Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Martin1985

Actief lid
Op deze foto zie je wel duidelijk het verschil...

De bruine en zwarte staan dan nog op transportblokken. De witte is denk ik "standaard" en staat al een stuk lager....

Ook het verschil tussen velgen is duidelijk te zien. Van links naar rechts 17, 16 en 15 inch.... Ben blij met de 17... Alhoewel 18 nog net iets mooier is.....

Bijlagen

• IMG_20150503_204021.jpg
    IMG_20150503_204021.jpg
    314,6 KB · Weergaven: 71

Skoda-MAN

Forumguru
@Martin1985 Kwestie van smaak, ik heb de Teron er voor ingeruild. 16" rijdt lekker comfortabel, spaart brandstof, zijn ca.50 Euri goedkoper en dat x4.
Bovenal : bij sterke regenval veiliger (minder snel aquaplain) :pieker:

Maar ik respecteer ieders smaak en mening :thumbsup:

Skoda-MAN

Forumguru
ohja, ze zijn ook lekker gemakkelijk schoon te maken (minder spaakjes en vlakjes):maakmegek:

Toen ik de Skoda bestelde wist ik dat ik geen sportwagen kocht maar een vlotte algemeen gebruik voertuig met hele plezierige rijeigenschappen.
Ik heb nooit haast (ik ga op tijd Weg met enige reserve tijd ingecalculeerd) en het is dan ook niet nodig om met gillende banden de bochten te maken.
Op de snelweg bepaald in grote mate het andere verkeer de snelheid. :dankje:

CDK

Forumguru
Bovenal : bij sterke regenval veiliger (minder snel aquaplain) :pieker:

broodje aap verhaal, tenzij er onder de 16" smallere banden liggen, heeft namelijk enkel en alleen te maken met de druk per cm2 op het contactvlak van de band (en de afvoer van het water door het profiel en de snelheid waarmee gereden wordt en de hoeveelheid water blablabla...)

met een 225 brede band op een 16'' velg heb je net zo snel aquaplaning als met een 20" velg met daaromheen een 225 brede band met identiek profiel onder een identieke auto.

Laatst bewerkt:

Michel

Forumguru
Op deze foto zie je wel duidelijk het verschil...

De bruine en zwarte staan dan nog op transportblokken. De witte is denk ik "standaard" en staat al een stuk lager....

Ook het verschil tussen velgen is duidelijk te zien. Van links naar rechts 17, 16 en 15 inch.... Ben blij met de 17... Alhoewel 18 nog net iets mooier is.....

De witte is een Rapid en geen Octavia, dus de hoogtes zijn niet één op één met elkaar te vergelijken...

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
@Corné de Kluijver @doncalitri1984 @ertromp

Als je goed gelezen hebt dan hadden jullie gezien dat ik 205/55R16 91V heb. :lezen:
Dus toch nog een verbeterpunt! Je zit niet meer in een MAN hoor :deuk:
Snel eronder die minimaal 18" of 19" of nog mooier onder de O3 de 20"

Hier speciaal voor jou nog een voorbeeld van een witte met jawel een zwart streepie die ik vorig jaar in Essen spotte

image.jpg

Doe er je voordeel mee want die zwarte streep had je al goed gekopieerd. Nu de velgen/onderstel nog :D

Skoda-MAN

Forumguru
@ertromp Ik vindt em leuk bedacht maar die zwarte streep had ik overigens ook al op mijn vorige witte auto.
Die auto van de foto ziet er geweldig goed uit.
Die "platte bandjes" zijn mooi maar mijn vrouw Is door mislukte hernia operaties in de rolstoel terecht gekomen en dan Is vering belangrijk tegen pijn.
De volgende opmerking ook ontkrachten : verlagen Is geen goed idee, hij zou eigenlijk 3cm hoger moeten zijn. :thumbsup:

Frenkie

Forumguru
Goedemorgen allemaal,
Mijn naam is Frank. Momenteel nog een VW rijder, maar ik krijg als het goed is binnen nu en een paar weken de inlogcodes om mijn nieuwe leaseauto te gaan bestellen. Bovenste twee wagens op mijn lijstje zijn de Octavia en de Superb (ben nog een beetje aan het twijfelen ivm de kosten). Ik tijfel ook nog over de HB of de Combi. Ik vind de HB mooier (persoonlijk), maar het panoramadak van de Combi is ook wel erg gaaf.
Weet iemand wat momenteel ongeveer de gemiddelde levertijd van een Octavia is?

doncalitri1984

Forumguru
Goedemorgen allemaal,
Mijn naam is Frank. Momenteel nog een VW rijder, maar ik krijg als het goed is binnen nu en een paar weken de inlogcodes om mijn nieuwe leaseauto te gaan bestellen. Bovenste twee wagens op mijn lijstje zijn de Octavia en de Superb (ben nog een beetje aan het twijfelen ivm de kosten). Ik tijfel ook nog over de HB of de Combi. Ik vind de HB mooier (persoonlijk), maar het panoramadak van de Combi is ook wel erg gaaf.
Weet iemand wat momenteel ongeveer de gemiddelde levertijd van een Octavia is?

Hangt uiteraard sterk af van configuratie (type motor , opties etc etc)
Maar is nu gemiddeld 10 tot 14 weken naar mijn weten.

Jorg1504

Actief lid
Net berichtje gekregen van de dealer. Dankzij de treinstakingen bij onze Oosterburen is mijn nieuwe speeltje nog niet gearriveerd. Geplande aankomstdatum (wederom onder voorbehoud) 12-5-2015. Ons geduld wordt op de proef gesteld, maar uiteindelijk zal ze het wachten dubbel en dwars waard zijn.

Bovenaan Onderaan