Benzine? Vergeten we de diesels niet? Ze zijn niet allemaal zuinig! Als ik echt men best (in Duitsland) doet haal ik 1 op 12 verbruik!
Ik doe mezelf graag geloven dat de 200paardjes programma (hieronder genoemd) dezelfde zijn als JD in mijn oliestoker heeft geupload..
Gediskwalificeerd: te snel voor de rest
De Golf 6 is voorzien van een bliksemsnel schakelende DSG-automaat en mocht daarom in 2011 niet meer meedoen na een herziening van het reglement dit seizoen. De auto had volgens de competition manager van Circuit Park Zandvoort “een dijk van een wegligging” en was de auto “verreweg de snelste auto van het veld”. JD Engineering werd verplicht om een Golf 5 in te zetten maar mag nu weer eens zijn jongere broer van stal halen.
Laat je niet misleiden door het uiterlijk of de GTI-grille, onder de kap schuilt echt een dieselmotor. Deze Golf begon zijn leven als 2.0TDI met 140 pk tot zijn beschikking maar dat zijn er inmiddels 60 meer geworden. Eigenaar Jeroen Dik wil met deze auto maar wat graag laten zien dat je geen enorm budget nodig hebt om een goede cupauto te krijgen. In totaal ben je voor ongeveer € 38.000 klaar en er zijn maar weinig andere cupauto’s die je met zo’n budget kunt bouwen.