Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

NewO3

Forumguru
Hele begrijpbare keuze die QQ. Was ook mij mn tweede keuze, maar de O3 wint het ivm 80 liter meer bagage ruimte. Zit nog wel enorm te dubben GBL of EBL. EBL vanwege leuke extra's zoals opendak, beige interieur, chroom raamlijsten en geen lef om 18 inch op een GBL te rijden ivm belasting controles. Maar geld voor leer in de EBL is er niet terwijl dat bij GBL geen probleem is. Wat een luxe problemen allemaal ;)

serum

Forumguru
De 18" onder een 14% is geen probleem. Heeft niets met lef te maken. Het gaat erom dat het toegevoegd wordt als accessoire ipv afgeleverd af fabriek met de 18". Voor het toevoegen van de wielen/leder als achteraf gemonteerde optie betaal je geen bijtelling. Dat is een van de redenen dat Alba het tegenwoordig zo druk heeft.

Artbij

Senior Member
Als je auto na een aanpassing de 14% waardes niet meer haalt bestaat wel degelijk de kans de je mag bijbetalen....

NewO3

Forumguru
Precies. Leasebedrijf heeft het twee keer meegemaakt. Gecombineerde controle waar ook belastingdienst aanwezig was. Ging daar om een 14 % seat. Eigenaar moest verschil tussen 14 en 20 % over reeds verlopen lease periode betalen en voor de toekomst ging zijn auto naar 20 %. Lease bedrijf vind het prima en bedrijf ook, risico is voor de berijder. Schrok er wel beetje van. Dacht ook dat het zo'n vaart wel niet zou lopen. Blijft een beetje vreemd allemaal, weet ook dat 18 inch buiten de bijtelling valt indien achteraf als accessoires besteld maar wat als ze dan bij een controle ineens vinden dat je 20 % rijdt... (Ging het hier niet over levertijden ? ;)
A-point Adam zegt dat GBL geen voorrang meer krijgt op ABL/EBL. Ze konden het zelf ook niet meer uitleggen bij hun klanten voor EBL's

serum

Forumguru
Lijkt mij een broodje aap? dus iedereen op winterbanden moest ook het verschil bijlappen? ik heb er nog nooit van gehoord. Dit is voor het eerst.

Artbij

Senior Member
Dan heb je toch echt niet goed opgelet. Bij de ds3 bijvoorbeeld werd gewaarschuwd dat je met andere velgen geen 14% goedkeuring mee hebt....

Artbij

Senior Member
Mag ik nu even zeuren over off topic gaan? Het gaat hier over wanneer de auto geleverd wordt, niet over bijtelling.
Er is op dit hele forum geen enkel topic waarin alleen on topic gesproken wordt.....een beetje ongewenst zeuren is het dus wel.....

lugolux78

Forumguru
Jongens liefde. On topic : als iemand de vraag voor mij kan beantwoorden dan ben ik een blij mens... Ongeacht levertermijn...

Oogje

Senior Member
Vandaag kwam de groene kaart met de post! Nog een paar nachtjes en dan is de bijpassende auto er ook!

tiken

Nieuw lid
Even voor duidelijkheid, als je andere velgen gaan bestellen (bijvoorbeeld Teron 17" die achteraf wordt ingebouwd), dan vervalt 14% bijtelling bij GLBL Combi?

Bovenaan Onderaan