Vraag over Olie gebruik bij Yeti Outdoor 1.8 TSI 4x4

Vanenkelen

Forumguru
Hahaha, zo boos ben ik ook weer niet hoor, maar een duveltje is altijd lekker ;).

Nee, ik irriteer me gewoon aan de arrogantie van bedrijven om op deze manier een relevant en actueel probleem te verzwijgen. Omdat anders al je andere "klanten" die met hetzelfde probleem zitten ook hier gebruik van willen maken....

En natuurlijk begrijp ik Zespri ook hoor! No problem daar...! :-)

polf

Senior Member
@Zespri kan er hier nog een foto met kenteken geplaatst worden van jouw Yeti olie boot?, dan weten de lezers waar ze komende weken/maanden/jaren met een hele grote boog omheen moeten lopen als ze opzoek zijn naar een Yeti 1.8 TSI uit 2010.

Grt Polf

EdK

Forumguru
Is gewoon een 1,4 TSI motor ingezet , dan ben je ook af van die 1,8 problemen en kunnen ook niet meer terug keren...

@espri
Het blijft stil aan de overkant..
Klopt de conclusie van van Enkelen?
Voor mij ook belangrijk te weten..

Zespri

Forumguru
@Joske waar wil je die meeting houden ?:cheers:

@EkiYeti

Ik drink graag mijn baco op een zonnig terras gaarne met bitterballen er bij:maakmegek:

Weet je ik zat eens op een terras en bestelde bij de ober het bovenstaande drankje en versnapering.

Ondertussen was mijn gast ook gearriveerd.

Toen ik niet door had heeft de ober een chocomelk met borrelnootjes neer gezet.

Mijn gast die geen notenallergie heeft zag het en melde hey hij drinkt een bacootje en lust geen chocomelk met borrelnootjes.

Helaas was het kwaad al geschied ik werd ziek. De ober dacht weg te komen door list en bedrog , t was niet zo ehh klant gericht ...echter mijn gast praatte met de bareigenaar en de bareigenaar werd kwaad op de ober niet normaal meer .

Ober slikte en bood zijn excuses aan en bood me een gratis drankje aan met bitterbalen

ik hoop dat de meeting wel op zonnige dag valt :cheers:

Vanenkelen

Forumguru
Het wordt langzaam duidelijk..... Hahaha Baco met bitterballen :-), briljant!

Kortom, advies aan alle Baco drinkers, laat je gast met de bareigenaar gaan praten... ;)

Thanks @Zespri!!!

Hahaha, oké, duidelijk!
Een praatje met de bareigenaar levert dus meer op dan met de Obert...
Trouwens ook mijn ervaring met het door mijn eerder genoemde geserveerde gerecht..
Een brief aan de Perfecte Ober (in) Nederland hielp mij ook aan een vervangend gerecht.

Louis

Lid
Ik heb via Twitter mijn probleem bekend gemaakt met het hoge olieverbruik, zie @LKOpmeer. Als degene die ook hiermee problemen hebben, vraag ik om een Retweet en gebruik @Skoda_NL in je reactie.
Eens kijken of Skoda hierop gaat reageren en er wat beweging komt.

Rob1.8TSI

Forumguru
op 24-09-2014 heb ik geschreven dat ik ook net een 1.8TSI gekocht had en dus het olie verbuik in de gaten zou houden.....
Nu zit ik al 2x op 1 liter per 500 km!!
Begin van volgend jaar gaat de Skoda er zeker te weten uit en wordt waarschijnlijk vervangen door een Toyota Rav4 benzine/hybride.
Ik vind de yeti een geweldige auto, trekt mijn caravan ook perfect, maar het olieverbruik wordt toch wel een beetje te gortig!

0ri0n88

Forumguru
Op elke tank een liter olie is beslist niet oké. Het niet melden zou beslist niet netjes zijn (zou je het zelf fijn vinden?). Het inruilen wordt wel lastiger of iig krijg je er een stuk minder voor terug, aangezien de wagen een behoorlijk dure reparatie moet ondergaan... als die met dit olieverbruik uberhaupt nog te redden is. Ik sluit een engine swap dan niet uit.

CDK

Forumguru
Zolang de motor nog normaal loopt ben je met 3000,- geholpen en is je blok weer als nieuw. Persoonlijk had ik de Yeti gehouden en Pedro Hartog de boel laten reviseren en modificeren. De 1.8 is een heerlijk blok en gereviseerd kan het weer jaaaaren mee.

Bovenaan Onderaan