VW Golf GTI 2010

sitechris

Donateur
Heb bij JD twee modificaties aan mijn auto laten doorvoeren:
1) Carbonio air intake
2) Voorste katalysator verwijderd

Resultaat is nu een nette 281 pk/410 nm. Winst van 15 pk/10 nm. In het tweede plaatje vind je de vergelijking met mijn eerdere rollerbank test (266 pk/402 nm). Met name in hoger toerental zie je verschil.

2ajom5t.jpg

wkl3d0.jpg

VEEJAY

Forumguru
Jij bent bij deze de eerste die ik ken met ABT én JD mods. Het moet niet gekker worden.

Maar netjes hoor, ik hoor volgende week wel het bijbehorend geluid, als je van ons wegspuit.

ps. nog wel ff je onderschrift aanpassen ;)

sitechris

Donateur
Zeker. Gelukkig sta ik sinds gisteren weer met beide voetjes op de grond toen ik even een ritje kon maken in een gechipte bmw 135i met 400 pk en 550 nm. Damn wat een geweld! Is de gti niks bij ;)

sitechris

Donateur
Ff wennen aan uitzicht, de winterbanden zitten erop. Ook wennen is dat ik nu opeens wielspin in 2e en 3e versnelling heb en dat de wegligging duidelijk minder is. Wel wat meer comfort.

Zomerbanden:
sor33a.jpg

Winterbanden:
1ffgis.jpg

We tellen af naar begin maart.

sitechris

Donateur
Eens met jullie comments. Maar reden is heel simpel....is financiele afweging. Ik rijd deze auto's nog max nog 1 a 2 winters (gemiddeld ruil ik auto om de 2 jaar om en ik heb hem nu al bijna een jaar) en had geen zin om dan weer setje 17 inches te moeten aanschaffen a 800 euries, vind ik zonde voor 4 of 8 maanden. Plus dat ik 17 inch op GTI ook al niet mooi vind, daar hoort eigenlijk 18 inch onder te liggen. En dan wordt het weer een heel stuk prijziger.

reeseend

Forumguru
Dit is nu al de 2e GTI die ik in De Meern ziet staan met die vieze stalen velgen.
Jammer Chris, dat je niet kijkt naar een 2ehands setje op MP.

___JC___

Forumguru
Nou Chris met al die aanpassingen had een setje nette wintervelgen er toch ook wel vanaf gekund? Met de auto mee verkopen, levert altijd wel weer wat op...

sitechris

Donateur
Das het nadeel van een budget, het eindigt altijd een keer. Had geen zin om weer even 800 euries extra af te tikken. Heb dit jaar al het nodige uitgegeven aan extra zaken rondom de auto (plus de aanschaf daarvan). Dan maar even 4 maanden mindere looks. Er zijn ergere zaken om me druk om te maken ;)

VEEJAY

Forumguru
Ik heb ze ook zo chris, 15" maat weliswaar. Het mooie is dat mocht je onverhoopt tegen een stoerandje aanglijden dat je alleen een simpel staal velgje hoeft te vervangen. Enige nadeel is dat de remmen erg snel heet worden wegens te weinig koeling en kunnen faden, maar je GTI zal wel betere remmen (hogere temperatuur aankunnen) dan mijn standaard octi remmen.

___JC___

Forumguru
Gewoon je velgen te koop zetten jongens en het hele jaar op die zwarte wielen gaan rijden. Goed voor het 'sleeper' imago. In de zomer kan je ook een stoepie raken als je iets te hard door de bocht gaat.
:)

sitechris

Donateur
@Veejay: ik heb 16 inch op staal met V indicatie. Dus ik kan er nog wel 240 km/h mee rijden, dat is op zich nog wel prettig voor die paar keer dat ik even de Autobahn op ga.

sitechris

Donateur
Weer even concentreren op de hoofdzaken in het leven ;).

[video=youtube;AfkDtH45dpI]http://www.youtube.com/watch?v=AfkDtH45dpI[/video]

MarcoO2

Forumguru
Lekker hoor! :D Gezien het tijdstip op je BC was het lekker rustig zeker? Je had 'm in ieder geval goed warmgereden zie ik, en ook leuk om te zien is dat binnen 20 seconden je olie 5 graden warmer is!

Bovenaan Onderaan