Wanneer inruilen

TL@

Forumguru
In België zijn die heel frequent hoor (stap eender welke grote BMW garage binnen en je hebt keuze zat, van 116d tot 640d) wel bijna altijd diesels, Belgen rijden (reden) vooral diesel.

Afschrijving op octavia viel in mijn geval reuze mee.

Heb die van mij na 8 maanden ingeruild met 34000 km voor een Volvo xc60, heb hier 37900 voor betaald en kreeg hiervoor 35600 terug. Leek mij geen verkeerde afschrijving. Bij een andere Volvo dealer kreeg ik 25000 terug

MaRco2

Forumguru
Het blijft lastig, je zou ook kunnen vragen aan de garage wat de geschatte inruilprijs is na 2 jaar rijden. Dit zou je misschien kunnen helpen met de beslissing die je wil maken. :wavecry:

Volgens mij gaat dit ook over 'na circa' 2 jaar op een maandje na.;)

Tot op heden heb ik al een aantal auto's tussen de 150 en 200.000 km (langste was 3,5 jaar oud) gereden en altijd een erg goede inruil gehad (Mitsubishi) en elke keer een kleine 20 mille bijbetalen.

Ik denk persoonlijk als je ergens volgend jaar (net onder de 150.000 km) zou inruilen, het niet zo spannend meer is dan begin volgend jaar. Voor de zekerheid kun je het eens aan de dealer vragen, kan per dealer verschillen natuurlijk.

Ik probeer zelf nog een kleine 4 jaar (5 jaar 20%) door te rijden, maar je weet nooit. Rond de 90.000 km ga ik het zeker eens bekijken of het interessant is (en of het autopotje genoeg gevuld is), dat is het voordeel van benzine, die kun je makkelijker kwijt bij inruil (niet gelijk doorstoten naar 'de handel').:)

MaRco2

Forumguru
Op een gegeven moment, zei de dealer hardop denkend 'misschien kan ik de demo ondertussen wel verkopen, als dat is wat je zoekt'. Na een paar dagen opnieuw contact gehad, en de (overjarige) demo kon in de verkoop, en vervolgens heb ik dus die demo gekocht (bijna 3 jaar oud, en 40.000 km op de teller).

Een demo van 3 jaar oud en 40.000 km?

Als dealer is dat echt schandalig! Demo's: wij deden ze uiterlijk elke 3 maanden met 10.000 km (moest minimaal 3 maanden op naam staan) de deur uit, dan had je zelf geen afschrijving meer en ze waren zó weg (en zo had ik 6 keer per jaar een nieuwe auto :) ).

Dealers die ze een jaar laten rijden, zijn al niet goed bezig. Het is én een te oude auto om aan klanten te laten zien/rijden (en vaak zijn er in de tussentijd al updates geweest) en elke registratie is er eentje.:)

Iemand die voor een jonge gebruikte komt (die je niet hebt), kun je in een demo praten met een mooi voorstel. En iemand waarbij een nieuwe net niet haalbaar is (luxe uitvoering), idem.

Werkte perfect!:)

Voor het eerst heb ikzelf ook een demo gekocht, snel rijden (ik wilde hoge kosten voor zijn en die NIET tijdens de levertijd krijgen, want als ik die zou laten doen, was ik tot 500.000 km door gereden) en mooi kostenplaatje.:)

dj.verhulst

Forumguru
is wel de slimste manier van verkopen,, in nederland moeten ze er niks van hebben, maar in de VS kan je 95 % van de modellen binnen 1 a 2 weken rijden en erg vaak in een dag .. anders loopt de klant gewoon weg

Cordoba

Forumguru
Gefeliciteerd @cali05 Ik verwacht overigens dat je op de nieuwe O3 meer af gaat schrijven: er zijn momenteel nog weinig O3's als occasion te vinden, dus dat drijft de prijs op, het laatste half jaar zijn er volgens mij veel O3's verkocht, dus als je de nieuwe in gaat ruilen is er waarschijnlijk een overschot aan O3 occasions.

dj.verhulst

Forumguru
ik wil een 2e hands O3 en als je genoeg heb aan een 1.2 TSI is daar aardig wat van te vinden en als ze nieuw met een paar leuke dingen een 24 a 26 K kosten en je kan ze als ze een half oud zijn met 20 K op de klok voor 21 a 22 K kopen en als ze een jaar oud zijn met 30 a 40 K voor 19 a 20 K kopen, best een behoorlijke afschrijving.

maar een nieuwe auto schrijft de eerste 3 jaar ook het meeste af.

denk eerder dat de verkoop van O3 nu in zakt met die nieuwe regels voor bijtellen veel modellen waren 20 %

MaRco2

Forumguru
Gisteren stond er bij de Domeinen ook eentje (TSI HB 2014, beige achtig) om op te bieden. Rijnwoud heeft een 1.2TSI Ambition Combi staan, zilver,ook 2014 dacht ik en altijd diverse demo's.

dj.verhulst

Forumguru
Gisteren stond er bij de Domeinen ook eentje (TSI HB 2014, beige achtig) om op te bieden. Rijnwoud heeft een 1.2TSI Ambition Combi staan, zilver,ook 2014 dacht ik en altijd diverse demo's.

dan zal ie via domeinen nog goedkoper zijn,, wel lastig ben ooit wel eens wezen kijken als je daar de weg niet kan moet je echt veel geluk hebben met al die handelaren

cali05

Forumguru
Over de ton ondertussen?

Wel bijzonder snel een nieuwe met een dieselmotor.
De auto wordt ingeruild met net geen 100.000 km. Ik heb dan rond de 24 cent per km gereden. Wil de afschrijving afvlakken dan moet ik ca 4 jaar of meer rijden met de auto. 4 jaar is tussen de 250.00 en 300.000 km. De vraag is wat ik er dan nog voor krijg. Nu heb ik twee jaar probleemloos gereden, binnen de garantie en heb ik een mooie inruilprijs gekregen. En het leukste ik heb weer een nieuwe.

auriga

Forumguru
@calio5
Hoe langer je rijdt, hoe minder afschrijving per km. Je moet alleen geluk hebben met onvoorziene reparaties. Na de garantie kun je de auto bij een goede universele garage een stuk goedkoper laten onderhouden. (Lager uurtarief, zonder fancy showroom)
In hoeverre dat opweegt tegen de zekerheid van garantie en de luxe van 'jong' rijden moet ieder voor zichzelf bepalen.

Ik heb zelf een auto gekocht met 80.000 km en hem weggedaan met 350.000 waarbij hij €12.000 heeft afgeschreven over bijna 8 jaar, dus net 4 cent per km afschrijving.

MaRco2

Forumguru
Na de garantie gaat de mijne naar een goede 'mijzelf' parttime hobbymonteur.:) Alleen nog even iets zien te vinden op de service indicator reset. Bij Honda is dat simpel te doen met de knopjes op het stuur.

cali05

Forumguru
@calio5
Hoe langer je rijdt, hoe minder afschrijving per km. Je moet alleen geluk hebben met onvoorziene reparaties. Na de garantie kun je de auto bij een goede universele garage een stuk goedkoper laten onderhouden. (Lager uurtarief, zonder fancy showroom)
In hoeverre dat opweegt tegen de zekerheid van garantie en de luxe van 'jong' rijden moet ieder voor zichzelf bepalen.

Ik heb zelf een auto gekocht met 80.000 km en hem weggedaan met 350.000 waarbij hij €12.000 heeft afgeschreven over bijna 8 jaar, dus net 4 cent per km afschrijving.
Als je in 8 jaar 270.000 rijd snap ik je afschrijving. Als 70.000 per jaar rijdt zoals ik ligt dat wat anders.

Bovenaan Onderaan