Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

CharlesTucker

Forumguru
Da's balen, die vertraging. En wat betreft de tijd tussen produceren en leveren, "meestal" weet ik niet zeker, maar de mijne is 10 mei geproduceerd, 8 juni geleverd, dat lijkt me redelijk normaal.

Potr

Nieuw lid
mijn auto zo de 15de geleverd worden, vorige week nog niets gehoord...voelde al nattigheid...toch maar even contact op genomen met de dealer.... Auto wordt pas in week 30 geproduceerd...half augustus opleveren #LekkereCommunicatie...

Potr

Nieuw lid
Dit is em: (de laatste 2 opties worden door de dealer gedaan)
ŠKODA Octavia Combi FL (3) Style Business 1.5 110 kW / 150 pk TSI Combi 7 versn. DSG
Quartz grey metallic, Zwart interieur

Opties:
Elektr. verstelb. voorstoelen
Techpakket style business
Panoramisch glazen dak
Elek. open en sluit achterklep
Adaptive cruise assistant
Travel pakket
Verwarmbare voorruit
Functie pakket
Optical parking assistent
KA2 - Optical parking assistent

Afneembare trekhaak Octavia (1D7),
Uitlaat sierstukken

CharlesTucker

Forumguru
Dat is zo'n beetje 2 maanden vertraging, balen. Je configuratie is wat uitgebreider dan de mijne, maar we hebben wel beiden dezelfde basis (Combi, Style Business, 1.5TSI). Ik heb geen DSG, en net iets minder opties. De mijne was na bestelling binnen binnen 2 maanden geproduceerd, en binnen 3 maanden geleverd. Om precies te zijn, vrijdag 16 maart besteld, 10 mei geproduceerd, 8 juni geleverd. Wel vreemd, zo'n verschil, had je dealer nog een verklaring?

Potr

Nieuw lid
Niet echt...alleen dat de levertijden sinds kort omhoog geschoten zijn...
tja, gewoon afwachten dus.

Jooo...

Forumguru
Vandaag bericht gekregen dat de mijne geleverd is...
03/02 besteld
01/06 in productie
13/06 geleverd

De verwachte leverdatum die ik had gekregen bij bestelling was 01/07, dus eigenlijk 2 weekjes te vroeg.

Maar de maanden wachten voelden precies dubbel zo lang aan :nono:
Nu aftellen om hem te gaan halen :dankje:

CharlesTucker

Forumguru
tja, gewoon afwachten dus.
Na een weekend en drie werkdagen (en bijna 600 kilometer) kan ik je vertellen dat ie het wachten wel waard is, schitterende en comfortabele auto. En die 1.5 TSI is een erg lekker motortje (hoewel ik uiteraard de eerste 1500km er wel voorzichtig mee ben). Kennelijk heb ik wel geluk gehad met de levertijd.

MoRaX

Lid
In het instructie boekje staat het nieuwe toekomstige digitale dashboard al geheel beschreven. Die had ik ook wel willen hebben.

CombiCombi

Nieuw lid
Dit is em: (de laatste 2 opties worden door de dealer gedaan)
ŠKODA Octavia Combi FL (3) Style Business 1.5 110 kW / 150 pk TSI Combi 7 versn. DSG
Quartz grey metallic, Zwart interieur

Opties:
Elektr. verstelb. voorstoelen
Techpakket style business
Panoramisch glazen dak
Elek. open en sluit achterklep
Adaptive cruise assistant
Travel pakket
Verwarmbare voorruit
Functie pakket
Optical parking assistent
KA2 - Optical parking assistent

Afneembare trekhaak Octavia (1D7),
Uitlaat sierstukken

Hoe kan het dat jij het Techpakket nog kon bestellen terwijl ik dat een maand geleden niet meer kon krijgen??? Je hebt geen voorraad auto toch?

Potr

Nieuw lid
Geen idee eigenlijk...Is een nieuw bestelde auto. De dealer heeft 'm voor bij elkaar geklikt eind februari. Toen was het nog mogelijk. Waarom zou het nu niet meer kunnen dan?

