Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Eind januari een proefrit gemaakt (in een HB Greenline, daar de Combi nog niet beschikbaar was)
Officiëel 17 Feb (W8) (door de Lease maatschapij) de bestelling geplaatst .. (ik had hem een weekje eerder samengesteld en besteld)

- O3 GL BL
- Briljant Silver
- Sunset
- Licht pakket
- Aluminium kleurige dakrails
- Technology pack (Kessy / Parkpilot)
Achteraf:
- Alcantara interieur
- Afneembare trekhaak

3 mei (W18) kon ik hem ophalen, wat uiteindelijk 10 mei is geworden i.v.m. inleveren vorige leaseauto (tja ik moest toch aan de KM's komen)

10 weken levertijd, ik vind het netjes.

micky

Forumguru
Denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt; ik had de levertijd korter ingeschat, dus dat is mijn fout. Ik hoop gewoon dat hij niet vertraagd is, want ik ga er twee weken later mee op vakantie. :D (ongeduldig; check)

Je hebt je niet verkeerd uitgedrukt, ik heb al heel wat nieuwe auto's besteld, altijd VAG op mijn huidige V50 na, altijd heb ik de auto met een week of 8-9 in mijn bezit gehad, alleen hier is men gewend dat het veel langer duurt en staan daarom versteld :)

Ik hoop het voor je ;)
Er is geen peil op te trekken...... De prognose is bij mij nu 16 weken, maar ik geloof het pas als ik bij de dealer wegrij!

Gisteren te horen gekregen dat de auto 28 mei ipv komende vrijdag wordt geleverd. Maar dat heeft meer te maken met drie zieken bij de leerinbouwer. Ook het vandaag alsnog bestellen van 17" AEZ TC Dark velg/bandcombinatie helpt niet mee ;))

snorro

Actief lid
Zojuist de dealer gesproken en ze hadden geen goed nieuws. Productie staat nu voor week 29, levering ergens in augustus. Ik ga dus maar rekenen op totale levertijd van +/- 20 weken :wavecry:
Helaas ook geen reden opgekregen waarom het zo lang gaat duren.

Bij mij goed nieuws! De auto is vandaag bij de dealer gearriveerd. :yeehaa:

Aanstaande woensdag is hij klaar, helaas moet ik i.v.m. lopend leasecontract nog een weekje extra wachten. Afspraak voor 28 mei staat, in totaal 9 weken van bestellen tot uitleveren.

Mij hoor je dus niet klagen!:D

Laatst bewerkt:
Grrr.... net van de lease maatschappij gehoord dat de levering niet volgende week is, maar pas week 30 :mad:

Ik had een Metal Grey Combi EBL 1.6 tdi DSG bestelt met de volgende opties:
  • Functie pakket
  • Bagage pakket
  • Lane assist
  • Pano dak
  • DAB
  • Vollederen bekleding
  • Elek. achterklep
  • Sunset
  • Trekhaak (vast)
Is door lease rond 1 feb besteld. Levering was eerst april, toen mei en nu week 30 :mad:

Grrr.... net van de lease maatschappij gehoord dat de levering niet volgende week is, maar pas week 30 :mad:

Ik had een Metal Grey Combi EBL 1.6 tdi DSG bestelt met de volgende opties:
  • Functie pakket
  • Bagage pakket
  • Lane assist
  • Pano dak
  • DAB
  • Vollederen bekleding
  • Elek. achterklep
  • Sunset
  • Trekhaak (vast)
Is door lease rond 1 feb besteld. Levering was eerst april, toen mei en nu week 30 :mad:

En wat was de motivatie?

En wat was de motivatie?

Mij nog niet bekend. Lease maatschappij gaat de dealer bellen om te horen hoe het zit, maar verwacht ook weinig concrete info. Die zullen vast iets roepen van dat productie is opgeschoven en ze hier zelf niets aan kunnen doen... Kortom wat de reden ook is, ik baal stevig dat ik bijna 10 weken langer moet wachten.

Ook hierboven weer een vaag verhaal over leasemaatschappij en dealer die een rookgordijn lijken op te trekken. Ik heb de afgelopen periode heel veel uiteenlopende opmerkingen over de verschillende dealers gelezen. Dit is toch erg vreemd, persoonlijkheid van een verkoper lijkt erg bepalend te zijn. Dit terwijl in het huidige digitale tijdperk heel veel informatie realtime voor de dealers beschikbaar is.

Gelukkig is mijn auto besteld bij een dealer(Auto Arena in Venlo) die meedenkt, proactief is en goed communiceert.

JvW

Senior Member
Nou, 'mijn' GLBL (kleur: Race Blue, opties: sunset, DAB, afneembare trekhaak en lichtpakket) is op 2 mei uitendelijk besteld en heeft als verwachte productieweek 27. Week aflevering wordt dan volgens de dealer week 28.
De leasemaatschappij heeft het over week 33 voor aflevering.

We gaan het zien....

1 Week tussen productie en aflevering lijkt me sterk.... Duurt 2 a 3 dagen voordat hij op transport in nl is, daarna nog 1 a 2 weken voordat je hem op kunt halen... Dat wordt duimen!

Michael83

Senior Member
@andrehj ik heb net het forum afgezocht, maar wat zijn de verschillen vanaf week 22? Ik verwacht namelijk dat mijn bestelling daarna geproduceerd wordt?

NewO3

Forumguru
Vrijdag besteld bij dealer door LM : O3 combi EBL business 2.0 TDI Topaz Brown met chroom accenten (strip voor bumper, strip achterklep, strip instaplijsten), op functie pakket na alle pakketten, 18 inch, pano dak, elektrisch te openen achterklep, trekhaak, bagage box. etc. Levertijd week 33. Ik wacht nog even met aftellen want 3 maanden levertijd wordt uiteraard in de praktijk langer. Maar verheug me enorm op. Mijn eerste skoda wordt dat..

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan