Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

doncalitri1984

Forumguru
Bevestiging van de bestelling is binnen, geschatte leverdatum medio Juli. Op de bestelling staat dat de uitstoot 110g/km is en bijtelling dus 20% zal zijn. Heb nog een vraag uitstaan of dit voor de MY2016 modellen zo blijft (al verwacht ik van wel). Nu is het aftellen begonnen...

U heeft gekozen voor een Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Greentech Eleg Bns 5D 110kW in de kleur

Metal Grey met als bekleding Black Interieur en de volgende opties en/of accessoires:

• Sunset

• Metallic lak

• Verwarmbare voorruit

• Hill hold control

• Elektrisch te openen en sluiten achterklep

• Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris

• Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor, stuurbekrachtiging en Climatronic

• DAB (digitale radio ontvangst)

• Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak

• Trekhaak afneembaar 13 polig + witte plaat

• Verlagingsset

• Lederen bekleding

• Dynamic pakket

Mooie config, medio juli is best snel? 8 a 9 weken vanaf nu?

Week 29 is de verwachte leverweek. We gaan het zien. Heb lang getwijfeld over de bestelling, met name motor en kleur maar nu bijna 5 jaar met een 1.3 jtd met 200 nm wilde ik toch wat meer power. Vandaar de 2.0 ipv 1.6, beide zijn nu toch 20% bijtelling

doncalitri1984

Forumguru
Week 29 is de verwachte leverweek. We gaan het zien. Heb lang getwijfeld over de bestelling, met name motor en kleur maar nu bijna 5 jaar met een 1.3 jtd met 200 nm wilde ik toch wat meer power. Vandaar de 2.0 ipv 1.6, beide zijn nu toch 20% bijtelling
Das super rap! Mooi man! Vandaag besteld?

NewO3

Forumguru
Super bestelling. 2.0 krijg je geen spijt van hoor. Had automaat ook wel leuk gevonden (helaas 25% bij 2.0, ook vorig jaar) maar powerrrr wint het dan toch bij me, geen sec spijt van gehad.
S6 met wachten!

Laatst bewerkt:
Super bestelling. 2.0 krijg je geen spijt van hoor. Had automaat ook wel leuk gevonden (helaas 25% bij 2.0, ook vorig jaar) maar powerrrr wint het dan toch bij me, geen sec spijt van gehad.
S6 met wachten!

Thnx. Ik dacht bij mezelf, feitelijk breng ik toch best wat tijd door in de auto dus het mag wel wat meer zijn. Ieder zijn keuze hierin natuurlijk. Ik zit op weekbasis gemiddeld toch wel 12 a 15 uur in de auto in mijn 'vrije tijd'., schat ik. Als ik dat relateer aan het totale aantal wakkere uren, zeg 7*16 (heb nu een kleine van 1 en een tweede op komst dus die 8 uur slaap is wat positief geschat)= 112 uur. Als ik daar 50 uur werk per week vanaf haal, dan zit ik dus tussen de 20 en 25% van mijn vrije tijd in een auto. Dan mag het wel wat meer zijn dacht ik.

Heb lang getwijfeld om wellicht voor een 'RS-look' te gaan. Heb forumleden gezien die een 'normale' Octavia hebben aangepast door de Gemini antraciet velgen eronder te leggen, dakrails/gril/spiegels zwart te bestellen. Echter omdat 20% bijtelling een harde voorwaarde voor mezelf was, en omdat de Elegance standaard geleverd wordt met zilveren dakrails vond ik dat uiteindelijk niet passen (en wat duur, met name de meerprijs van de Gemini-velgen). En het moest een Elegance worden omdat xenon en een pano-dak 'harde' eisen waren voor mezelf. Vandaar gezocht naar een combi waarbij de zilveren/chromen details van dakrails en gril goed passen. Ben zelf geen uitgesproken fan van al dat chroom, maar goed. Heb getwijfeld over de lichtgrijze versie, of wit, omdat bij beide versies dan het chroom er minder uitspringt. Echter 'wit' vond mijn vriendin een no-go, en ik vind het soms heel mooi maar soms ook best lelijk (als het niet gepoetst en blinkend is). Lichte grijs is wat saai (brilliant silver) al past het wel goed bij de chromen details. Uiteindelijk dus op metal grey uitgekomen, ook omdat deze kleur soms een wat groenige/blauwige waas heeft die ik persoonlijk toch wel mooi vindt.

