mijn Greenline met 23.000 op de teller en in perfecte staat slechts 10.555 terug kreeg. Mijn Greenline is van October 2010, en heeft de volgende opties: roofrail, maxidot, volwaardig reservewiel, rokerspakket, arctic green kleur.
Van de ene kant vind ik dat je er weinig voor terug krijgt, het valt mij ook tegen. Ik had zeker gehoopt dat er toch nog een € 500,--meer de behalen zou zijn.
Van de andere kant mag je niet klagen. Ik heb qua uitvoering/uitrusting dezelfde Greenline. Koste destijds rijklaar +/- € 17.000. Als je er nu € 10.555,--voor krijgt, heb je op 30 maanden € 6445,-- afgeschreven = +/- € 215,-- per maand of per jaar bijna € 2600,--
Zo bezien valt dat eigenlijk niet tegen. Zeker als je het afzet tegen de bespaarde MRB 30 maanden aan +/- € 85,--= ook € 2550,--
Daarbij mag men vanaf dit jaar weer BPM voor een nieuw exemplaar betalen, dit heeft een gunstig effect op de inruilprijs. Anders was de inruilprijs nog lager.
Ik heb gehoord dat de MRB in 2015 hetzelfde wordt voor een benzine en diesel, en dat 2014 een overgangsjaar wordt. Hoe dat er uitgaat zien weet ik niet.