Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Niet onnodig quoten aub!
Hoi, dank je wel voor je antwoord. wat heeft een fa te maken met een trekhaak dan? sorry maar ik snap het niet, of heeft het te maken met je sensoren?

Laatst bewerkt door een moderator:

makal

Lid
Niet onnodig quoten aub!
Hey SkodaOctavia2013

Nee dit staat los van elkaar. hier even het commerciële sausje

Front Assist.
Remt automatisch bij een dreigende aanrijding.
De functie Front Assist analyseert continu het verkeer en helpt u bij het verhinderen van een aanrijding met een voorligger wanneer de onderlinge afstand onder een kritische waarde daalt. U krijgt een waarschuwingssignaal. Wanneer u vervolgens niet reageert, vermindert Front Assist de snelheid om de kans op een aanrijding te verkleinen. Front Assist is actief tot een snelheid van 150 km per uur. (aldus VW)

Met de trekhaak was een probleem dat de kogel te dicht op de bumper zit. Hierdoor kan de bij het nemen van een bocht of achteruit rijden met een aanhanger/caravan de bumper raken. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. In NL zijn er regels hoever de kogel van de bumper af moet staan. Dit is meestal (zo uit mijn hoofd) 5 tot 7 cm voor een normale personen auto. voor busjes en vrachtwagens gelden dacht ik weer andere regels. Er zijn op dit forum ook wel topics over dit euvel en ook de schade!
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/trekhaakproblemen-met-octavia-iii-combi.19626/

hoop dat ik je hiermee iets meer duidelijkheid heb verschaft?

Hoi, na het bestuderen van je filmpje en de folder ben ik weer wijzer geworden. Wat een mogelijkheden bij skoda. We rijden nu nog mazda en hebben nu een nieuwe o3 gekocht. Het is een amb business geworden welke op voorraad is, dus deze optie qua fa hebben wij niet. Dank je wel voor de info. Ben benieuwd hebben grote verwachtingen.

Lodewijk

Actief lid
Ik heb vanmorgen nog contact gehad met de dealer, nog steeds niet leverbaar, alle OIII's met FA worden zonder trekhaak afgeleverd.... Hoe lang het nog gaat duren weet ie niet.... Erg vreemd inderdaad dat er hier ook mensen zijn die 'm wel geleverd hebben gekregen (waarom krijg ik 'm dan niet :-S ).
Ik heb FA en een trekhaak ;)

rtwee

Senior Member
Heb vanmiddag even snel een fotootje kunnen maken tussen de buien door. Wellicht later meer, maar het is en blijft een genot deze O3. Onwijs blij mee! Wat ik overigens vanavond zag en een beeeetje jammer vond zijn de oranje lampjes bij de achterruitverwarming en clomatronic. Overal zit een mooi wit lichtje achter en deze knoppen hebben ineens en als enige oranje... jammer en (let er extra op vanuit professie) een gemiste kans vind ik persoonlijk.
Wat wel weer erg stoer was in het donker waren de meesturende Xenon lampen... echt top!

Bijlagen

• O3.jpg
    O3.jpg
    331 KB · Weergaven: 127

Majefloti

Forumguru
.... En een klein beetje spijt van het thuiskomertje dat een volwaardig wiel blijkt. Scheelt toch een behoorlijke bak ruimte. Tip voor degenen die nog kunnen kiezen: neem de compressorset ;)
@Lodewijk, dit is heel persoonlijk. Ik kan me jouw argumenten goed voorstellen maar je tekst "scheelt een bak ruimte" verbaasd me. Jezus je kan nu de achterbank al niet zien zonder een hernia op te lopen :D
Ik heb wel een volwaardig reservewiel. Met mijn uit de kluiten gewassen plofkip sleurhut erachter en 2 kinds moet ik er niet aan denken om met een compressorsetje de boel weer op de rit te krijgen. Uit ervaring hebben de meeste landen dan zomervakantie, dan wil je liever niet met zo'n combinatie op zoek naar een garage, ik spreek helaas uit ervaring ;)

Thorgal

Forumguru
Yes, ook ik kan af gaan tellen, net met de dealer afgesproken om volgende week vrijdag mijn auto op te halen. :yeehaa::yeehaa:
Wel zonder trekhaak want die combi schijnt bij mij toch niet te kunnen (blijft onduidelijk waarom andere dealers het wel kunnen :sterretjes:). Deze zal later gemonteerd worden.

