Ik heb hem vandaag gekregen en we zijn gelijk een dagje lekker gaan toeren in Limburg. Wat een zalige wagen! Ik had een beetje last van "information overload" omdat ik alle nieuwigheidjes wilde uitproberen.
Waar ik ook heel blij mee ben is dat het er op op lijkt dat hij inderdaad net zo zuinig te rijden is als ik met mijn Fabia combi Greenline kon. Tot dusver 1:23,7. Dat is dan een gemiddelde van een lange "vermijd de snelwegen" rit door allerlei kleine dorpjes, met veel snelheidswisselingen en een lange rit terug met de CC op 100 (1:26,6). Ziet er veelbelovend uit. Hij rolt ook prima uit, dus er is waarschijnlijk weer 15% te besparen met goed anticiperen en vaart minderen volgens de regel "remmen=zonde".
Hele kleine tegenvallertjes waren dat de USB-stick niet altijd herkend werd en dat hij daardoor na opnieuw inpluggen niet meer wist waar hij was gebleven. Maar dat werd meer dan gecompenseerd door het gemak waarmee de muziekverzameling op mijn Galaxy S4 was te bedienen. Het andere puntje was de zwaar teleurstellende navigatie, maar daar was ik op voorbereid. De TomTom APP op mijn Galaxy is gewoon honderd keer beter. En tot mijn vreugde ontdekte ik dat mijn
mooie Samsung houder perfect paste in de linkerhoek bij het "parkeerkaart clipje". Prima af te lezen en belemmert het zicht totaal niet. Ik ga waarschijnlijk een extra 12V aansluiting linksonder laten maken.
Van de voice control en de kwaliteit van de telefoongesprekken en DAB-radio werd ik erg blij.