CharlesTucker

Forumguru
Waarom niet, geen idee, op de skoda.nl website staat het tech-pakket genoemd, met korting, maar "alleen op voorraadmodellen". In de configurator is het echter gewoon nog te selecteren, zonder verdere opmerkingen. Ik denk dat alleen de dealer echt uitsluitsel kan geven, maar de opties en pakketten zijn af en toe dermate chaotisch dat ik me kan voorstellen dat de verkoper het ook niet allemaal kan bijhouden. Een goede verkoper zal echter navraag doen bij de importeur lijkt me. Ik was zelf (half maart) niet geinteresseerd in het tech-pakket, dus heb er ook niet naar gevraagd.

Canon-Eye

Forumguru
maar "alleen op voorraadmodellen". In de configurator is het echter gewoon nog te selecteren, zonder verdere opmerkingen
Paar weken geleden kon ik in de configurator nog een hele F3 Clever 1.0 tsi 115 pk dsg precies naar wens samenstellen, tot en met het mailtje waarin hij werd toegestuurd met de complimenten van "U heeft een prachtige auto samengesteld" of woorden van die strekking. En dat terwijl er op de website ook al een mededeling voorbij was gekomen dat de F3 alleen nog uit voorraad kon worden besteld (en in de voorraad kon ik niks naar mijn zin vinden - zodoende rij ik nu in een Seat Leon ST...).
De moraal van het verhaal: vertrouw niet op de configurator. Elke gelijkenis met de werkelijkheid berust op toeval... :pardon:

CombiCombi

Nieuw lid
Geen idee eigenlijk...Is een nieuw bestelde auto. De dealer heeft 'm voor bij elkaar geklikt eind februari. Toen was het nog mogelijk. Waarom zou het nu niet meer kunnen dan?

Ah, ik in april/mei, tijdens het opmaken van de offerte was het nog wel mogelijk, bij de bestelling door de leasemaatschappij niet meer....

Ben de laatste weken maar even niet op het forum zitten kijken enz. De productiedatum die bekend zou zijn was een paar weken terug ook ineens niet meer bekend. Dealer gaf toen aan er vanuit te gaan dat het nog steeds productie week 31 of 33 is..., levering 30-8.:laugh:

Zal de dealer deze week eens een mailtje sturen om te vragen hoe het er nu bij staat. Hij verzekerde me wel whatever de leveringsdatum zou zijn de catalogus prijs voor de bijtelling niet zou wijzigen. Dus geen verhoogde bpm,

kalespijker

Actief lid
Oorspronkelijk leveren in eerste week juli was al veranderd naar waarschijnlijk produceren in week 32.

Update dealer:
Nu is het definitief produceren in week 32, en dan eind week 34/begin 35 leveren.
Ze gaven aan dat de importeur een prijsgarantie af geeft en dat de auto dus sowieso niet duurder word.

Dat klinkt eigenlijk wel mooi, een prijsgarantie.

Alsof de importeur een dienst verleent hiermee. Het is toch eigenlijk gewoon boter bij de vis? Ik koop dit, in deze samenstelling, tegen deze prijs!?

kalespijker

Actief lid
@R.Dekker : Dat zou je inderdaad zeggen! Toch merk je bij veel merken dat auto's (tijdelijk) duurder worden vanwege de WLTP. Ondanks dat ik de auto niet zelf betaal, zou ik dat natuurlijk wel in de bijtelling merken.

Duidelijk, en natuurlijk het voorbehoud van de belastingen is ook correct.

Het is alleen best bijzonder dat auto's gekocht worden met zo'n enorm los eind als de lever termijn. Het ontbreken van de mogelijkheid om hier een harde afspraak over te maken is een enorm nadeel voor kopers/leasers, daarbij de invloed van landen met een veel grotere afzetmarkt en dus meer invloed op de productie portefeuille, en de levertermijn varieert tussen 2 en veel maanden.

kalespijker

Actief lid
Klopt, helaas merk je in veel branches dat men in het offerte traject uiterst vriendelijk en servicegericht is . En als je dan getekend hebt, dan is dat opeens een heel stuk minder. De levertijd is dan opeens ook een stuk minder rooskleurig (denk aan de bouw van een huis of de levering van een keuken)

Over mijn Skoda dealer heb ik trouwens niks te klagen, die doen hun best en zijn bereid iets tijdelijks te regelen indien de auto niet op tijd is voor mijn vakantie.

Bovenaan Onderaan