Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Zirx

Lid
Ja idd, had dit ook eigenlijk niet verwacht.
Zowel de dealer als PON konden geen enkele info geven over de verwachte productiedatum, en nu ineens 1,5 maand eerder dan oorspronkelijk gepland.

Bertuz

Lid
Goedemorgen allen, Dit is mijn 1e post en hoop dat er nog velen volgen ;)

Als het goed is word de mijne deze week besteld bij de dealer (via leasemaatschappij). Levering zoals de dealer zei zal laatste week juli zijn. Aangezien mijn leasecontract tot 4 september loopt is dat nog op tijd, mits er geen vertragingen zijn. Besteld: Octavia combi 1.6 TDI DSG Elegance business, candy white, sunset en dynamic pakket.

King Catan

Nieuw lid
Dan heb jij geluk King Catan! Ik heb mijn 1.4 DSG een maand eerder besteld en de levering staat gepland op week 27 :(

Is dat de aflevering volgens de dealer of, indien je een leaseauto hebt besteld, heeft de leasemaatschappij je dit doorgegeven? De LM gaf mij ook aan wk 29. De dealer gaat, vooralsnog uit van levering week 25

MaXt0r

Actief lid
Is dat de aflevering volgens de dealer of, indien je een leaseauto hebt besteld, heeft de leasemaatschappij je dit doorgegeven? De LM gaf mij ook aan wk 29. De dealer gaat, vooralsnog uit van levering week 25

Dit is info die ik van de dealer heb gekregen: productie week 24 - levering week 26 of 27

D

Deleted member 12693

Dit is info die ik van de dealer heb gekregen: productie week 24 - levering week 26 of 27
Lijkt echt willekeur.
Ik heb de mijne ook in de week van 12 maart besteld en productie week is nu week 27. Afleverdatum zou week 28 zijn, maar dat wordt krap denk ik. De data komen van de dealer.

• Leuk
Waarderingen: HeHa

GuusNieuwlaat

Nieuw lid
Wat een positieve berichten allemaal! Naar aanleiding hiervan heb ik zelf ook even opnieuw geïnformeerd, maar helaas.

Waar de wagen eerst in week 13 geleverd zou worden (productie 9), werd het week 19 (productie 15) en nu gaat het week 27 worden (productie 23)...
Begin er ondertussen een beetje moe van te worden, zeker als je weet dat ik 05/12 besteld heb...

Jedewe

Forumguru
Het is idd heel lullig !!
Maar ik ben echt wel blij, dan heb ik nog geen 12 weken op me auto hoeven wachten.

maxout

Lid
ik snap er werkelijk geen fluit meer van. Mijn dealer zegt nog niets te kunnen zeggen over productiedatum. Gelukkig is een van mijn kerncompetenties geduldig en afwachtend... :deuk:

snorro

Actief lid
N.a.v. de berichten van de laatste dagen ook maar eens een mailtje richting de dealer gedaan, resultaat:

Besteld: week 12
Productie: week 26
Levering: week 29

:arghh: :wavecry:

Het lijkt erop dat de Greenlines worden voorgetrokken in productie, maar toch zijn er enkelen waarvoor dit niet geldt (@maxout & @snorro). Dat blijft toch wel vreemd.

Wellicht zijn er dealers die een extra slag om de arm houden voor de veiligheid? Ik heb bij de verkoper op de monitor mee gekeken en zag toch echt productieweek 201418 staan, terwijl hij pas week 13 is besteld.

We zullen toch af moeten wachten, helaas...... :pieker::sterretjes:

Ralfn

Nieuw lid
Zojuist gebeld door de dealer. Volgende week woensdag mijn skoda octavia combi greenline businessline ophalen. Besteld op 6 februari...

yves

Actief lid
Jullie krijgen allemaal weekdata door van productie datum, verwachtte leverdatum bij PON en bij dealer.

Volgens mijn dealer in België kunnen ze dat niet zien/navragen.
Heb al een idee gevormd over de dealer, maar toen ik hem ernaar vroeg en weeral een erg omslachtig antwoord kreeg verwees ik naar dit forum en kreeg repliek; tja mensen schrijven zoveel op fora...
Wil hij nu de moeite niet doen of zit er waarheid in?

Na veel aandringen heb ik vernomen dat de auto waarschijnlijk deze week nog bij de importeur wordt afgeleverd, hoe lang het daarna zou duren was ook nog niet bekend, maar het waren zeker geen weken...
:arghh:

micky

Forumguru
@yves tja, jij woont in België (mijn schoonfamilie ook, mijn vrouw is namelijk Belgisch), nu wil ik niet direct veroordelend zijn, maar het antwoord van jouw dealer verwondert mij niet:nailbiting:
productie weken zijn gewoon bekend, maar kunnen afwijken in de tijd, verder is er een hele goede schatting te maken hoelang het duurt van de fabriek naar de importeur en van de importeur naar jouw dealer, de meeste ritten staan gewoon vooraf gepland (zoals bij de meeste transport bedrijven, bijv. 2 keer per week elke di en do). bij jou willen ze waarschijnlijk de moeite niet doen omdat de auto verkocht is en laten ze je lekker in het ongewisse, een grote frustratie van mij als Nederlander met veel Belgische ervaring door schoonfamilie (dus privé bestellingen, aankopen enz.) en mijn zakelijke ervaring, ik werk ook in België (verkoop).

• Leuk
Waarderingen: yves
Bovenaan Onderaan