VW Golf GTI 2010

LT83

Forumguru
nog strakker ;) Als hij ook maar niet nog sneller wordt.

Lijkt me super leuk, zoals al aangegeven misschien een keertje overdag dan. Met zomerbanden is de wegligging bij mij ook nog wel wat beter hoor.

sitechris

Donateur
In de zomer is het tot circa 2200 uur licht, dan hebben we wel even de tijd. Voordeel van de Autobahn bij Goch is dat er erg weinig verkeer rijdt. Ideaal terrein voor dit soort meetings.

LT83

Forumguru
Chris,

Kijk trouwens hier eens voor wat vergelijkingsmateriaal.............doen wij het niet slecht toch???

http://www.einszweidrei.de/

Vervolgens bij VW de scirocco R uit 2010 aanklikken en je krijgt wat tijden van Hot hatches te zien!!!

sitechris

Donateur
Wij meten met stopwatch. Wil je de echte tijden zonder tellerafwijking, dan mag je 0,5 seconden erbij optellen.

___JC___

Forumguru
Heren leuk vergelijk en wat ik zou verwachten inderdaad. Wat natuurlijk een beetje scheef gaat in dit vergelijk is het oude model RS tegen het nieuwe model Golf. Dan heb je al snel dingen zoals een verouderd dash. Eigenlijk vind ik die een tot twee autolengtes wel meevallen gezien het verschil in pks en gewicht moet ik zeggen.

VEEJAY

Forumguru
Goed dat jullie elkaar gevonden hebben, ik voel me net Robert ten Brink. En voel al een leuke ringdag aankomen lente 2012. :)

___JC___

Forumguru
Ik zal mn collega dan eens lief aankijken neem ik een Leon Cupra R met chips mee. Dit heeft weer 20 - 30 pk op Chris zn Golf.
Die kuipstoelen zitten alleen voor geen meter gezien mijn brede gestalte... :)

LT83

Forumguru
@ sitechris, ook met de toevoeging van een halve seconden vallen mij die tijden helemaal niks tegen. Was je al bekend met die website, zijn echt veel leuke auto's getest op 0-200 tijden.

@ veejay, ringdag lijkt mij ook eens leuk, al ga ik mijn auto niet tot het uiterste pushen op de ring zelf. Chris dacht dat mijn RS vergelijkbaar was qua snelheid met de BMW 330d (JD chip) van een vriend van jou. Deze was ook meegweest naar de ring niet??

LT83

Forumguru
@ JC, ......nee, nee gewoon die 1.8TSI meenemen ;) Ben momenteel een projectvoorstel aan het voorbereiden voor een klant met een 360 spider in de schuur.......misschien een leuke onderhandelingspositie....kun jij die Cupra meenemen;)

sitechris

Donateur
hmmm.....met al dat geweld moet ik ook maar ergens een donorauto gaan zoeken. Ik ken nog iemand met een gechipte BMW 135i met 400 pk ;). Als dit zo doorgaat ben ik zodirect de traagste van het veld. Is nieuwe gewaarwording ha ha ;)

LT83

Forumguru
haha, deze gein buiten beschouwing latende blijf jij waarschijnlijk gewoon zeker de snelste Chris ;)

LT83

Forumguru
Dat geloof ik ook wel, maar waarschijnlijk is Chris dan nog wel sneller als de Cupra R standaard is. Ik had trouwens liever gezien dat die Bugatti meebrengen bloedserieus was ;)

___JC___

Forumguru
Ik had uiteraard ook liever gezien dat die Bugatti serieus was :). Die Cupra R is overigens ook bij dokter Dik geweest, 315pk en 450NM volgens mij. Gaat aardig af in ieder geval.

sitechris

Donateur
Monsterlijk zelfs. Met name koppel is ook erg goed. Ik ken wel iemand met een gechipte GTI ED 35, die heeft 330 pk en 430 nm. Die auto kan ik echt niet bijhouden. Ik baal wel een beetje dat de ED35 nog niet leverbaar was toen ik ging shoppen. Want die kun je zo naar 310/340 pk zetten.

___JC___

Forumguru
Die ED35 heeft toch dezelfde motor als in de Cupra R, Golf R en Sirocco R Chris? Wel iets minder pk's dacht ik. De turbo is wel groter bij deze motoren dus het duurt duidelijk even voordat ie wakker wordt. Vond ik zelf wel een beetje een nadeel.

Bovenaan Onderaan