Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Michel

Forumguru
Bij de opdrachtverstrekking vanuit de leasemaatschappij richting de dealer waar “mijn” toekomstige Octavia staat (ik heb een voorraad model gekozen) is het niet helemaal lekker gegaan, waardoor dat proces twee weken langer heeft geduurd. En waarschijnlijk nog langer als ik niet aan de bel had getrokken.

Binnen nu en twee weken verwacht ik mijn Octavia.

anbu

Nieuw lid
1.0 TSI DSG Style Business Combi
  • Quartz Grey Metallic
  • Adaptive Cruise Assistant
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Panoramisch schuif-/kanteldak
  • Optical Parking Assistent (parkeercamera)
  • Tech Pakket
  • DAB+
  • Geen merk en type aanduiding op de klep
30-06 besteld, productie WK41, levering WK44 (voorlopig).

Productie datum blijft wel steeds schuiven (was WK39) en staat nog niet vast helaas!

Die fabrieken moeten nu toch onderhand wel weer op volle kracht draaien zo na de vakantieperiode.

Wat is jullie ervaring met de tijd die er zit tussen de definitieve productie week en de datum van levering door de dealer?

10-01-2018 eindelijk geleverd! Wat een heerlijke wagen, echt helemaal top. DSG tot nu toe ook echt tevreden mee, zeker icm ACC in de file.

Enige minpunt vind ik de Isofix aansluitingen, ik krijg de stoelen van de kinderen er niet strak in...blijft een beetje wiebelig dus daar moet ik nog wat op verzinnen

Bijlagen

• 02DA3CD8-16CB-4B0F-8325-6DA174E4C3BF.png
    02DA3CD8-16CB-4B0F-8325-6DA174E4C3BF.png
    1,5 MB · Weergaven: 196
  • 7DAA6508-7E16-4080-893F-4E359641162C.png
    7DAA6508-7E16-4080-893F-4E359641162C.png
    1,5 MB · Weergaven: 213
  • 4DAFA222-F1BA-4069-9DCF-06FD2AA701F7.jpeg
    4DAFA222-F1BA-4069-9DCF-06FD2AA701F7.jpeg
    158,8 KB · Weergaven: 190

Luke

Forumguru
Goedemiddag heren (en dames?),

ik ben woensdag 24jan mijn nieuwe Octavia gaan halen bij de dealer.
1.4 TSI met 150PK, quartz grey, voorruitontdooïng en verwarmde voorstoelen,
automatische achterklep, afneembare trekhaak en LED-verlichting.
Verder de gebruikelijke toeters en bellen via packs.

Besteld (België) op 4oktober 2017 en dus woensdag afgehaald. Lijkt lang, maar ik lees hier andere verhalen.
Bovendien had ik geen haast omdat de zilvergrijze Octavia nog goed bolde en ik 300k wilde halen...
...Is net niet gelukt. :)

De eerste kilometers zijn veelbelovend. Fantastische wagen!

Foto's komen straks nog.

Luke

Forumguru
Hieronder zie je de nieuwe. Hangt al vol modderspetters ondertussen. Hopelijk blijft het morgen droog zodat ik 'm kan wassen :jaja:

Bij de dealer:
20180124_110636.jpg

Dan oud en nieuw bij elkaar...

20180124_115006.jpg

20180124_115020.jpg

20180126_153905.jpg

Echt een toffe wagen. Veel comfortabeler dan mijn zilvergrijze Greenline met z'n verlaagde ophanging.
Degelijke kwaliteitsindruk binnenin, ook de stoelen zitten beter. De bank vanachter is beter en de stof is fijner.
Ik mis alleen het bergvak op het dashboard. Maar goed, ik heb zoveel meer in de plaats :cheer:

