Vraag over Olie gebruik bij Yeti Outdoor 1.8 TSI 4x4

0ri0n88

Forumguru
Klopt als die nog goed loopt inderdaad en ik denk ook dat je qua inruil meer gaat zakken als €3000 eerlijk gezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

haassie

Forumguru
Ja je zult wel moeten, dit is een (gekend) verborgen gebrek. Doe je het niet, dan zullen ze er zeker op terug komen.

Ik zou dit ook zeker niet aandurven en gewoon eerlijk zijn, duurt het langst.

Echter in de basis heeft de dealer/handelaar klanten dezelfde dienst bewezen door de auto zwijgzaam te verkopen met een verborgen af-fabriek gebrek?
 

andrehj

Forumguru
zolang ik er iedere keer weer opnieuw olie in gooi, moet dat toch goed gaan @andrehj ?
Nee. Zo werkt dat helaas niet. Er zijn een paar faalfactoren waarover ik in de afgelopen jaren gelezen heb:
  1. Door de steeds verder gaande vervuiling gaan op een gegeven moment je olieschraapveren zodanig vastzitten, dat ze niet meer los in de groef van de zuiger zitten. Dan gaan ze in de cilinderwand vreten. Als dit het geval is, is de motor niet meer te reviseren...
  2. Door de interne vervuiling (door de olie die steeds langs de zuiger komt) branden op een bepaald moment de bougies weg, of het tipje breekt af. Beiden zijn niet bevorderlijk voor de motorloop. Ter controle zou je de bougies eens kunnen inspecteren.
  3. De koolafzettingen kunnen gaan gloeien, waardoor je verbrandingsproces niet meer goed verloopt.
Ik zou al bij een verbruik van >1 op 1500 over een revisie gaan nadenken.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Oké, nu ben ik echt bang...:shutup:
heb al een Skoda dealer gebeld, zij zeggen: een modificatie setje erin kost ongeveer 2000 tot 2500 euro.
Verder ben ik nog even op een prijs opgave van Wealer aan het wachten.
Ook denk ik er inderdaad over om open kaart te spelen bij de Toyota dealer hier in het dorp, hij onderhoud mijn Yeti,
eens kijken wat hij zegt.
Den Hartog tuning heb ik ook al aan gedacht, kost ongeveer 4000 euro.
Als ik dit er voor uit geef, zal hij inderdaad nog een tijdje mee moeten, hier heb ik geen probleem mee, omdat hij voor de rest inderdaad prima bevalt. Hij heeft tenslotte pas 125.000 km gelopen!!

bedankt voor jullie reacties en mee denken.:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

0ri0n88

Forumguru
Die wagen is pas 4 jaar oud? Is hier geen coulance voor? Gezien het een gekend probleem is.....
Succes met de afhandeling hiervan, zijn nooit leuk dure reparaties maar éénmaal gemaakt heb je er weer een hele poos plezier van.
 

andrehj

Forumguru
Die wagen is pas 4 jaar oud? Is hier geen coulance voor? Gezien het een gekend probleem is.....
@Rob1.8TSI heeft de auto in 2014 tweedehands in Duitsland gekocht. Hoe oud de auto is heb ik in dit topic nog niet gelezen. Wellicht dat Rob hier even kan vermelden welk bouw- en modeljaar de auto heeft?
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Mijn auto is van 2010 en inderdaad, vóór dat ik hem kocht, geïmporteerd uit Duitsland, hierdoor is hij zeer luxe.

Olie verbruik van 1 liter op 500 km is trouwens ook luxe probleem
 
Laatst bewerkt door een moderator:

0ri0n88

Forumguru
Ok dan heeft het weing kans inderdaad. Zag een 2014 kenteken en had niet door dat die geimporteerd was.
 

andrehj

Forumguru
De professionaliteit van Den Hartog hoor je mij hier niet betwijfelen, maar ook de dealer monteert tegenwoordig de zuigerveren met de wafelstructuur. En dat is eigenlijk het enige wat je echt nodig hebt. De rest is alleen maar mooi meegenomen. En als die dealer dan 1500 a 2000 euro goedkoper is, en (wellicht) ook nog eens dichterbij is, dan gaat de balans wel richting de dealer doorslaan denk ik.
Overigens vind ik de door jou genoemde prijs van 2000 a 2500 euro van de dealer wel verdacht laag. Tot nu toe las ik hier steeds veel hogere bedragen. Was jouw prijs wel inclusief het arbeidsloon? Want het lijkt nu een beetje of dat alleen de prijs van het "revisiesetje" was (dus alleen het materiaal).
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Ik heb gevraagd wat het mij gaat kosten en dit was geschat, dus of het reëel is weet ik niet.
Aangezien mijn auto erg veel olie verbruikt denkt Pedro van Den Hartog zelfs aan een cilinderkop revisie.
maar dat bekijkt hij als de motor uit elkaar ligt.
Moet zeggen dat ik er wel een goed gevoel bij heb en dat is mij ook wel wat waard.
 

Octavia32

Forumguru
Je kunt er ook voor kiezen om er een 2.0 van te laten maken zonder dit aan de buitenkant te zien als ik de website van hartogtuning mag geloven.

Lekker hoor met 4x4
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rob1.8TSI

Forumguru
Helaas, op weg naar Hartog tuning, 30 km van huis, nog 2 uur te gaan, stopt de auto ermee. Hij gaat op noodloop.
De Toyota garage hier in het dorp, die mijn auto ook in onderhoud heeft, is ons op komen halen. Foutcodes uitgelezen:
0770 misfire cilinder 2 en
04874 cilinder uitschakeling onregelmatig.

Kan er niet meer mee rijden!

Hoop dat Pedro Hartog hem kan komen ophalen
3d495e6b2374f412e710b0f34ba0bb12.jpg
e5574822b110c219226000d5d1f49f12.jpg
5ee95c5e93d7fe5169a04f967152d3a7.jpg
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Dat is helaas precies waar ik bang voor was (en waarom ik je afgelopen dinsdag aanraadde om de bougies te inspecteren). Hopen dat de interne schade meevalt, en dat de motor is uitgeschakeld door de vervuilde bougies. :nailbiting:
 
Bovenaan Onderaan