Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Afgelopen maandag contact gehad met de dealer.... het schijnt dat Pon alle standaard voorraad auto's van dealers en leasemaatschappijen naar voren heeft geschoven, en alle "speciaaltjes" die dus daadwerkelijk speciaal besteld zijn naar achteren geschoven. Derhalve is de leverdatum van 16-5 (vandaag) => 30-6 => september gegaan (levering week 39). Eind feb besteld.

Ik beraad me of ik nog wel de Skoda wil, of dat ik voor een (ander merk) voorraad auto ga. Niet omdat ik de Skoda niet leuk vind, maar gewoon dat er op deze manier met een consument (al dan niet lease) wordt omgegaan. Belofte was 10-12 week, praktijk is dus >6 maand. Bij een eerlijke en tijdige communicatie had ik me niet zo gevoeld.

De dealer krijgt van Pon bij het plaatsen van een bestelling een verwachte leverdatum door, en pas als die verloopt gaat de dealer kijken wat de nieuwe leverdatum is en stelt dan de klant op de hoogte voor een voldongen feit. Moet ik eens doen in mijn werk. Dan zijn de rapen gaar.

CharlesTucker

Forumguru
@Skodahhh, klinkt niet zo goed. Ik ben ook aan het wachten op een "speciaaltje", we gaan het wel meemaken. Vooralsnog geen bericht van de dealer, ik heb er ook niet naar gevraagd verder. Volgens verwachting zou de auto volgende week geproduceerd moeten worden. Een latere levering dan beloofd heeft voor mij voor- en nadelen. Inruilprijs van m'n huidige auto is afgesproken, dus bij alles wat het langer duurt heb ik geen afschrijving meer. Maar ik wil wel graag met de nieuwe auto op vakantie in plaats van de huidige. Ook de positieve ervaringen die @Zirx hieer deelt maken me wat ongeduldig. Anyway, weinig aan te doen, succes met wachten in ieder geval.

@Skodahhh, klinkt niet zo goed. Ik ben ook aan het wachten op een "speciaaltje", we gaan het wel meemaken. Vooralsnog geen bericht van de dealer, ik heb er ook niet naar gevraagd verder. Volgens verwachting zou de auto volgende week geproduceerd moeten worden. Een latere levering dan beloofd heeft voor mij voor- en nadelen. Inruilprijs van m'n huidige auto is afgesproken, dus bij alles wat het langer duurt heb ik geen afschrijving meer. Maar ik wil wel graag met de nieuwe auto op vakantie in plaats van de huidige. Ook de positieve ervaringen die @Zirx hieer deelt maken me wat ongeduldig. Anyway, weinig aan te doen, succes met wachten in ieder geval.
Het heeft er ook niet mee te maken dat ik niet wil wachten, maar als je "afspraken" maakt dan hoor je ze na te komen. Als dat niet lukt en je maakt een nieuwe afspraak, en dan kom je die zeker na.

Hadden ze me in februari op de dag van bestellen gezegd, de leverdatum is 30 augustus, weet u het zeker ? Dan had ik misschien nog wat rondgekeken, of er gewoon mee akkoord gegaan.

Ik snap Pon ook wel: https://mijn.bovag.nl/dossiers/alles-over-de-wltp , zie (vanaf) puntje 15. Alle voorraad auto's geproduceerd voor 1 juni mogen ze nog tegen de oude bpm regeling verkopen tot 1-9-2019 zolang ze het chassisnummer hebben geregistreerd bij de RDW. Mocht er iets mis gaan rond de productie datumvan mijn auto dan loop ik nu wel het gevaar dat 1-9 niet wordt gehaald. Productie voor mijn auto staat nu gepland op week 33. (13 tm 18 augustus). Nog een beetje vertraging en dan wordt die 1-9 voor de registratie niet meer gehaald, en dan krijg ik ineens een (veel?) hogere bijtelling door de verhoging van de bpm.

megasound

Actief lid
Na succesvolle testrit in leusden toch maar besteld ...

ŠKODA ‘OCTAVIA COMBI RS 245 Business
Velvet red metallic incl Leder/Alcantera zwart met rode stiksels

Opties:
Panoramadak
Adaptive Cruise Assistant (voor verwarmd stuurwiel)
Stoelverwarming op de achterbank en stuurwielverwarming
Sunset (extra donker getinte ramen achter)
Dynamic chassis control
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Reservewiel
Verwarmbare voorruit pakket
Functie pakket
Optical parking assistent
Travel pakket
Safety pakket

Verwacht week 26/27 2018
Micheal

Net gehoord van de dealer ( amsterdam) dat de auto deze week gebouwd wordt !!! ;)

CharlesTucker

Forumguru
Ook net gebeld door de dealer, de auto is gebouwd en staat al in in Leusden. Afspraak gemaakt voor 8 juni om 'm bij de dealer op te halen, ik heb er zin in. Dat is overigens iets eerder (anderhalve week) dan verwacht bij de bestelling.

