Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Emiel2209

Actief lid
Want ???
Op moment dat dealer aangeeft dat hij bij hem staat , dan hoeft het nog maar één week te duren voor hij de kentekenplaten / opnaam zetten etc inclusief het bedrijfsklaar maken ( poetsen etc ) voor elkaar heeft.
Dus gewoon ff weer langsgaan en vragen of er soms meer aan de hand is met de wagen.... en harde afspraak maken mbt de datum.
Als je tegenover elkaar zit kan er vaak meer dan dat je dat telefonisch doet...

Vandaag afspraak gemaakt, kunnen pas de 26e leveren... :-0

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Vandaag contact gehad met dealer, productie week 13, aflevering bij dealer week 16.
Dan volgens contract pas wk 28 rijden :(

Maar ns met de directeur gaan babbelen.....

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Dat lijkt me helemaal vreselijk @Jorg Edelbloedt; 3 maanden wachten. Geen (nieuwe) collega die je huidige auto kan rijden?
Nope......
Maar een schrale troost,ik rijd veeeeel meer dan in t leasecontract is overeengekomen.
Wellicht mag ik de Octavia eerder gaan inzetten.
Daarbij staat mijn huidige wagen meer op de auto ambulance dan op de weg....

Bijlagen

• 935A8D31-51F1-4898-9DA3-030B42442B03.jpeg
    935A8D31-51F1-4898-9DA3-030B42442B03.jpeg
    384,3 KB · Weergaven: 85

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Hoeveel KM heb jij op de Slopel zitten dan omdat hij zoveel troubles heeft?
210000, ellende sinds zo’n beetje 120000.
Inlaatspruitsuk vervangen,brandstofpomp vervangen,sensor voor de hoeveelheid aanwezige brandstof vervangen (vertoont overigens weer kuren)kompleet versnellingsbak en koppeling en nu staat ie inmiddels weer een week bij de dealer omdat de kabels welke van de pook naar de bak weer vervangen dienen te worden...
Maandagochtend auto??

Laatst bewerkt:

Ph4nt0m

Nieuw lid
Hier nog 2 weken wachten op mijn nieuwe auto. Rijd nu met alle plezier in mijn volvo v40 r-design, maar na 4,5 jaar en een dochter rijker werd het eens tijd om wat groters te rijden.

Skoda Octavia Combi Bussiness Style Quartz Grey
1.5 Greentech TSI 150pk DSG

Met de volgende opties:
- Alcantara/lederen bekleding Zwart
- Functie pakket
- Elektrisch te openen en sluiten achterklep
- Techpakket Style Business
- Optical Parking Assistent achter
- Verwarmbare voorruit

Besteld in September, geleverd in december 2017 (bij dealer). Tja ook hier wachten tot leasecontract verlopen was... :) maar het is bijna zover!

Hoi @Vroeyke,
Ik vrees dat dit het is. Vorig jaar noemde ze het idd stof/leder, tegenwoordig stof. Het geen wat je toentertijd had moeten kiezen was alcantara leder.

Mja ik vrees ook dat ik niet echt veel in de pap te brokken heb. Op de offerte die ik eind november 2017 van de dealer heb ontvangen staat zetelbekleding stof/leder maar op de bestelbon van begin december 2017 (1 week later) staat hiervan niets vermeld. Destijds bij de offerte gemaild en nagevraagd of het klopte dat de zetelbekleding leder/stof was en de verkoper heeft toen gereageerd dat de zetels half stof half leder zijn bij de "Style" uitvoering.

Ik vind dit toch alles behalve "netjes" van de dealer. Iedereen kan zich vergissen of over iets heen kijken maar ik vind toch dat ik dit niet zo kan laten...

Hier nog 2 weken wachten op mijn nieuwe auto. Rijd nu met alle plezier in mijn volvo v40 r-design, maar na 4,5 jaar en een dochter rijker werd het eens tijd om wat groters te rijden.