Majefloti

Forumguru
Dat. Ik rij een Avensis (nu niet meer, terug naar een voorloper ivm de extreem lange levertijd van de Octavia :( ) en vind een Octavia dus niet bijzonder groot, maar 'normaal' qua grootte. Ik denk dat iedereen die de Octavia als downsizing neemt (en die dus uit het D segment komt) het als 'normaal' ziet, maar kan me goed voorstellen dat als je uit het C segment komt, je de Octavia groot vindt!
Nouwwwww..........menig D-segmenter en zelfs E-segmenters halen het qua ruimte niet bij de skoda.

Onlangs in een Merc E-type gezeten achterin, ik zal wellicht iets overdrijven maar mijn knieën zaten dichter bij mijn oren dan de voorstoelen. Hoofdzakelijk puur ergonomisch verschil in posititionering achterbank. In menig auto in een klasse hoger zit je alleen met je kont in de bank maar enige ondersteuning voor je bovenbenen hebben ze nooit van gehoord. Ik ben 1.90m maar zit in de O3 prima achterin, Chapoo!

Mijn vorige passat was minder ergonomisch en had minder ruimte. Uiteraard inmiddels aardig bevooroordeeld maar heb jaren VW gereden dus ik kan dit objectief beoordelen. Persoonlijk vind ik, en dat geldt voor vele merken en modellen, dat de nadruk teveel op uiterlijk ligt en te weinig op ergonomie. In die zin moet ik de Volvo stoelen 5***** geven. Ongekende verstelbaarheid voor klein en groot en een genot om in te zitten. Verbeterpuntje voor Skoda, tevreden over de sportstoelen in het Dynamicpakket maar ze kunnen nog beter! Ik zou er zeker een paar euri extra voor over hebben.

Majefloti

Forumguru
Kon het niet laten om even langs de dealer te rijden, alle bescherming er nog op. En zoals het hoort mét spook. Nog ff geduld :yeehaa:
Zo te zien bijna letterlijk uit de klei uhhh mos getrokken :D. Komt goed, ff lekker een poetsbeurtje, opknapbeurtje en daarna genieten.
Erg mooie combi met pana en 18"! alvast GEFELICITEERD!

Nelissuh

Actief lid
Als het goed is deze week het leer binnen!!! Die van mij zou 5 weken terug de eerste zijn waarbij PON leer op dynamicstoelen zou plaatsten. Uiteraard faalde PON weer eens jammerlijk. Stel je zou de juiste mallen hebben als importeur!!! :banghead::banghead::banghead:

Hey Flem, jij nog nieuws over het leer? Vorige week nog binnen gekomen? Ik heb nog altijd geen plaatjes van Dynamic + leer voorbij zien komen.

Ik heb van mijn dealer niets meer gehoord, dus ik ga er van uit dat die van mij nog bij Pon staat,

Flem_nl

Forumguru
Niet onnodig quoten aub!
Helaas niet. Vandaag de dealer weer gebeld. PON laat nog altijd afweten! Dit terwijl ze al weken roepen dat het nu echt komende week er is.... #fail

Mlmc

Nieuw lid
Octavia 3 combi 1,6 TDI DSG, elegance bussinesline, dynamic pakket, electr. achterklep, topaz brown enz. enz. besteld in week 37, volgens garage productiedatum week 49, geplande uitlevering 2 januari 2014. Heb geluk dat er een Octavia in de pijplijn zat voor de dealer welke nog qua uitvoering gewijzigd kon worden.

Francois77

Actief lid
Octavia 3 combi 1,6 TDI DSG, elegance bussinesline, dynamic pakket, electr. achterklep, topaz brown enz. enz. besteld in week 37, volgens garage productiedatum week 49, geplande uitlevering 2 januari 2014. Heb geluk dat er een Octavia in de pijplijn zat voor de dealer welke nog qua uitvoering gewijzigd kon worden.
Gefeliciteerd!

Met 17" of 18" velgen?

Ik heb ongeveer een gelijke uitvoering besteld in week 29 en heb nog geen concrete productie datum mogen ontvangen.:mad:

Klaasje

Forumguru
Was net bij Primair in Sittard. Daar stond een EBL met panoramadak, dynamicpaket in de kleur race blue.

Dus als eigenaar hier op forum is, je bak staat klaar :-)

Bovenaan Onderaan