VW Golf GTI 2010

Fabia

† In Memoriam
Sitechris, wat vind je hiervan voor in de zomer?

Officieel: VW Golf GTI Cabriolet is sterkste ooit
m1fy7hgb0wh2_600.jpg

29 februari 2012 | 07:00 | Tekst: Alexander Inia
We hebben de eerste officiële informatie over de snelste Volkswagen Golf Cabriolet ooit binnen! Het merk uit Wolfsburg heeft namelijk woord gehouden en een productieversie van de Golf GTI Cabriolet gepresenteerd.


De Golf GTI Cabriolet heeft de beschikking over dezelfde techniek als de hatchback. Dat betekent een 2,0-liter TSI met een vermogen van 210 pk. Het maximumkoppel is 280 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 7,3 seconden en de topsnelheid is 237 km/h (met DSG: 235 km/h). Het gemiddeld verbruik is 7,6 l/100 km en de CO2-uitstoot is 177 g/km (DSG: 7,7 l/100 km en 180 g/km).
Ook aan de buitenkant draagt de open versie het GTI-signatuur. Het bestaat uit een honingraatgrille met rode rand, een GTI-voorbumper, een andere achterbumper, led-achterlichten, uitgeklopte wielkasten en 17-inch ‘Denver’ lichtmetaal. Binnenin zien we de overbekende ‘Jacky’ bekleding met de nostalgische ruitjes. Climate control en een RCD 210-radio behoren ook tot de standaarduitrusting.
Volkswagen voert geen wijzigingen door aan de stoffen kap van de Golf Cabriolet. De kap kan elektrisch open bij snelheden tot 30 km/h. Het proces duurt 9,5 seconden. De bagageruimte heeft, ook met een open kap, een inhoud van 250 liter.
Volkswagen onthult de Golf GTI Cabriolet op de Autosalon van Genève. De productie van de auto start in juni, in juli verschijnt de auto bij de dealers.

Bron: Autoweek
 

sitechris

Donateur
@Fabia: Mbt de GTI Cabrio. Vind ik niet veel aan. Ik vind cabrio's met stoffen dak sowieso niet mooi en ik vind de GTI uitmonstering er niet bij passen.

@Veejay: geluid is veroorzaakt door de Carbonio. Dus niet iets ernstigs gelukkig.
 

LT83

Forumguru
@ Chris.....indien die turbo upgrade er komt moeten we maar weer een keertje bij de Texaco meeten en richting Goch knallen ;)

Hij klinkt nog steeds heel erg goed zeg. Maat van mij geeft zijn Clio RS ingeruild (hij staat nog te koop) voor een Focus ST 2.5T, zo'n 5 cyl roffel met turbofluit en ontzettende ploffen uit de uitlaat, laatste tijd regelmatig mee gestuurd en denk dat die qua wegligging en beleving aardig in de buurt komt van jouw GTI. Zal er eens een rij-impressie van maken als ik tijd heb.
 

sitechris

Donateur
Ik heb zelf ook de Focus ST gereden. Heerlijke auto. Mss nog wel wat meer hot-hatch qua handling en topgeluid. Nadelen vind ik overigens kwaliteit interieur, buitensporige verbruik en enigszins tegenvallende prestaties. En de nieuwprijs was ook erg hoog. Topspeed op teller max 230. Viel echt tegen.
 

sitechris

Donateur
@Race Eend: hij zit er weer op, de piep is ook (zij het in iets mindere mate) terug. Mss wil je er even kort naar kijken tijdens de GTI meeting?
 

LT83

Forumguru
@ chris, interieur is voor mij ook een 100% afknapper, vind ik ook niet echt mooi. Brandstofverbruik van gemiddeld 1 op 8 bij stadsverkeer en 1 op 10 op de snelweg moet kunnen toch ;), haha
Geluid is inderdasad onovertroffen in zijn klasse vind ik.. met de Bluefin tuning zou hij 270 pk en 435nm moeten hebben, maar dat wordt morgen in Lochem getest. Ik vermoed dat hij iets minder pktjes heeft aangezien hij mij bovenin ( 4500-6500rpm) niet los rijdt. Onderin is zo'n focus wel supersterk met dat koppel bij 2500rpm. Top weet ik niks van hij heeft hem sinds december en zijn met dit weer nog niet in duitsland geweest.
 

___JC___

Forumguru
Niet echt geruisloos te noemen he zo een GTI op hoge snelheden. Of had je een raam open? :)

Maar serieus, respect voor hoe dat bommetje door de versnellingen loopt Chris.
 

sitechris

Donateur
Dat is de kwaliteit van de telefoon, die is ruk. IRL hoor je wat je moet horen, namelijk een brullende uitlaat :)
 

michelover

Forumguru
Was dat met een handsfree setje gefilmd ;)
Knappe snelheid voor een GTI , wordt je volgende modificatie een snelheidsmeter die door loopt over de 300.
 

sitechris

Donateur
Om 300 km/h te halen op de teller heb je echt mi-ni-maal 350 pk nodig en andere versnellingsbakverhoudingen (langere 6). Mission impossible. Overigens zit een GTI bij 260/270 ook wel redelijk op zijn max.
 

sitechris

Donateur
Vandaag via GTI forum meegedaan met JD chip actie. Het goede nieuws, ik heb de 300 pk grens doorbroken. Nu 307 pk/427 nm. Vermogenswinst ten opzichte van de Abt chip is 26 pk/18 nm.

Grootste verschil met de Abt chip is dat de JD chip smoother is. Iets minder groot turbogat en hoorbaar meer op gemak als je bij lage toeren volgas geeft. En hij sleurt merkbaar weer wat harder. Het begint onderhand toch echt wel een serieus bommetje te worden.
2rnyogk.jpg


Heb ook de middendemper vervangen voor non-resonated variant. Iets meer herrie dus, erg prettig in de praktijk (gelukkig niet dreunend).
 
Bovenaan Onderaan