Afijn gesprek geweest we gaan verder.............
met wat eigenlijk oja we gaan weer een oliemeting doen
Gesprek was niet onplezierig en geen verwijten ... zeer volwassen zoals de man graag wilde...
Het volgende kwam er uit de garage heeft de gegevens door gestuurd naar PON / Skoda.
Zoals jullie weten heeft mijn auto een olie probleem dat tie te veel olie gebruikt en dat af en toe zomaar de er een melding komt van de oliedruksensor dat ik niet meer toeren mag maken dan 4400 toeren.
Vanuit PON/Skoda kwamen er een paar opties richting mijn garage om dit op te lossen.
PON /Skoda wil dat er meer gegevens komt , men is het niet te vrede waarop de laatste oliemeeting is gegaan.
Even voor de duidelijkheid ik had opgegeven dat ik hoofdzakelijk B wegen rij en tijdens de oliemeeting test moest ik onverwacht voor familie bezoek naar het westen des lands. Wat dus inhield dat het tweede deel van de test hoofdzakelijk afspeelde op de snelweg ipv op de B wegen. Men vindt het daarom noodzakelijk om die test over te doen.
Uit deze test zouden dan een paar mogelijkheden naar voren komen
1e zuigerveren vervangen dure aangelegenheid .
2e andere olie en dus ook een ander service interval. De auto rijdt nu op 5w30 en dan wordt er dikker olie in gedaan en dan heb je niet meer je service beurt nodig om de 30000 km maar om de 15000 km.
(ik heb hier bezwaar tegen want hij heeft het altijd goed gedaan met die dunner olie bovendien zegt het niks van de foutmelding van de oliedruk)
Op zich ben ik daar het mee eens dat tie op nieuw gemeten moet worden maar ja en nu komt het eerste adertje onder het grasmaatje vandaan.
Mocht er nu blijken uit de test dat het daadwerkelijk de zuigerveerringen zijn en deze reparatie wordt dan door gevoerd dan wil PON/ Skoda één deel van de kosten betalen en ook de garage maar dan komt er ongeveer een rekening mij kant op van een 1000 euro die ik dan zou moeten betalen.
Waarop ik zei " geachte heer... elk wel denkend mens weet dat een auto langer mee moet kunnen gaan dan vier jaar oftewel na 58000 km hoort tie niet toe te zijn aan een complete revisie beurt. kortom als u daar mee komt moeten misschien wel het overlaten aan een derde partij... ik denk dat u en ik daar ook niet echt gelukkiger van worden lijkt mij zo "
Het was even stil ....Vervolgens ging hij weer verder waarop hij zei dat tie een aanbod had voor een nieuwe auto en dan zou de rekening verdwijnen..... hij had mijn auto even uitgerekend op basis van een nieuwe yeti model 2014 met levering januari 2015.
Hij toverde berekening / offerte te voren , waarop ik hem rustig zei joh ik ben niet van plan om nu een nieuwe auto te gaan uitzoeken . Ik ben het wel van plan alleen pas in 2015 en nu niet. Dit omdat er volgend jaar diverse nieuwe modellen uitkomen.
hij begreep dit en we eindigde door af te spreken een nieuwe meeting en dan te kijken wat daar uit komt. De rekening tot nu toe lost hij op...
Afijn we gaan door en tis weer wachten waar zij mee komen.