Kan je een verklaring geven waarom je dat vindt? Ik kom dagelijks voldoende auto's tegen met origineel gemonteerde led verlichting en ervaar NOOIT verblinding.Voor tegenliggers zijn led lampen een regelrechte ramp.
Deze week is de opvolger besteld van mijn huidige Octavia, sinds april 2015 lekker gereden tot 105.000 km:
Wat voor kleur glazen heb je hierin zitten?Waarschijnlijk ben ik iets gevoeliger voor fel licht.
Ik rij ook vaak met een autobril, een soort zonnebril, maar dan tegen felle verlichting.
Verwachtte levering: juli 2018
5 maanden valt mee ik wacht ook al sinds 26 augustus.
Hoop op levering volgende week maar blijft angstvallig stil
Wat voor kleur glazen heb je hierin zitten?
Als deze geel zijn, doe deze aub zsm af. Deze beschadigen het hoornvlies omdat geel licht versterkt (ondanks dat het niet zo lijkt).
Ik ben persoonlijk ook gevoeliger voor fel licht en LED heeft wel de eigenschap dat ie in sommige omstandigheden erg verblind.
Vooral de Volvo V40 heeft daar last van is mij opgevallen.
Wat zegt de dealer? Want volgens mij worden er best veel sneller geleverd. De mijne bijvoorbeeld en die van mijn collega zijn allebei 1.0 TSI Combi's eentje met en eentje zonder DSG. Mijne staat al op kenteken bij de dealer en die van hem uit mijn hoofd volgende week.5 maanden valt mee ik wacht ook al sinds 26 augustus.
Hoop op levering volgende week maar blijft angstvallig stil
Ik kan je vertellen dat ik verschillende mensen ken die met fel licht een gele bril op hebben gehad (langdurig zonlicht welliswaar). Zij hebben blijvend oogletsel opgelopen doordat is gebleken dat gele brilglazen het licht anders op je netvlies kan laten komen en daarmee schadelijk is.Je filtert er een kleur uit met zo'n gele bril, dan kan er dus nooit meer licht in je ogen komen, dus er wordt niets "versterkt".
Zo'n gele bril geeft wel wat meer contrast, dus je "ziet" scherper.
20 nov 2017 volgen config in de lease besteld, leverdatum vooralsnog 10 maart 2018. Nog even wachten dus, eind januari nog maar eens bij apoint checken.
ŠKODA Octavia Combi Style Business 1.5 110 kW / 150 pk TSI Combi 7 versn. DSG
Quartz grey metallic
Sport zwart/rood
Dynamic pakket + paddles
Travel pakket
Panoramisch glazen dak
Sunset (getint glas achter)
Reservewiel
Lm-velgen 18 inch alaris
voorruit verwarming
Afneembare trekhaak Octavia
Mooie wielen! Ik heb ze ook besteld onder de mijne, maar nog niet 'in het echt' gezien onder een OctaviaBekijk bijlage 64815 Das de mijne !!
Hier is vermoedelijk sprake van enige verwarring, vrees ik.Zij hebben blijvend oogletsel opgelopen doordat is gebleken dat gele brilglazen het licht anders op je netvlies kan laten komen en daarmee schadelijk is.