Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

De dealer vraagt het kenteken aan bij de importeur op het moment die zij zelf bepalen en dat is vaak in de week van de verwachte aflevering. Indien registraties vereist zijn in een bepaalde periode kan dit eerder zijn maar zal niet veel eerder zijn aangezien de dealer dan ook de BPM factuur moet betalen en nog niet naar de eind gebruiker kan facturen.

Panodak hoeft niet direct een probleem te zijn, mijn O3 is eind februari besteld en is als het goed is deze week gefabriceerd.

Pendragon

Donateur
Toch werd het Panoramadak als reden opgegeven. Lees het net ook in het Fabia topic. Blijft een vreemd verhaal dat jij er geen last van hebt. Ben blij voor je hoor :)

Laatst bewerkt:

Ridley

Forumguru
Kenteken wordt aangevraagd door de dealer, de F3 van mijn pa staat namelijk te wachten bij de dealer op een passende trekhaak en is tegelijkertijd gearriveerd als mijn F3. De mijne staat nog op oud kenteken en die van senior heeft nog geen kenteken en zal dus een nieuwe serie gaan krijgen.

H-J

Lid
Eind januari bestelt, deze week aangekomen bij de dealer maar wordt pas op 15 april uitgeleverd ivm einde contract huidige Octavia.
kan niet wachten :nono:

Rapid

Actief lid
Eergisteren gekocht. Wordt maandag 13 april geleverd. Auto stond in de showroom. Precies de auto met de extra's die ik zocht. Heeft nog geen kenteken. Wordt volgende week geregeld. Nieuwe kentekenserie.

Frank

CDK

Forumguru
@Rapid, ok dan lever jij bij deze het bewijsmateriaal dat de dealer het kenteken aanvraagt en niemand anders, dankjewel voor de bevestiging! :thumbsup:

CDK

Forumguru
@Rapid, mij ook ;) maar er werd hierboven beweerd dat de importeur het kenteken al aanvraagt als de auto onderweg is vanuit de fabriek naar NL ;)

Blackokkie2

Forumguru
Volgens mij verschilt dat per merk, bij Peugeot vroegen ze altijd een hele rij kentekens aan voor auto's die al in NL waren. Dus als je dan in maart je auto kreeg kon er wel een kenteken op zitten die al in december uitgegeven was. Uiteraard wel pas bij koop geregistreerd.

Skoda-MAN

Forumguru
@Corné de Kluijver en @Rapid
Pon heeft een heel groot douane terrein waar alle auto's terecht komen. Ze worden pas ingeklaard bij verzending anders moet direct de BPM betaald worden bij ontvangst en nu kan dat een paar weken schelen. Eventuele aanpassingen aan voertuigen en rijklaar maken word binnen dat terrein gedaan. Na inklaring krijgt de auto zijn kentekennummer. Op het moment dat de dealer het kenteken aangevraagd moet hij eerst betalen aan Pon, dus die wacht ook zolang mogelijk met zijn aanvraag.:tongue:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Scout3

Lid
Senior,
Had de foto's al bekeken :D, strakke bak hoor :thumbsup:
Proficiat!

Ik zal zaterdag of zondag aanstaande meer foto's maken.

Sportstoeltjes zitten perfect, ben Volvo gewent, viel mij niks niet tegen.

Jesse,
Panoramadak lek?

Bovenaan Onderaan