MoRaX

Lid
Ik mag
Update leasemaatschappij:

De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 08 juni 2018. Het transport van uw voertuig naar de dealer is namelijk vertraagd.

:(

Het is 1 dagje eerder geworden, ik mag 7 Juni de wagen in ontvangst nemen.

Het is wel een klein beetje 'Eerst zien, dan geloven' .

CharlesTucker

Forumguru
Voor jou dus ook goed nieuws, inderdaad wel eerst zien dan geloven. De verkoper maakte inderdaad nog wel enig voorbehoud. De auto staat momenteel in Leusden, daar moet dat connect-kastje ingebouwd worden, dan naar de dealer, kentekens erop, poetsen, en andere banden. Moest lukken dacht hij, die 8 juni was zijn voorstel, kwam mij wel goed uit. We gaan wel zien of het lukt. De dealer is overigens Hoogenboom, dat schijnt een PON-dochter of zo te zijn, misschien hebben die minder transportproblemen ...

JosJ

Lid
Heeft iemand al een test gevonden van de Octavia 1.5 tsi? Alleen een paar engelse bladen (whatcar e.a.) hebben een testje gedaan alleen deze gaat niet verder in op de "nieuwe" 1.5 tsi.

In hoeverre is het blok te vergelijken met de 1.4 welke deze vervangt? Hier op het forum al wat mensen met een 1.5 tsi handbak die wat ervaringen kunnen delen?

Ik zit te wachten op een belletje van de dealer welke binnenkort een demo binnenkrijgt in de door mij gewenste config maar snak nu naar wat nieuw leesvoer ;)

CharlesTucker

Forumguru
@JosJ, nog even geduld, ik heb 'm besteld, met handbak. Ik mag 'm volgende week vrijdag ophalen. Ik zie mezelf niet als een goede tester, en heb bovendien de laatste 11 jaar diesel gereden, maar een indruk zal ik je zeker niet onthouden als ik er een klein beetje ervaring mee heb opgedaan. Maar hopelijk heb je je belletje van de dealer al eerder. Verder is eigen ervaring zowiezo aan te raden natuurlijk.

JosJ

Lid
Er zijn van de Golf zat tests die de 1.4 en 1.5 vergelijken, ik geloof dat o.a. AutoWeek hier uitgebreid op in gegaan is.

Ja klopt, heb ik al tot in den treure doorgenomen, maar is toch niet hetzelfde :thinking:

@JosJ, nog even geduld, ik heb 'm besteld, met handbak. Ik mag 'm volgende week vrijdag ophalen. Ik zie mezelf niet als een goede tester, en heb bovendien de laatste 11 jaar diesel gereden, maar een indruk zal ik je zeker niet onthouden als ik er een klein beetje ervaring mee heb opgedaan. Maar hopelijk heb je je belletje van de dealer al eerder. Verder is eigen ervaring zowiezo aan te raden natuurlijk.

Ik ben zeer benieuwd! :thumbsup:

In welke config heb je hem besteld?

Groeten Jos

CharlesTucker

Forumguru
Ik ben ook benieuwd, ik heb een Style Business besteld, Race Blue, met panoramadak, elektrisch verstelbare stoelen, voorruitverwarming en achteruitrijcamera. Verder de voor de Style Business standaard 17" velgen, de banden worden door de dealer vervangen door all-seasons (Michelin CrossClimate+).

• Leuk
Waarderingen: JosJ

CharlesTucker

Forumguru
Ik kan me vergissen, maar dat klinkt als ergens tussen de importeur (Leusden) en je dealer, kan nooit lang meer duren dan, succes met de laatste loodjes wachten ...

Week 16 nog niets, dus ik ben naar de dealer gegaan. De verkoper kruipt achter zijn computer en ziet tot zijn schrik een melding mbt een verwachtte vertraging van 8 weken.

Inmiddels week 22 en maar weer eens de dealer gebeld.

- En, is er al iets bekend over de productiedatum?
- Ik ga meteen even kijken............o, nou, euh, tjsa, slechts nieuws..... in plaats van 8 wordt het in ieder geval 11 weken vertraging. Reden vraagt u.... ja, eigenlijk geen idee, gewoon.. vertraging.

Laat ik het kort houden, iets met stoom en oren. Je zou er spijt van krijgen dat je een auto besteld hebt :(

CharlesTucker

Forumguru
Da's wel balen zeg. Ik heb het nog even teruggezocht, jouw configuratie is niet heel erg anders dan de mijne. Misschien ligt het aan de velgen, toen ik bestelde gind de verkoper ook eens uitzoeken hoe lang het zou gaan duren, hij mompelde wat over "... met Trius velgen, mompel, mompel, dan zou ie over 2 maanden geproduceerd moeten worden, en kan ie zo rond 20 juni geleverd worden". Dat wordt uiteindelijk zelfs nog anderhalve week eerder. Behalve die velgen heb jij DSG en tech-pakket, ik niet. Tech-pakket is met lederen bekleding toch, misschien is dat op?

Bovenaan Onderaan