Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

B.Stuurder

Forumguru
Kleur : quartz Grey metallic
Bekleding : black interieur

Bijleveringen :

Parking distance
Dab (digitale radio ontvangst)
Panoramisch glazen dak
Dakrailing zilverkleurig
Volwaardig reservewiel

Plus pakket ambition business

Als accessoire achteraf :
trekhaak vast/13 polig

witte plaat



Lezen !!!!!:deuk::deuk:
Ja, mooie vent, ik postte mijn reactie en toen verscheen zijn reactie er boven.....
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben wel van plan om binnen afzienbare tijd de verlichting voor te vervangen door led, van xenon terug naar halogeen trekt mij niet zo.

Nee, dat kan ik beamen, ik had eerst Xenon op de Ford Mondeo, daarna de Megane met halogeen, ik dacht dat maakt niet zoveel uit. Fout dus, het was een wereld van verschil.
Nu vind ik mijn Xenon op de O3 te laag afgesteld, dat is een tik van de fabrikant volgens mij. Ik verlicht mooi de banden en onderkant van de bumper van de auto voor mij, maar daarmee is de koek op.
 
Kleur : quartz Grey metallic
Bekleding : black interieur

Bijleveringen :

Parking distance
Dab (digitale radio ontvangst)
Panoramisch glazen dak
Dakrailing zilverkleurig
Volwaardig reservewiel

Plus pakket ambition business

Als accessoire achteraf :
trekhaak vast/13 polig

witte plaat



Lezen !!!!!:deuk::deuk:
Volgens mij zit er 1 aan de becherovka :tongue:

Meer info dan een volledige offerte kan ik helaas ook niet geven..
 
EdK: hofnar van het forum.
Staat genoteerd!

@B.Stuurder
Klopt met die xenon.
Toen ik van O2 naar Ford Focus met xenon ging was dat een flinke vooruitgang wat verlichting betreft.

Hopelijk kom ik met led een stukje in de richting.
 

innocenti

Forumguru
Nee, dat kan ik beamen, ik had eerst Xenon op de Ford Mondeo, daarna de Megane met halogeen, ik dacht dat maakt niet zoveel uit. Fout dus, het was een wereld van verschil.
Nu vind ik mijn Xenon op de O3 te laag afgesteld, dat is een tik van de fabrikant volgens mij. Ik verlicht mooi de banden en onderkant van de bumper van de auto voor mij, maar daarmee is de koek op.
Mijn auto stond de xenon ook te laag. Dat kan je makkelijk zelf corrigeren met een inbus 6 sleutel. Achter de koplamp zijn 2 witte stelschroefjes zichtbaar. Bij de gril zijn voor de breedte, bij de schermen voor de hoogte. Deze zijn om de lampen na te stellen. Zet je auto voor een muur en zet ze beide iets hoger.

Overigens vind ik de xenon laampen van de Octavia niet bijzonder qua lichtopbrengst. Mijn zelfsgebouwde projectorkoplampen uit mn oude Volvo gaven veel meer licht zonder te verblinden. Mijn vermoeden is dat er bezuinigd is op de glaskwaliteit van de lens.
Mijn handen jeuken om een setje voor een Skoda te bouwen, maar met een leaseauto laat ik m toch maar orgineel.
 

joost91

Nieuw lid
Gisteren even contact opgenomen met Muntstad voor de bestelstatus van mijn O3C, 23-11-2016 besteld. De bouw staat definitief ingepland voor over twee weken en de verwachting was dus ook dat wk. 5/6 de auto binnen komt bij Muntstad, verwachte levering wk 7/8. Nog een paar weekjes wachten dus :tegek:
 

B.Stuurder

Forumguru
Mijn auto stond de xenon ook te laag. Dat kan je makkelijk zelf corrigeren met een inbus 6 sleutel. Achter de koplamp zijn 2 witte stelschroefjes zichtbaar. Bij de gril zijn voor de breedte, bij de schermen voor de hoogte. Deze zijn om de lampen na te stellen. Zet je auto voor een muur en zet ze beide iets hoger.

Overigens vind ik de xenon laampen van de Octavia niet bijzonder qua lichtopbrengst. Mijn zelfsgebouwde projectorkoplampen uit mn oude Volvo gaven veel meer licht zonder te verblinden. Mijn vermoeden is dat er bezuinigd is op de glaskwaliteit van de lens.
Mijn handen jeuken om een setje voor een Skoda te bouwen, maar met een leaseauto laat ik m toch maar orgineel.
Dat heb ik bij de Mondeo destijds ook gedaan, nadat ik me te pletter had gezocht naar de stelschroeven. Bedankt voor de uitleg, scheelt weer een hoop zoekwerk en proberen. Weet je ook of je linksom of rechtsom moet draaien om ze hoger te zetten?
 

innocenti

Forumguru
Dat heb ik bij de Mondeo destijds ook gedaan, nadat ik me te pletter had gezocht naar de stelschroeven. Bedankt voor de uitleg, scheelt weer een hoop zoekwerk en proberen. Weet je ook of je linksom of rechtsom moet draaien om ze hoger te zetten?
Geen idee linksom of rechtsom. Maar dat zie je snel genoeg.
Bij voorkeur een muur gebruiken met gemetselde stenen. De voegen zijn ideaal om links en recht gelijke hoogte af te stellen.
 