Luke

Forumguru
Auto net gewassen. Het weer wil niet mee, maar geloof me. Het is een schitterende kleur met vele verschillende facetten.
Ook is me opgevallen hoezeer het design van de O3 FL anders is dan de O2 FL. Veel volwassener en eleganter. Klein vouwtje boven de deurgrepen en onderaan de achterbumper, de handgrepen zelf, de welvingen van de wielkasten, design van de spiegels en de plaatsing van de dakrails...
Hoe meer ik 'm bekijk, hoe leuker ik 'm vind! :bloemen:

20180129_114325.jpg

dirkie996

Forumguru
Voor tegenliggers zijn led lampen een regelrechte ramp.
Nog niet meegemaakt dat tegenliggers seinen met hun grootlicht omdat ze verblind zijn. Er zit toch hoogteregeling op de ledverlichting van de Octavia III fl.
De klassieke halogeenlampen vervangen door ledlampen,kan zeker 'n slecht lichtbeeld geven, dat is waar.
Ik rijd nu ongeveer 10000km met m'n Octi, en vind de ledverlichting zalig, zeker met de automatische grootlichtassistent.
Werkt gewoon perfect. Op reis 's nachts op de Franse autowegen, heb ik het systeem niet op één fout kunnen betrappen.
Dimt tijdig zonder tegenliggers eerst te verblinden, en word je zelf ingehaald, schakelt ie ook direct het grootlicht uit.

Luke

Forumguru
Heb zelf toen ik nog halogeentjes had ook het verschil kunnen merken tussen recente wagens met standaard LEDlampen (die me niet verblindden) en de tjoeners die xenonkits of Ledlampen geïnstalleerd hadden zonder aan de hoogteregeling te denken. Dat was inderdaad verblindend. :facepalm:

Ik moet nu ook direct denken aan de bestelwagens die 's morgens dringend moeten leveren of naar de werf moeten en sowieso al hoger zijn waardoor ze dikwijls met gewone halogeenkoplampen al verblinden in je achteruitkijkspiegel...
Of aan die sufkoppen die zonder het te weten met hun grootlichten oprijden... En zo dus ook verblinden in eender welke spiegel! :mad:

Skotavia3

Senior Member
Alle auto's na 1990 hebben lichtverstelling, maar niet iedereen weet of gebruikt dat.
Auto afgeladen, fietsendrager er op, aanhanger er achter en tegenliggers worden verblind, met alle soorten lampen.
Lampen staan ook gewoonweg slecht afgesteld bij heel veel auto's.
Je hebt wel gelijk dat de origineel ingebouwde leds beter zijn, maar die zie je nog niet veel.
De daglicht leds zijn vaak weer overdreven fel en vaak gaan die ook niet eens uit bij inschakelen dimlicht, zou wel moeten.
Vooral de citroens hebben idioot veel en fel dagrijlicht.

Krijg maandag hem eindelijk binnen! Besteld midden oktober en levering 5 februari. Octavia 1.0 TSI Greentech Ambition DSG Business 5d

J0ris

Lid
Ik dacht trouwens dat bij Xenon het verplicht was om koplampsproeiers te hebben en automatische hoogteversnelling, maar blijkbaar hoeft dat niet meer:

Aanpassing xenonregeling vanaf 1 april 2012 (Nederland)
De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogteregeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen. Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt. Door het vervallen van deze eisen uit de Regeling Voertuigen wordt voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast moeten worden. Dit betekent dat bij inbouw van Pilotxenonverlichting, onafhankelijk van de ingebruiknamedatum van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreiningsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.

Slowro

Nieuw lid
Die van mij is deze week ook binnengekomen! Eind oktober besteld
Octavia Combi 1.0 TSI DSG Style Business
- 18" Alaris
- Adaptive Cruise Control
- Panoramadak
- DAB+ (inmiddels standaard op deze versie begreep ik)
- Elektrische kofferklep
- Functiepakket bagage
- Sunset
- Black Magic

leuke side note, mijn vrouw krijgt begin april een nieuwe Fabia Combi Clever 1.0 TSI Black Magic met Clever Plus pakket als leaseauto

Bovenaan Onderaan