Op een gegeven moment, zei de dealer hardop denkend 'misschien kan ik de demo ondertussen wel verkopen, als dat is wat je zoekt'. Na een paar dagen opnieuw contact gehad, en de (overjarige) demo kon in de verkoop, en vervolgens heb ik dus die demo gekocht (bijna 3 jaar oud, en 40.000 km op de teller).
Een demo van 3 jaar oud en 40.000 km?
Als dealer is dat echt schandalig! Demo's: wij deden ze uiterlijk elke 3 maanden met 10.000 km (moest minimaal 3 maanden op naam staan) de deur uit, dan had je zelf geen afschrijving meer en ze waren zó weg (en zo had ik 6 keer per jaar een nieuwe auto
).
Dealers die ze een jaar laten rijden, zijn al niet goed bezig. Het is én een te oude auto om aan klanten te laten zien/rijden (en vaak zijn er in de tussentijd al updates geweest) en elke registratie is er eentje.
Iemand die voor een jonge gebruikte komt (die je niet hebt), kun je in een demo praten met een mooi voorstel. En iemand waarbij een nieuwe net niet haalbaar is (luxe uitvoering), idem.
Werkte perfect!
Voor het eerst heb ikzelf ook een demo gekocht, snel rijden (ik wilde hoge kosten voor zijn en die NIET tijdens de levertijd krijgen, want als ik die zou laten doen, was ik tot 500.000 km door gereden) en mooi kostenplaatje.