Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

yves

Actief lid
@Mickey, bedankt voor je duidelijke respons. Ik zit trouwens in de omgekeerde (relationele) situatie, vrouw NL ;).

Als het op service aankomt, zijn Nederlandse bedrijven idd een stuk beter.
Komt volgens mij omdat Belgen over het algemeen minder op hun strepen staan (té braaf), waardoor bedrijven het zich kunnen veroorloven zo laks te zijn. Daar moet maar eens verandering in komen. :)

Tom RS

Forumguru
@yves : dat is gewoon dikke bullshit van je dealer! Ik ben ook Belg en heb zeer slechte ervaringen met de dealer waar ik mijn auto gekocht heb, maar ik heb er wel zelf het scherm van de computer mogen zien waar duidelijk de productieweek (ik geloof zelfs de exacte datum) op stond. Ze kunnen je auto volledig volgen, o.a. "op transport", "in België bij importeur", "op transport naar dealer", ... Laat je dus niks wijsmaken door die dealer. Ik heb het inmiddels zo wel wat gehad met de klantvriendelijkheid van de gemiddelde dealer eens de wagen verkocht is.

@yves : Eens met Tom RS. Ook ik heb bij de dealer samen met de verkoper achter de monitor gezeten en hij kon mijn gewoon laten zien wat de productieweek is via een centrale Skoda website.

De dealer houdt je dus gewoon voor de gek.

Traktor

Nieuw lid
Ook voor mij goed nieuws
Skoda combi Greenline. In week 5 besteld. En de verwacht week was 22, heb net te horen gekregen dat hij volgende week word geleverd, dus week 17. 5 weken eerder. Volgens mij heeft de dealer het gewoon ruim genomen. Maar goed het blijft dan toch lekker als het er eerder is.

Laatst bewerkt:
Zojuist contact gehad met de dealer.
Auto komt 2e helft volgende week bij hem aan. Maar dan moet de auto nog klaar gemaakt worden, verlaagd en verlichting aangepast worden.

Dus dat wordt wel eind april. Maar kan niet wachten tot ik hem heb:tegek:

blokart

Senior Member
Jullie krijgen allemaal weekdata door van productie datum, verwachtte leverdatum bij PON en bij dealer.

Volgens mijn dealer in België kunnen ze dat niet zien/navragen.
Heb al een idee gevormd over de dealer, maar toen ik hem ernaar vroeg en weeral een erg omslachtig antwoord kreeg verwees ik naar dit forum en kreeg repliek; tja mensen schrijven zoveel op fora...
Wil hij nu de moeite niet doen of zit er waarheid in?

Na veel aandringen heb ik vernomen dat de auto waarschijnlijk deze week nog bij de importeur wordt afgeleverd, hoe lang het daarna zou duren was ook nog niet bekend, maar het waren zeker geen weken...
:arghh:
Mijn ervaring is na 4,5 maand wachten dat de dealer de buildweek kan zien indien reeds door de fabriek toegewezen maar de laatste 2 maand heb ik 5 verschillende weken gehad want ik belde 2 wekelijks of meer naar de dealer.
Nadat de auto was gebouwd heeft het nog 2,5 week geduurd eer geleverd maar ook de schuld van
DIV en de leasemaatschappij en een weekend.

bono5

Nieuw lid
Gisteren gebeld met de dealer. De auto staat 'as we speak' op de productieband. Hij vertelde me dat het dan nog +/- 4 weken duurt eer de auto aan mij afgeleverd kan worden.

Hopelijk krijgt hij gelijk :)

MaXt0r

Actief lid
Gisteren ook maar eens contact gehad met de dealer. Mijn datum voor de bouw is nog steeds een voorlopige datum. Ze konden mij ook niet vertellen wanneer dit een definitieve datum wordt :( OMGEKVANTEWORDEN!

hberg

Actief lid
Meestal een tot twee weken voor de voorlopige datum wordt het een definitieve datum. Zo niet dan schuift hij waarschijnlijk weer op...

Miez1

Forumguru
ik snap er werkelijk geen fluit meer van. Mijn dealer zegt nog niets te kunnen zeggen over productiedatum. Gelukkig is een van mijn kerncompetenties geduldig en afwachtend... :deuk:

Of je moet 'm zeer recent besteld hebben maar in mijn wereld is dat gewoon op te vragen. Heeft jouw dealer mooi mazzel dat jij geduldig bent :)

Meestal een tot twee weken voor de voorlopige datum wordt het een definitieve datum. Zo niet dan schuift hij waarschijnlijk weer op...

Dan ga ik volgende week maar eens bellen of productieweek 18 definitief is geworden. Ik heb vorige week(15) samen met de dealer deze productieweek als planning gezien, hoop natuurlijk dat dit ook de definitieve gaat worden. Spannend..... :nailbiting:

besteld in week 10....

Ik zou een bezoekje brengen aan de dealer en met hem samen achter de monitor gaan zitten. Hij kan een bestelnummer opzoeken en met dit nummer bij PON of Skoda kijken wat de productie week is.

Op basis van mijn gegevens zou ik zeggen dat die van jouw nu op de productieband staat.....:tegek:

Laatst bewerkt:

Miez1

Forumguru
Besteld in week 10? Daarmee is mijn geduld meteen verdampt. Het kan twee oorzaken hebben,1-Het pratende pak in de showroom is dusdanig oud dat hij geen idee heeft hoe geautomatiseerde systemen werken, 2-Het pratende pak wil alleen orders schrijven en verder weinig last van je hebben.

Note; ik heb niets tegen gepasioneerde autoverkopers, ik heb wel wat tegen passieve pratende pakken. Ik lees hier een paar lijntjes en de teneur daarin is; verkeerde bestellingen, verkeerde accesoires, het afraden van verlagen, het niet weten wanneer een auto geleverd wordt.....En ik ben chagrijnig vandaag, sorry !:mad:

micky

Forumguru
Besteld in week 10? Daarmee is mijn geduld meteen verdampt. Het kan twee oorzaken hebben,1-Het pratende pak in de showroom is dusdanig oud dat hij geen idee heeft hoe geautomatiseerde systemen werken, 2-Het pratende pak wil alleen orders schrijven en verder weinig last van je hebben.

Note; ik heb niets tegen gepasioneerde autoverkopers, ik heb wel wat tegen passieve pratende pakken. Ik lees hier een paar lijntjes en de teneur daarin is; verkeerde bestellingen, verkeerde accesoires, het afraden van verlagen, het niet weten wanneer een auto geleverd wordt.....En ik ben chagrijnig vandaag, sorry !:mad:

3de scenario, het "pratende pak" weet dat jij zo over hem denkt en praat en doet daarom geen extra moeite voor je:maakmegek::tongue:

Bovenaan Onderaan