Het 2013 model van de 14% bijteller had geen trekgewicht. Het 2014 model heeft 1000 kg trekgewicht.
Het terugkeuren naar max massa van 1000kg van een caravan is, in tegenstelling tot de mening van velen, niet nodig.
Dat is slechts ten dele waar.Nee, en dat maximale gewicht van de aanhanger maakt ook niet zoveel uit, het gaat om het daadwerkelijke gewicht. In Nederland tenminste.
Dit wordt volgens de dealer veroorzaakt doordat PON de 14% OC3 voorrang geeft/heeft gegeven. De auto is eind december besteld en schrijft hierdoor 9 weken op, hebben meer mensen deze ervaring?
Dat is de (hoewel niet helemaal juist) oude regeling, met ingang van 19 januari 2013 is deze regeling aangepast. De regels zijn inmiddels zoals ik eerder heb gepost.Dat laatste verhaaltje klopt wel. Als je tenminste in het bezit bent van een BE rijbewijs! Stel dat je alleen een B rijbewijs hebt. Dan mag je in principe met een aanhanger rijden waarvan de maximum toegestane massa lichter is dan het toegestane trekgewicht van het trekkende voertuig. Het totaalgewicht mag dan niet boven de 3500 kg komen. Heb je echter een BE rijbewijs, dan kijkt men naar wat er daadwerkelijk aan lading op de aanhanger mag liggen. Anders zou her BE rijbewijs immers geen zin hebben....
Pffff, dat is echt balen.... Ik hoop toch echt dat die week 12 bij mij definitief gaat worden. Dan is het 'slecht' 7 weken later dan de planningKreeg vandaag te horen dat mijn O3C EBL 1.4TSI DSG niet in week 9 zal worden geproduceerd maar pas in week 18.
@OctaviaNieuwegein waarneer heb je jouw Octavia besteld?