Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

anbu

Nieuw lid
DMS heb ik er wel op, maar gebruik het nooit. Tech pakket is geweldig al moet ik wennen aan de 18 inch alaris. Zowel qua comfort als met inparkeren

Wat is DMS dan? En voorzichtig met die mooie 18"! De parkeerassistent kan je daarbij helpen toch..?

Ik ben zelf sinds eind juni in afwachting van een combi, ook met tech pakket op de Style Business en nog wat opties maar ben vooral heel erg benieuwd naar de bekleding van de stoelen en dat mooie afgeplatte stuur daar heb ik op een enkele foto na nog niet veel gezien. Wat zijn jouw ervaringen, behalve geweldig?
 
D

Deleted member 24009

Vinden degene die 'm al hebben ontvangen en sunset hebben, ook dat sunset wel heel erg licht is? Lang niet zo donker als ik had verwacht...
Ik heb geen FL O3 maar wel sunset. Ondanks dat het wat "licht" lijkt heb ik mijn kids niet horen klagen afgelopen zomer in Italië over fel zonlicht of dat ze het scherm van hun iPad niet goed konden zien. En geloof mij, als ze dat scherm niet goed kunnen zien klagen ze echt wel...
 

Locke_

Lid
FF een update na 2000 km,

DMS heb ik er wel op, maar gebruik het nooit. Tech pakket is geweldig al moet ik wennen aan de 18 inch alaris. Zowel qua comfort als met inparkeren (velgen breder dan de band).

Drie grootste ergernissen zijn:
1. Stop en Go systeem. ik zet het nu standaard meteen uit maar dat moet je dus elke keer opnieuw doen. Kan me niet voorstellen dat dit goed is voor een auto.
2. Krakende rem. Als ik bijna stilsta en voor de laatste keer rem dan kraakt de rem. Ook als ik de rem zachtjes loslaat om wat vooruit te rollen dan kraakt het flink. Volgens dealer is er niets aan te doen, maar ik vraag me dat af. Iemand anders hier last van?
3. Moet wennen aan de benzinemeter. Die staat al in het rood terwijl er nog meer als 10 liter inzit.

Ik ben zelf in afwachting (sinds eind mei) op mijn 1.0TSI DSG StyleB met oa. techpakket. Ben wel nieuwsgierig naar wat je bedoeld met comfort en de 18" velgen en wat DMS precies is?

De grootste ergernissen die je noemt herken ik, nummer 1 heb ik in alle VAG auto's waar ik in heb gereden tot nu toe last van gehad. Ik ga in de nieuwe dit laten aanpassen (softwarematig) dat de functie omgedraaid wordt, oftewel standaard staat het start-stop systeem uit en met de knop kun je het aanzetten. Nummer 2 en 3 heb ik in mijn huidige Octa TDI1.6 uit 2015 ook last van. Vooral dat kraken, zodra je de rem ingetrapt heb en bijvoorbeeld iemand stapt in kraakt de auto ook. Heel irritant...
 

vinom

Actief lid
Bij de Octavia 3 Facelift kan je start/stop niet reversen. Dit heb ik ook al nagevraagd bij iemand die VAG software specialist is en die dagelijks dit soort aanpassingen doet voor mensen. Ik ga zaterdag toevallig naar hem toe om een hele sloot aan te laten passen:

- DRL dimmend terug laten komen nadat het knipperlicht 'klaar' is. Zoals de Superb dat doet.
- Wimpers aan met DRL. Al ben ik er nog niet uit of dit juist mooier zal worden of niet.
- Mistlampen aan bij seinen groot licht
- Bochtenverlichting snelheidsdrempen aanpassen, 50 km/h
- Knipperlicht comfort functie aanpassen naar 4x
- Lane assist tegen werken stuur zonder gebruik knipperlicht, aanpasbaar in menu
- Spiegel kantelen bij inschakelen achteruit
- Driving mode weergeven in MFD. Bij de 1.0 DSG motor was dit niet te kiezen, dus ik ben benieuwd of het te activeren is en of het ook daadwerkelijk iets doet/nut heeft.
- Gasrespons aanpassen.
- Off road display
Ventilatorstand zichtbaar wanneer climat in auto stand staat
- DVD vrijschakelen
- Hoeveel liter tot volle tank
- Needle sweep
- Rain Closing
- Koplampsproeiers aanpassen interval
 

Locke_

Lid
Bij de Octavia 3 Facelift kan je start/stop niet reversen. Dit heb ik ook al nagevraagd bij iemand die VAG software specialist is en die dagelijks dit soort aanpassingen doet voor mensen. Ik ga zaterdag toevallig naar hem toe om een hele sloot aan te laten passen

balen, ik had ergens gelezen dat dit kon, maar dat zal de voor de "oude" 3 zijn geweest :(

- Driving mode weergeven in MFD. Bij de 1.0 DSG motor was dit niet te kiezen, dus ik ben benieuwd of het te activeren is en of het ook daadwerkelijk iets doet/nut heeft.
- Gasrespons aanpassen.

Ben benieuwd of de driving mode aanpassing daadwerkelijk iets doet, hoor graag je ervaringen na de aanpassing.
En de gasrespons, is dat iets dat via software kan en ook echt iets scheelt? Ik wil eigenlijk de automaat ook nog wat laten kietelen, maar doordat het een Lease is denk ik niet dat ik dat met goed fatsoen kan laten doen.

