Tuurlijk, maar dat contactslot is een hardwarematige schakeling van o.a. de (hoofd)voeding. Dan zullen die computer én nog wat andere vitale functies er ook wel mee stoppen, vermoed ik zo.
Misschien (nog) in jouw auto, maar in mijn S3 niet hoor. Ik heb geen Kessy, maar als ik start zit er (met deze winterperiode) een duidelijke vertraging tussen het omdraaien van de sleutel en het daadwerkelijke begin van de start. Ik denk dat er even gewacht wordt op het voorgloeien tot er gestart wordt maar de conclusie is duidelijk....het omdraaien van de sleutel is exact hetzelfde als drukken op het start/stop knopje bij een Kessy systeem, oftewel 100% software matig. Ik vraag me wel af wat er gebeurt als je al rijdend op dat knopje drukt of de sleutel terug draait. Kan het eens proberen bij een lage snelheid en rustige weg....
Ik vind dit soort verhalen altijd maar vaag hoor. Ten eerst ben ik het eens met
@EdK je weet nooit wat je zelf zal doen als je in een bepaalde situatie zit.....maar nu in alle rust achter mijn computer zou ik toch niet eerst eens even rustig 112 gebeld hebben, daar zou ik echt niet eens op gekomen zijn want wat gaan die beste mensen van 112 doen dan ?
Je zou denken: dit gaat fout, ik schuif hem in de vangrail. Dat er dan risico op slip/ronddraaien en weet ik allemaal is ja, maar dat is altijd nog beter dan met 200 km/u achter op een vrachtwagen knallen !
Dat het gaspedaal "gevloerd" was kan wel degelijk gewoon een defect zijn aan de potmeter van het gaspedaal. Zit geen kabeltje meer aan hè......
Maar de allermeest voor de hand liggende optie: de voetrem......zit daar nog een directe kabel aan ? Ik heb echt geen idee eerlijk gezegd......maar je zou toch zeggen dat hij die op z'n minst had moeten proberen.
Dan de handrem: ik heb een elektronisch bediende handrem.....ik vraag me af of die überhaupt iets gaat doen boven bepaalde snelheden, kan makkelijk dat er boven bepaalde snelheden "geweigerd" wordt door de software. Nee dat ga ik niet uitproberen....
Ondanks alle risico's zou ik die toch ook geprobeerd hebben, ook dat was dan recht achterop een vrachtwagen klappen.....dat is trouwens ook vreemd he........hoe penibel de situatie ook, je zal toch altijd als bestuurder de neiging hebben die vrachtwagen proberen to omzeilen.......dus waarom heeft hij niet gestuurd ?
Alles bij elkaar weten wij te weinig van het verhaal om echt een oordeel te kunnen geven maar voorlopig denk ik dat deze man uit het leven wilde stappen en er heel zeker van wilde zijn dat zijn gezin de uitkering van de levensverzekering toch zou krijgen....
offffff, en dat is natuurlijk ook een ontwikkeling in deze tijden van steeds slimmer wordende auto's: de bestuurder heeft gewoon veel te weinig "feeling" met wat een auto wel en niet kan...er wordt te veel vertrouwd op de techniek (zie de klachten over ACC elders op dit forum) ....