Vandaag mijn nieuwe O3 (1.6 DSG ABL) opgehaald. Ik moest de rest van de dag werken dus nog niet zoveel kunnen rijden. Zojuist even wat snelwegkilometers gemaakt. Het is genieten, die DSG. Misschien is het nog wat vroeg om te zeggen maar na 40 km nog geen spijt hahaha.
Wel heb ik al een paar onvolkomenheden ontdekt. Het automatisch openen van de bestuurdersraam functioneert niet. M.a.w. de knop even volledig indrukken zou de raam helemaal moeten openen. Voor de andere ramen werkt die wel.
Ook het comfortsluiten/openen van de ramen en het pano-dak werkt niet. Ik heb wat met de instellingen gespeeld maar er is niets dat het oplost. (Standaard stond de optie al aan dus het had al meteen moeten werken).
Verder lijkt alles prima te functioneren. Mijn dochtertje was erg onder de indruk van het feit dat een plaatje in het display aangaf dat er een deur open stond. Plus dat het nummerbord aan de achterkant hetzelfde is als aan de voorkant.
Verder nog een vraag:
toen mijn vrouw een ritje aan het maken was (om de dsg eens te proberen) en ik het dashboardkastje open deed begon er vanalles te piepen. Is dit normaal? En zo ja, is dit uit te zetten? Best vervelend namelijk. In de handleiding staat wel dat je het dashboardkastje dicht moet laten tijdens het rijden maar nergens wordt vermeld dat de auto je dat ook op een vervelende manier gaat proberen duidelijk te maken.