Grotendeels wil ik dezelfde aanpassingen laten doen (Wimpers zoek ik nog een voorbeeld van zodat ik er iets van kan vinden, heb er nu geen gevoel bij, lane assist heb ik niet) dus ben ietswat nieuwsgierig naar wat je voor de aanpassingen kwijt bent...
 

vinom

Actief lid
@Locke_ Reversen kan alleen bij Audi A4, etc.
Gasrespons kan niet bij alle motoren, maar waar het wel bij kan is het goed te merken. Het rijdt net wat fijner, niet zo traag etc.

Aldus de persoon die het gaat uitvoeren :) Overigens zijn er hier ook mensen die het kunnen doen voor je.

Ik zou mijn auto ook het liefst langs de DSG dokter willen sturen, maar die van mij is ook lease, dus dat gaan ze nooit goed vinden. Volgens mij is anders de 1.0 naar 140PK te brengen ofzo, dat is natuurlijk wel erg lekker.
 

Locke_

Lid
@Locke_ Reversen kan alleen bij Audi A4, etc.
Gasrespons kan niet bij alle motoren, maar waar het wel bij kan is het goed te merken. Het rijdt net wat fijner, niet zo traag etc.
Aldus de persoon die het gaat uitvoeren :) Overigens zijn er hier ook mensen die het kunnen doen voor je.

Ik zou mijn auto ook het liefst langs de DSG dokter willen sturen, maar die van mij is ook lease, dus dat gaan ze nooit goed vinden. Volgens mij is anders de 1.0 naar 140PK te brengen ofzo, dat is natuurlijk wel erg lekker.

Ik ga zodra ik mijn auto heb ook een afspraak bij Antera maken, ik hoop dat die ook alle aanpassingen kan doorvoeren :)
Meer PK's hoef ik niet perse, maar hij mag best wel wat responsiever rijden zonder dat ie altijd op de sportstand staat.
 

Cees33

Forumguru
Wat is DMS dan? En voorzichtig met die mooie 18"! De parkeerassistent kan je daarbij helpen toch..?

Ik ben zelf sinds eind juni in afwachting van een combi, ook met tech pakket op de Style Business en nog wat opties maar ben vooral heel erg benieuwd naar de bekleding van de stoelen en dat mooie afgeplatte stuur daar heb ik op een enkele foto na nog niet veel gezien. Wat zijn jouw ervaringen, behalve geweldig?

@anbu, Bekleding is fijn en erg mooi. Chique uitstraling. Ik vind het persoonlijk fijner dan het leer wat ik hiervoor had. Schuift minder. Misschien wel onderhoudsgevoeliger, maar dat weet ik nog niet. Stuur ligt fijn in hand, alleen is het wennen als je stuur helemaal rond moet dat je dan een platte kant in je hand hebt. Maar dat went snel.

DMS is dat je in kunt stellen of je eco, sport, normaal of op een individuele instelling wil rijden. Betreft volgens mij gasrespons, stuurrespons en overbrenging DSG. De parkeerassistent gebruik ik zelden. Blijft idd wel 20 cm van de stoeprand, maar dan sta ik vaak bijna midden op de weg. Vind dat ik het zelf beter kan;)
 

Cees33

Forumguru
Ik ben zelf in afwachting (sinds eind mei) op mijn 1.0TSI DSG StyleB met oa. techpakket. Ben wel nieuwsgierig naar wat je bedoeld met comfort en de 18" velgen en wat DMS precies is?

De grootste ergernissen die je noemt herken ik, nummer 1 heb ik in alle VAG auto's waar ik in heb gereden tot nu toe last van gehad. Ik ga in de nieuwe dit laten aanpassen (softwarematig) dat de functie omgedraaid wordt, oftewel standaard staat het start-stop systeem uit en met de knop kun je het aanzetten. Nummer 2 en 3 heb ik in mijn huidige Octa TDI1.6 uit 2015 ook last van. Vooral dat kraken, zodra je de rem ingetrapt heb en bijvoorbeeld iemand stapt in kraakt de auto ook. Heel irritant...
@lock, Hiervoor had ik 16 inch velgen met 205/55/16 banden. Die zijn toch wel comfortabeler als die platte band op de 18 inch alaris. Staat tegenover dat de 18 inch velgen de auto net die look geven waardoor je denkt "wauw, wat een gave bak is dat" Comfort vs looks dus. Ik ga binnenkort een winterset bestellen (Crystal) en hoop dan dat het bonken wat minder wordt.

De dealer vertelde dat dat kraken minder zou worden, maar dat is dus niet het geval. Daar baal ik wel echt van. Zo'n K geluid.
 

Locke_

Lid
@lock, Hiervoor had ik 16 inch velgen met 205/55/16 banden. Die zijn toch wel comfortabeler als die platte band op de 18 inch alaris. Staat tegenover dat de 18 inch velgen de auto net die look geven waardoor je denkt "wauw, wat een gave bak is dat" Comfort vs looks dus. Ik ga binnenkort een winterset bestellen (Crystal) en hoop dan dat het bonken wat minder wordt.

De dealer vertelde dat dat kraken minder zou worden, maar dat is dus niet het geval. Daar baal ik wel echt van. Zo'n K geluid.

Ik heb ook nog hulpvering besteld voor achterin ivm vaak rijden met een flinke lading, dus dat zal dan wel aardig bonken als ie een keer leeg is :-) Alhoewel ik ook al een passat heb gehad met 18" en hulpvering en daar merkte je nauwelijks iets van. Merk het wel :)

Kraken is in ieder geval in mijn huidige Octa nog steeds vervelend, als ze dat ooit oplossen hou ik me aanbevolen.
 

waaltje

Senior Member
Wat zijn globaal de kosten van VCDS aanpassingen? Gaat dit per onderdeel? en als laatste is bijvoorbeeld Front assist of lane assist vrij te schakelen voor de mijne? (style business normale CC )
 
Bovenaan Onderaan