijk meer ellende en onbetrouwbare auto, en een bijna zo goed als onverkoopbare auto. Dus een verlies post van 18000 euro (inruilwaarde v/d auto)
2e voorstel ; je doet dikkere olie en je versteld de service interval van de auto en je rijdt door tot in het jaar 2015.
Dit zou dan voor mij betekenen dat ik nu niet meer aan die dure olie zou zitten maar toch zou ik olie moeten kopen. minder kans op verder ellende blijft onbetrouwbare auto en nu zeker niet verkoopbaar aan andere door dat men aan de service interval had gezeten, bovendien extra beurt kost ook extra geld. voorstel garage inruilen tegen een lagere inruilwaarde 15000 euro.
3e voorstel: De kop gaat er af , zuigerveren en dus cilinders en drijfstangen pakkingen etc worden vervangen. Dit zou een rekening worden van ca 3000 euro waarbij 1000 euro voor Pon/ Skoda, 1000 euro voor de garage en de rest voor mijn rekening zou komen. gevolg zou zijn dat mijn auto in 1 klap een totale revisie beurt zou hebben gehad. dit geeft dan weer een goede verkoopargument en goede onderhandelingspositie want de wagen heeft het probleem niet. Nadeel is echter ca 1000 euro zou ook zomaar 2000 euro zijn of misschien wel hoger is mij verteld.
Mijn voorstel die via de verzekering heb af gedwongen : We gaan op nieuw testen gezien de olieweging de 1ste keer fout was gegaan en daarna besluiten dan om te kijken waar deze olieproblemen vandaan komen en of de kop er af te halen etc etc .Daar naast is er een kleiner vastgesteld eigen bijdrage om die 18000 euro inruil weer zeker te stellen .
Ja ik accepteer dan wel een dat ik een deel kosten heb echter dit levert weer goodwill op bij de garage / pon/ skoda waardoor hun ons voorstel weer acceptabel vonden.
Ja ik had tot het uiterste kunnen gaan en misschien had ik die ook wel gewonnen echter daarmee was het nog niet zeker dat mijn wagen gemaakt zou worden. Nu zijn we weer on speaking terms er wordt wat gedaan en tot zover is iedereen en met name ik te vrede en ik kan er mee leven.
De rest hoor zodra ik weet hoe het gaat aflopen of beter gezegd als het afgelopen is.