Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

petertje1970

Actief lid
Vandaag de dealer gesproken. Besteld eind januari 1e verwachting half maart daarna half mei nu week 25 Ja Pon heeft het keurig geregeld. De dealer melde me dat Pon extra Greenline produktie plekken gereserveerd heeft maar nooit verwacht dat de andere type's ook zo goed zouden lopen. Nou de rest weten we en Pon kan geen plekken omzetten vandaar dat de Greenline zo snel binnen is en de rest week of 20 kan wachten

bono5

Nieuw lid
Helaas, hier werd mij de verkeerde datum doorgegeven.
"Ja meneer, de datum die u hebt gekregen is de productiedatum (eind mei). Dan komt de auto deze kant op, moet hij op kenteken worden gezet. U moet rekening houden met eind juni."

Heb het ding 18-02 besteld! :( :(

lugolux78

Forumguru
:(:(

Valt toch mee uiteindelijk.
Eind juni is 4 maanden

Ik zit nu al op 4 maanden en productie datum is nog niet eens bekend.
Waarschijnlijk pas in Mei en dan leveren ergen begin juni. Dan heb ik er 6 volle maanden op gewacht...

Laatst bewerkt door een moderator:

bono5

Nieuw lid
Hmm je hebt gelijk, als ik het vergelijk met jou wachttijd valt dat wel mee.

Laatst bewerkt door een moderator:

RaceVrs

Banned
Maar tussen productie en levering zit een week hooguit 2 weken. Waarom dan rekening houden met eind Juni? Midden lijkt me logischer.

Oogje

Senior Member
Maar tussen productie en levering zit een week hooguit 2 weken. Waarom dan rekening houden met eind Juni? Midden lijkt me logischer.
Oh? Mijn auto is drie weken terug gebouwd. Volgende week vindt de levering plaats. In de tussentijd moest alleen het leder erin, maar daar stond volgens de dealer al een nette afspraak voor gepland, dus die 'vertraging' is hooguit twee dagen.

Dealer rekent met de volgende termijnen:

bouwen -> 1 week voor transport -> aankomst bij PON -> 5 dagen voor volgende actie -> een week voor het leder -> opnieuw 5 dagen voor volgende actie door PON -> transport naar dealer -> kenteken / afleveringsgereed maken / details regelen -> afleveren.

Artbij

Senior Member
Dealers die 3 weken nodig hebben doen het lekker rustig aan. Als het moet kan de auto binnen een week geleverd worden, de dealer heeft zelf maar 1 dag werk. Voor dealers is het handiger om een week te hebben zodat het rijklaar maken tussendoor gedaan kan worden in de rustige uurtjes.

Arthur123

Nieuw lid
@lugolux78 : Goed te horen dat het toch nog een Octavia wordt, ik was even bang dat je voor een vreemd merk ging...
Mijn leverdatum staat nog steeds op morgen...

lugolux78

Forumguru
@lugolux78 : Goed te horen dat het toch nog een Octavia wordt, ik was even bang dat je voor een vreemd merk ging...
Mijn leverdatum staat nog steeds op morgen...

@Arthur123 octavia op dit moment nog wel maar het is op z'n allerminst zeker. Als ik iets direct tegenkom binnen prijs budget en uitrusting... Tja dan zou het zo maar kunnen gebeuren dat ik alsnog switch. PON is nou niet echt coöperatief...

Bovenaan Onderaan