Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Gisteren opgehaald, superfijne auto weer!
1.4 Elegance Business
- Pluspakket (beige alcantara)
- Burlwood
- Achteruitrijcamera
- Automatische achterklep




Interieur in de avond
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Gisteren ook mijn nieuwe auto opgehaald.
Auto is eind september besteld en is nog net vorige jaar op kenteken gezet voor de 21% bijtelling.
Het betreft een Octavia Combi 1.6 TDI DSG Style Business Line met de volgende extra's:
- Business Plus pakket
- Verwarmde voorruit
- Panoramadak
- Functiepakket
- Lane Assist
- DAB
- Drive mode setup

Inmiddels alweer 500 kilometer mee gereden.
Het nog wel wennen aan de DSG.
Waar moet je aan wennen?
 

octavia-gek

Actief lid
Lennart
mooie kleur combinatie
wel besmettelijk denk ik die lichte bekleding
nou nog even verlagen dan is ie helemaal af
de mijne wordt over 2 weken verlaagd

Ik wens je veel fijne en veilige km's
 

Arnoldotje

Forumguru
@B.Stuurder
Ik heb nog nooit DSG gehad, dus dat is even wennen.
Heb al één keer met mijn linkerbeen geprobeerd een koppeling in te trappen :sterretjes:.

En ik merk dat je met het gas redelijk precies kunt sturen hoe de DSG schakelt.
 

BartjeB

Senior Member
Hij is binnen. Vanmorgen de zwarte ingeruild voor de witte! Zal morgen wat meer foto's maken! Eerste waar ik toch wel aan moet wennen is de 5 in plaats van 6 bak.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20170106-184012-1440x810.png
    Screenshot_20170106-184012-1440x810.png
    1,5 MB · Weergaven: 82

widojo

Actief lid
Lennart
mooie kleur combinatie
wel besmettelijk denk ik die lichte bekleding

Inderdaad, mooi kleurcombinatie! En het is echt minder besmettelijk dan je denkt (eigen ervaring) juist doordat de vloerbedekking zwart is. Bij andere merken wil deze nog wel eens in de lichte kleur zijn uitgevoerd met alle gevolgen van dien.
 

B.Stuurder

Forumguru
@B.Stuurder
Ik heb nog nooit DSG gehad, dus dat is even wennen.
Heb al één keer met mijn linkerbeen geprobeerd een koppeling in te trappen :sterretjes:.

En ik merk dat je met het gas redelijk precies kunt sturen hoe de DSG schakelt.

Ik kan je als tip meegeven om voorlopig even met opgetrokken linkerbeen te rijden, dan kom je niet in de verleiding om dat been te gebruiken. Als je een tijdje automaat rijdt dan kun je zelfs remmen met links en gasgeven met rechts.

En in elke stand, ook sport, (maar niet manueel) kun je het schakelen sturen met het gas inderdaad, op bijna elk toerental.

Toch wel een mooie combinatie, ik vind de lichte bekleding sowieso wel mooi staan. Mooie auto, veel plezier ermee!
 

Canon-Eye

Forumguru
en nooit beslagen ruiten
Beslagen niet - of in elk geval niet langdurig.

Maar reken bij elke nieuwe auto wel na enige tijd op aangeslagen ruiten! Er vormt zich namelijk een blauwige aanslag aan de binnenkant van de ruit, afkomstig van de nieuwe kunststoffen (dashboard en deurbekleding, ventilatiekanalen) waaruit de weekmakers verdampen. Dus maak af en toe de ruiten aan de binnenkant schon, in het begin wat vaker maar ook na jaren nog af en toe nodig. Dat gaat heel goed met een scheutje ammonia in KOUD water; als je 't erg mooi wil doen wrijf je de ruiten nog even na met een prop krantenpapier.
 
Inderdaad, mooi kleurcombinatie! En het is echt minder besmettelijk dan je denkt (eigen ervaring) juist doordat de vloerbedekking zwart is. Bij andere merken wil deze nog wel eens in de lichte kleur zijn uitgevoerd met alle gevolgen van dien.

Ik zie idd dat je hetzelfde interieur hebt in je handtekening. Ik heb 2 jongens van 6 en 3 dus begrijp vooraf al dat het een uitdaging wordt maar ik zit er zelf het meeste in :-) ach, onder de stoeltjes een handdoek gelegd en ff minder eten geven onderweg. Ik wilde dit keer vooral wat ik zelf mooi zou vinden en het heeft me positief verrast, die burlwood is een leuke toevoeging. Vooraf heb ik het enkel op foto's moeten beoordelen. Er zijn nagenoeg geen dealers (in nh) die ivory hebben staan. Goed uitgepakt :-)
 

octavia-gek

Actief lid
Als je een tijdje automaat rijdt dan kun je zelfs remmen met links en gasgeven met rechts.

Wie meteen met een automaat leert rijden, kan men links voldoende gevoeligheid doen kweken om links te remmen.
Maar dan nog staat dat pedaal beter om met de rechter dan met links gebruikt te worden.

met rechtervoet van gas naar rem is een beweging die je erg snel kan maken.
Van linkervoet ergens in de voetenruimte naar het rempedaal, kan veel langer duren - en vele meters remweg kosten ...

Dus ik zal zeggen NOOIT doen en zo wordt je het ook niet geleerd
 

B.Stuurder

Forumguru
Wie meteen met een automaat leert rijden, kan men links voldoende gevoeligheid doen kweken om links te remmen.
Maar dan nog staat dat pedaal beter om met de rechter dan met links gebruikt te worden.

met rechtervoet van gas naar rem is een beweging die je erg snel kan maken.
Van linkervoet ergens in de voetenruimte naar het rempedaal, kan veel langer duren - en vele meters remweg kosten ...

Dus ik zal zeggen NOOIT doen en zo wordt je het ook niet geleerd
Ik wil het ook niemand aanraden, volgens mij doe ik dat ook niet, hoop ik toch tenminste? Onder bepaalde omstandigheden doe ik het wel, ook in schakelauto's, maar dan hoeft mijn voet niet uit de voetenruimte te komen, die hangt dan boven het pedaal en niet in normale verkeerssituaties.

Daarom was mijn advies ook: trek je linkerbeen op, zodat je niet in de verleiding komt.
 

sg1987

Lid
Lijkt me ook niet "verstandig" om te gaan remmen met links. Al zeker niet in handgeschakelde wagens. Wat als je er ineens een noodrem van moet maken en uw koppeling moet indrukken?
Maar zoals hierboven al gezegd, ook in een automaat moet je dit niet doen. slecht advies ;)
 
Bovenaan Onderaan