Skoda Octavia Combi Bussiness Style Quartz Grey
1.5 Greentech TSI 150pk DSG

Met de volgende opties:
- Alcantara/lederen bekleding Zwart
- Functie pakket
- Elektrisch te openen en sluiten achterklep
- Techpakket Style Business
- Optical Parking Assistent achter
- Verwarmbare voorruit

Besteld in September, geleverd in december 2017 (bij dealer). Tja ook hier wachten tot leasecontract verlopen was... :) maar het is bijna zover!

Dan hen de D2 denk ik, dan ga je er op veel vlakken op vooruit behalve de bijtelling :-)

Ph4nt0m

Nieuw lid
Mja ik vrees ook dat ik niet echt veel in de pap te brokken heb. Op de offerte die ik eind november 2017 van de dealer heb ontvangen staat zetelbekleding stof/leder maar op de bestelbon van begin december 2017 (1 week later) staat hiervan niets vermeld. Destijds bij de offerte gemaild en nagevraagd of het klopte dat de zetelbekleding leder/stof was en de verkoper heeft toen gereageerd dat de zetels half stof half leder zijn bij de "Style" uitvoering.

Ik vind dit toch alles behalve "netjes" van de dealer. Iedereen kan zich vergissen of over iets heen kijken maar ik vind toch dat ik dit niet zo kan laten...

Je had inderdaad wat beter voorgelicht kunnen worden vanuit de dealer. Erg zuur als je erachter komt op het moment dat je de auto in ontvangst neemt. Ik hoop dat er nog enigszins wat coulance zal zijn vanuit de dealer! Succes in ieder geval toegewenst!

Japanese Power

Donateur
Dan heeft de dealer niet gelogen. Ze kunnen en mogen dat inderdaad niet zelf. Maar genoeg info hierover op het forum te vinden. Gebruik de zoekfunctie maar een en zoek op VCDS, er zal een wereld voor je opengaan.

jp_f1

Senior Member
Bij mij heeft A-point Almere het destijds wel aangezet. Ik rijd dus rond met daglicht verlichting aan + mijn achterlichten aan

basnoorda

Nieuw lid
Op 6 januari is mijn nieuwe Skoda Octavia combi 1.6 TDI DSG ambition business besteld.
Met de volgende extra opties:

Techpakket
Half lederen bekleding
Lichtpakket
Verwarmbare vooruit
Parkeercamera
Parkeersensoren voor en achter
Dakrail zilver
Vaste trekhaak

Zoals het nu lijkt week 15 geleverd

CharlesTucker

Forumguru
Dat is dus ruim 3 maanden, komt mooi overeen met wat de dealer mij gisteren vertelde. Ik heb nog niks besteld, maar was wel nieuwsgierig. Ik zou m'n O2 wel net voor de komende zomervakantie willen inruilen voor iets nieuws, een O3 is wel de meest waarschijnlijke keuze. Volgens de verkoper moest ik rekenen op zo'n drie en een halve maand, redelijk onafhankelijk van de uitvoerig. Dus als ik niet meer van mening verander, zou ik half maart moeten bestellen om in de zomervakantie met een nieuwe O3 op vakantie te kunnen. Ik heb dus nog een maand om de uitvoering, kleur, motorisering en opties te gaan kiezen (en dat is nog best lastig, vooral de kleur en eventuele opties).

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Problemen in levertijd worden meestal veroorzaakt door toeleveranciers die hun product niet kunnen leveren (lmv,verwarmde voorruit etc.),productiecapaciteit blijft nagenoeg constant buiten deze factoren om.
De “run” op de Octavia is ook wel wat minder momenteel....

Jorg Edelbloedt

Senior Member
Op 6 januari is mijn nieuwe Skoda Octavia combi 1.6 TDI DSG ambition business besteld.
Met de volgende extra opties:

Techpakket
Half lederen bekleding
Lichtpakket
Verwarmbare vooruit
Parkeercamera
Parkeersensoren voor en achter
Dakrail zilver
Vaste trekhaak

Zoals het nu lijkt week 15 geleverd
Zit in t techpakket niet de half lederen bekleding bij in??
Hoewel de hoeveelheid leer best tegenvalt...zijn de wangen vd stoel en n stukje tussen de schouderbladen alsmede de hoofdsteunen.

Bovenaan Onderaan