Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Voor mij is het de Octavia Greenline Businessline geworden.
Dus de 1.6 TDI /81 kW met als extra;
- Black magic mica
- sunset
- stoelverwarming (ik wil nooit meer zonder)
- maxidot
- functie pakket

Is reeds in september besteld en zou pas week 14 geleverd gaan worden.
Gelukkig gaat het soms ook een keer sneller.

Mooi hoor is het een combi, en wat is maxidot?

jali

Nieuw lid
Dit keer geen combi gekozen, de laadruimte van wagen is zo enorm groot daar kan ik me prima in vinden.

Tom RS

Forumguru
In België zou ik rekenen op 5000 euro extra, gezien het prijsverschil Golf Gti / Golf R, wat in se identieke auto's zijn. Op zich niet onoverkomelijk gezien de vierwielaandrijving, 80 pk extra en 2 seconden minder van 0 naar 100 :jaja:.

RaceVrs

Banned
Haha ja dat worden in Nederland andere cijfertjes. Ben benieuws of het echt zo is dit verhaal. Even de RS uitstellen kan denk ik niet meer.

Foppe

Nieuw lid
Mijn Octavia is in de 2e week van januari besteld en zal volgens de dealer in de eerste week van april geleverd worden. Ongeveer 3 maanden levertijd dus.

Zandrijker

Nieuw lid
Peetertje1970, gaat de trekhaak onder de greenline wel lukken? Ik krijg te horen van skoda het volgende:
Beste John,

Dank voor je bericht.

Om de zeer lage uitstoot van de Octavia Greenline mogelijk te maken, zijn er enkele relatief zware opties niet bestelbaar gemaakt voor dit model. Een van deze opties is de trekhaak. Hierdoor konden bijvoorbeeld ook een andere koeling en motormanagement software worden gebruikt. Door deze aanpassingen is de Octavia Greenline dus niet geschikt voor het trekken van een aanhanger.

Het is helaas niet mogelijk om de Greenline met 87g achteraf aan te passen, aangezien de wijzigingen die zijn doorgevoerd zeer ingrijpend zijn. De Europese typegoedkeuring die voor de 87g Greenline is afgegeven, is daarom achteraf niet meer wijzigbaar.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet, ^FR

Ik heb inmiddels wel een O3 en heb door trekhaak.nl een trekhaak laten monteren en gebruik hem alleen voor de fietsendrager. Zoals op het kentekenbewijs staat mag er dus geen aanhanger mee getrokken worden.

intruder1400

Actief lid
Ben ik benieuwd wat er bij mij op staat. Dealer negen over gehoord en keurig en trekhaak gemonteerd. Waar lees je dat precies? Staat dat op je kentekencard?

Foppe

Nieuw lid
Oei ik hoop toch echt dat het 1000kg is. Mijn caravan weegt leeg 748 kilo en beladen maximaal 1100 volgens het kentekenbewijs. Moet je die dan bij de RDW laten terugkeuren naar maximaal 1000kg om de weg op te mogen? Aangezien de Octavia een grote kofferbak heeft hoeft er niet zoveel in de caravan. Alleen de gasfles, campingstoelen, tafel en de voortent. Dan zou ik wel onder de 1000kg blijven. Maar is het een probleem dat de caravan zelf tot 1100kg is als hij niet zwaarder is dan 1000kg?

VWim

Forumguru
Het 2013 model van de 14% bijteller had geen trekgewicht. Het 2014 model heeft 1000 kg trekgewicht.

Het terugkeuren naar max massa van 1000kg van een caravan is, in tegenstelling tot de mening van velen, niet nodig.

Bovenaan Onderaan