Wanneer is de beste tijd om Fabia GL in te ruilen.

Noord26

Forumguru
Wanneer vervalt de ecopremie in Belgie? Woon zelf 12km vanaf de grens en over de grens shoppen wordt ook een optie anders?
 
Vanaf 1 januari 2012. Dus je kan alleen nog maar stockwagens kopen met deze premie. Premie wordt pas terug betaald aan garage vanaf de auto is geleverd en betaald. Dus bv mensen die in november nog hun auto hebben gekocht en die pas na 1 januari wordt geleverd hebben pech en kunnen dus de extra betalen.
 

Greenliner

Senior Member
Ik denk dat een massale inruil van de Fabia Greenline uitblijft als het MRB voordeel wegvalt. Er zullen er relatief minder verkocht worden als de periode dat je MRB-vrij kunt rijden korter wordt. Ook na 2014 blijft het een bijzonder zuinige auto en als ie bevalt zijn er zat mensen die er gewoon mee doorrijden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt wel stellen dat het omslagpunt bij 13.000 km ligt

Zal het tegen die tijd wel eens narekenen, want met nog 1 werkende partner hebben we nu nog 2 auto's en dus nog geen goed inzicht in ons jaar-km als we tzt teruggaan naar 1 auto. Maar als ik niet al te ver onder het omslagpunt zak, dan weet ik het wel: gewoon doorrijden en genieten van de extra's die werden betaald uit de BPM-vrijstelling. Dié pakken ze in elk geval niet meer af!
 

Polvo

Actief lid
De leden krijgen straks een hele boel kleine diesel, ook van andere merken, die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen.

Europa verdieseld in een razend tempo, zo snel zelfs dat er niet meer genoeg diesel uit de olie geraffineerd kan worden.
Dus een overschot aan dieseltjes geloof ik niet zo in, dieseltjes zijn erg populair en niet alleen de belastingvrije
Inruilen omdat je bang bent dat de waarde zou kunnen dalen lijkt mij een dwaasheid.
Alleen als je al van plan was een andere auto te kopen zou het een overweging waard zijn.
Maar als ik voor een halfjaartje dicht bij huis zou moeten werken zonder te weten hoe groot de afstand daarna zou worden, bedacht ik me nog wel 10 keer of ik hem zou inruilen.
Afschrijving is een van de de grootste kostenposten, als je auto gewoon 10 jaar gebruikt is die het laagst, voor de fabia is dat nog geen 1500 euro per jaar.
Hoe vaker je in die 10 jaar van auto swapt des te hoger worden die kosten.
 

van_der_P

Senior Member
In de 32 jaar die ik auto rij heb ik nooit langer dan 5 jaar met een auto gedaan. De afgelopen bijna 13 jaar heb ik alleen nieuwe Skoda's gereden, deze GL is mijn vierde. Waarom Skoda ? Omdat je voor een relatief laag bedrag om de 3 a 4 jaar nieuwe auto kunt rijden.
Ik moet er niet aan denken om 10 jaar met dezelfde auto te rijden. Maar dat wil niet zeggen dat ik in ben voor slecht inruilprijs.
Autorijden en regelmatig iets nieuws kopen is een soort hobby/liefhebberij.
 
Om een idee te krijgen van de inruilwaarde over een paar jaar kun je het beste op gaspedaal.nl kijken naar Fabia diesels van een jaar of 5/6. Voor deze moet gewoon MRB betaald worden. Persoonlijk denk ik wel dat de dealers het straks als argument gaan gebruiken om minder te bieden. Dat gebeurde een paar jaar terug ook met de particulieren die hun auto met grijs kenteken met relatief weinig km op de teller wilden inruilen. De verkoopprijzen daalden echter niet fors.
Ik weet nog niet wat ik ga doen, ik rij ongeveer 17500 km per jaar met de GL. Normaal rij ik een jaar of 6 tot 7 met een nieuwe auto, ik krijg dan relatief veel terug.
 

peperskoda

Forumguru
Ik denk dat het allemaal nog wel mee gaat vallen met die veel lagere inruilprijzen. Autohandel is net als aandelen, afhankelijk van de vraag en de verwachtingen van rendement(de winstverwachting) Op dit moment zie je in de markt al gebeuren dat de inruilprijzen voor elk type auto, een enkele uitzondering daargelaten, flink naar beneden worden bijgesteld. De kleine A-label auto's zoals de Aygo, 107 en C1 worden door de handel al verschrikkelijk moeilijk verkoopbaar gevonden. Dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat dergelijke auto's nu echt op een verschrikkelijke manier in de ramsj gegooid worden. Zolang Skoda van de GL niet een ramsjmodel maakt en de vraag naar kleine diesels in het exportcircuit hoog blijft(en dat blijft 'ie) zie ik niet in waarom ik mijn GL zou moeten gaan inruilen eerder dan ik oorspronkelijk van plan ben. Niemand kan nu vertellen wat er volgend jaar met de autohandel gebeurt, net zoals niemand kan voorspellen wat de aandelen volgend jaar gaan doen of de huizenmarkt. Mensen kunnen slechts verwachtingen uitspreken, maar het blijven verwachtingen uitgesproken door profeten die gewoon brood eten.
 

erik2907

Actief lid
De beste tijd om je auto in te ruilen is als je zelf van mening bent dat je er een goede (juiste) prijs voor krijgt (dealer of particulier) en dat dan weer match met je financiële situatie. Ik zou anders 10 jaar doorrijden (voor mij 300.000 km) en dan schrijf ik mijn Fabia Combi Greenline af voor € 2.000, = per jaar (nieuwprijs net over de € 20.000, = -- > full options!). Uiteraard is de afschrijving excl. onderhoud :laugh:!
 
Vorige week indicatie inruil opgevraagd (niet bij eigen dealer) op nieuwe F2 combi TSI. Inruilprijs lag rond de 10000. Forse afschrijving dus na 18 maanden, dit bod lijkt me aan de erg lage kant.
 

Greenliner

Senior Member
Het blijft altijd schrikken inderdaad. Ruil 'm anders in voor een Superb dan krijg je waarschijnlijk een paar honderd euro meer inruil:crazy:
 
Inruilwaarde greenline 2010?

Hallo,

Iemand een idee wat ik op dit moment zou terug moeten krijgen voor mijn Greenline uit aug 2010? Staat 45 K km op teller. Extra's MDI, donkere achterruiten, armsteun en dakrails.
Stiekem aan het kijken naar een nieuwe Greenline business line :D Vraag me dus alleen af wat ik bij zou moeten lappen.


Groeten
Rob
 

Sparkie

Forumguru
Volgens de ANWB Autokoerslijst, uitgaanden van een Fabia 1.2TDI 55KW Ambition zonder accessoires:

U wilt deze auto verkopen bij de dealerRichtprijsBron
Inkoop- of inruilprijs€ 9400ANWB Advies
U wilt deze auto kopen bij de dealerRichtprijsBron
Verkoopprijs, door Bovag autobedrijf met garantie€ 11250ANWB/Bovag koerslijst
Verkoop door merkdealer met garantie€ 11700ANWB Advies
ParticulierRichtprijsBron
Aan / verkoop tussen particulieren€ 9750ANWB Advies
 

Noord26

Forumguru
Geen idee waar die koerslijst vandaan komt. Maar ik zie Greenline's uit 2010 bij de dealer gewoon voor 13,5-14,5 te koop staan. Dat is heel wat anders als de 11,7 wat de koerslijst hier aan geeft.
 

Gerke

Forumguru
Ik kreeg bij navraag te horen dat ik 6500 euro moest afschrijven in anderhalf jaar met 60 K op de teller, oftewel 12500 euro inruil op een zelfde auto (bij 3 verschillende dealers nagevraagd).
Wij hebben besloten om deze voorlopig nog maar even te houden en richting de 200K te sturen.

En dan heb ik de zelfde opties en ook nog PDC en trekhaak.
Opties schrijf je overigens direct af bij aanschaf, die doen niets voor de inruilwaarde ;)

Voor de businessline moest ik uiteindelijk bij de 3 verschillende dealers tussen de 8700 en 9300 euro bijleggen
 
Bovenaan Onderaan