NewO3

Forumguru
Metal grey maakt het chroom iets minder prominent idd. Kan me voorstellen dat je hiervoor gegaan bent. Vind het ook prachtige kleur. Zie auto @Joske.
Ben juist wel van veel chroom maar dan idd bij een EBL/ABL en in de kleur die er om vraagt, zoals mijn Topaz Brown.
Ben niet zo van de gewone Octi's ombouwen naar RS looks. Je hebt een RS of niet. De EBL spring er juist weer uit vanwege chroom details.
Ach allemaal persoonlijk en iedereen z'n voorkeur

Frenkie

Forumguru
Voor mij is het nu eindelijk ook zover. Vandaag de inlogcodes gekregen om een nieuwe auto te bestellen bij de leasemaatschappij (Terberg). Vanavond toch eens wat gedetailleerder zoeken wat ik wil.
Ik zie hierboven dat mensen de RS look kunnen bestellen (veel zwart) waar ik ook wel van hou. Maar volgens de prijslijsten zijn deze opties alleen voor het RS type te bestellen. Of kunnen hier met dealers afspraken over gemaakt worden of zetten jullie zelf deze opties op de auto (ik ben niet zo heel handig daarmee)?

peterrapid

Forumguru
@Frenkie je kan het black pack bestellen wat wil zeggen geen chroom, de andere typische RS stukken zijn eigen aan de RS en wordt door enkele leden zelf gemonteerd, je kan nogal wat stukken vinden op superskoda.com

Frenkie

Forumguru
@peterrapid Volgens de prijslijst die ik bij de Skoda dealer heb gekregen staat er bij het "RS Design Pack Black" dat deze optie alleen leverbaar is op de RS. Zal deze week nog wel eens langs gaan om te informeren wat mogelijk is.

foobalicious

Senior Member
Vandaag mijn nieuwe O3 (1.6 DSG ABL) opgehaald. Ik moest de rest van de dag werken dus nog niet zoveel kunnen rijden. Zojuist even wat snelwegkilometers gemaakt. Het is genieten, die DSG. Misschien is het nog wat vroeg om te zeggen maar na 40 km nog geen spijt hahaha.

Wel heb ik al een paar onvolkomenheden ontdekt. Het automatisch openen van de bestuurdersraam functioneert niet. M.a.w. de knop even volledig indrukken zou de raam helemaal moeten openen. Voor de andere ramen werkt die wel.

Ook het comfortsluiten/openen van de ramen en het pano-dak werkt niet. Ik heb wat met de instellingen gespeeld maar er is niets dat het oplost. (Standaard stond de optie al aan dus het had al meteen moeten werken).

Verder lijkt alles prima te functioneren. Mijn dochtertje was erg onder de indruk van het feit dat een plaatje in het display aangaf dat er een deur open stond. Plus dat het nummerbord aan de achterkant hetzelfde is als aan de voorkant. :D

Verder nog een vraag:

toen mijn vrouw een ritje aan het maken was (om de dsg eens te proberen) en ik het dashboardkastje open deed begon er vanalles te piepen. Is dit normaal? En zo ja, is dit uit te zetten? Best vervelend namelijk. In de handleiding staat wel dat je het dashboardkastje dicht moet laten tijdens het rijden maar nergens wordt vermeld dat de auto je dat ook op een vervelende manier gaat proberen duidelijk te maken.

Bovenaan Onderaan