VW Golf GTI 2010

sitechris

Donateur
idd, maar ondanks nadeel van iets grotere turbogat (heeft overigens ook wel weer zijn charme, want spectaculair) is 330 pk wel errug lekker onder de kap ;).
 

LT83

Forumguru
@ sitechris, dat turbogat is met een Full Milltek en luchtfilter ook wel weer wat te verkleinen, dan spoelt de turbo sneller op heb ik mij laten vertellen.
Persoonlijk vind ik 'wachten op vermogen' en dan een duw krijgen niet heel erg prettig. Wel spectaculair inderdaad, maar bij nadeel denk ik dan aan vlotte tussenacceleraties bij normaal gebruik (even inhalen of invoegen). Dat die 330pk heerlijk zijn lijkt mij ook, weer een paar stapjes sneller. Mij lijkt voor in de toekomst zo'n 3.0TSI (compressor) ook wel een machtig blok ( je moet wat te dromen overhouden he), die S4 eromheen is dan ook meteen mooi meegenomen ;)
 

VEEJAY

Forumguru
Ga zo door mannen, nog even en dit draadje wordt nog groter dan de ecomotive chippen draadjes, oude tijden herleven!
 

VEEJAY

Forumguru
Benzine? Vergeten we de diesels niet? Ze zijn niet allemaal zuinig! Als ik echt men best (in Duitsland) doet haal ik 1 op 12 verbruik!

Ik doe mezelf graag geloven dat de 200paardjes programma (hieronder genoemd) dezelfde zijn als JD in mijn oliestoker heeft geupload..

JD_05.jpg

JD_04.jpg

Gediskwalificeerd: te snel voor de rest

De Golf 6 is voorzien van een bliksemsnel schakelende DSG-automaat en mocht daarom in 2011 niet meer meedoen na een herziening van het reglement dit seizoen. De auto had volgens de competition manager van Circuit Park Zandvoort “een dijk van een wegligging” en was de auto “verreweg de snelste auto van het veld”. JD Engineering werd verplicht om een Golf 5 in te zetten maar mag nu weer eens zijn jongere broer van stal halen.

Laat je niet misleiden door het uiterlijk of de GTI-grille, onder de kap schuilt echt een dieselmotor. Deze Golf begon zijn leven als 2.0TDI met 140 pk tot zijn beschikking maar dat zijn er inmiddels 60 meer geworden. Eigenaar Jeroen Dik wil met deze auto maar wat graag laten zien dat je geen enorm budget nodig hebt om een goede cupauto te krijgen. In totaal ben je voor ongeveer € 38.000 klaar en er zijn maar weinig andere cupauto’s die je met zo’n budget kunt bouwen.
 

___JC___

Forumguru
Ahh daar is VJ met zn diesel oftewel vrekkensap. :)

Indrukwekkend ding hoor die Golf van JD, maar DSG moet je wel hebben anders schakel je jezelf helemaal gek!
 

sitechris

Donateur
Ja!!!!!! Dat duel wil ik nog wel eens zien. Ik denk dat de diesel van VJ je het verdomd lastig zal maken. Sterker, ik zet mijn geld op VJ :). Lager gewicht, meer koppel. Daar kunnen je JD chips en paar extra paardjes niet tegenop denk ik.
 

___JC___

Forumguru
Als het om een stoplichtsprintje gaat in de aankomende wintermaanden win ik met twee vingers in de neus want ik heb namelijk wel grip jongens. :) Autobahn is ook een makkie door de hogere top van benzine. Tussensprints dat kan wel eens lastig worden denk ik. Zeker omdat ik standaard altijd strafgewicht bij me heb en VJ maar 40 kg weegt gok ik. Haha..
 

LT83

Forumguru
Ik zeg doen!!! Wil dat ook nog weleens zien, denk dat je het tot de 180km/h knap lastig krijgt ;) En op de tussensprints is 4x4 juist weer een nadeel ;)
 

VEEJAY

Forumguru
Heren, ik heb al een reprimande van de mods wegens organiseren van 'vergelijkingen' via het skodaforum in het verleden. Ik zeg dus niks, behalve dat ik best wel respect heb voor de 1.8TSI met Hartog en met JD chips die ik in actie gezien heb (maar dat waren strakke O2's geen zware Superbs :tongue:.)
 

sitechris

Donateur
Ik zie een vergelijkend warenonderzoek komen, ergens in voorjaar, ergens vroeg in de morgen in het weekend, ergens met wat petrolheads, ergens op lege Autobahn. Meetapparatuur eraan hangen en gaan met die banaan :).
 

sitechris

Donateur
Op de eerste meters ben je ook op droog wegdek gewoon nog in het voordeel ;). ps....een verkeerslicht vinden op de Autobahn wordt overigens nog wel een uitdaging ha ha
 

LT83

Forumguru
Ik kan wel wat pionnen, afzetlint en werk in uitvoering bordjes meenemen. Zetten we gewoon een stukje autobahn af joh ;)
 

MarcoO2

Forumguru
Ja!!!!!! Dat duel wil ik nog wel eens zien. Ik denk dat de diesel van VJ je het verdomd lastig zal maken. Sterker, ik zet mijn geld op VJ :). Lager gewicht, meer koppel. Daar kunnen je JD chips en paar extra paardjes niet tegenop denk ik.
Doen! Ik kan me nog herinneren dat ik een paar sprintjes met/ tegen VJ heb getrokken rondom de Nurburgring!!!!
 
Bovenaan Onderaan