Nijmegenskoda

Nieuw lid
22 november O3 combi besteld. Alles eraan gedaan om voor 25 november te bestellen zodat we nog het oude model krijgen. Echter helaas bericht ontvangen dat het toch het nieuwe model wordt ondanks alle beloftes… erg jammer! Hebben erg grote twijfels over het nieuwe model. Meerdere mensen deze ervaring? Dealer levert auto wel voor zelfde prijs met opties. Nu keuze maken voor nieuwe model of toch andere auto....
 

Skoda-MAN

Forumguru
Nu keuze maken voor nieuwe model of toch andere auto....
Lekker voor het nieuwe model gaan, Ik ben er van overtuigd dat als de auto eenmaal voor de deur staat je hem steeds mooier gaat vinden.
Het is altijd wennen aan een nieuwe snuit maar die auto tekenaars zijn meestal niet gek en tekenen voor de model toekomst voor een jaar of 3.
 

jongetje

Forumguru
Heb je wel de nieuwe amundsen/columbus met live informatie (dus waarschijnlijk ook live file informatie e.d.). Maar je mag hem wel ruilen met mijn O III van oktober ;)
 

bramus1977

Actief lid
22 november O3 combi besteld. Alles eraan gedaan om voor 25 november te bestellen zodat we nog het oude model krijgen. Echter helaas bericht ontvangen dat het toch het nieuwe model wordt ondanks alle beloftes… erg jammer! Hebben erg grote twijfels over het nieuwe model. Meerdere mensen deze ervaring? Dealer levert auto wel voor zelfde prijs met opties. Nu keuze maken voor nieuwe model of toch andere auto....
@Nijmegenskoda had ongeveer hetzelfde verhaal. Heb alles even goed bekeken en besloten om toch voor het nieuwe model te gaan tegen dezelfde prijs. De auto is helemaal compleet (style business besteld) en heeft de nieuwst specs. Als ik een andere auto had moeten bestellen had ik het echt even niet geweten in deze prijscategorie........
Bij de neus heb ik nog steeds mijn twijfels, hoop dat dit went op den duur dan maar.
 

B.Stuurder

Forumguru
Die neus zie je toch niet als je in de auto zit :)
Maar ondanks dat ik het persoonljk niet mooi vind, zou ik toch gaan voor de FL, als de prijs gelijk is met alle opties. Alleen als je least, wel even kijken naar de cataloguswaarde, want die kan wel eens hoger uitvallen evenals de BPM.....
 

joost91

Nieuw lid
22 november O3 combi besteld. Alles eraan gedaan om voor 25 november te bestellen zodat we nog het oude model krijgen. Echter helaas bericht ontvangen dat het toch het nieuwe model wordt ondanks alle beloftes… erg jammer! Hebben erg grote twijfels over het nieuwe model. Meerdere mensen deze ervaring? Dealer levert auto wel voor zelfde prijs met opties. Nu keuze maken voor nieuwe model of toch andere auto....
Dat is bijzonder. Is je bestelling wel daadwerkelijk toen bij de fabriek ingediend?

Mijn bestelling is 23 november doorgezet en ik heb (nog) niet te horen gekregen dat het de FL gaat worden. Hij moet nog wel gebouwd gaan worden, staat voor volgende week ingepland. Ik zou raar opkijken als ik over een paar weken bij de dealer zou komen en het ineens het nieuwe model zou zijn (maar gezien de nieuwe samenstelling zou ik dat ook weer niet zo'n groot probleem vinden, op de koplampen na wellicht)
 

bramus1977

Actief lid
@joost91 er waren in totaal vier bestellingen die op tijd waren geplaatst. Uiteindelijk heeft de fabriek/importeur/skoda/...... besloten dat 4 van deze bestellingen niet gebouwd gingen worden. Dit is direct gecomunniceerd naar de betreffende dealers en klanten.
Aangezien de fiscale waarde en de prijs hetzelfde blijven maar ook de configuratie wordt Skoda hier zelf slechter van. De FL valt een stuk duurder uit in dezelfde configuratie.
 
Bovenaan Onderaan