....... en luxe platen in de kleur zwart.
Levering rond 31 mei 2019... Bijna een half jaarGisteren de O3C besteld bij de leasemaatschappij...
Ik kom van een O2C 1.9TDI Ambiente (wat nu Ambition heet) af dus dat is wel als upgrade te beschouwen. Daar staat nu ruim 430dkm op. Ik kon vrijwel kostenneutraal overstappen dus ...
- Style Business uitvoering / full led / 17" wielen / Columbus 9.2"
- 1.5TSI met DSG7
- Cappucino beige
- Trekhaak
- Elektrisch verstelbare stoel
- Achteruitrij camera
- Adaptive CC
@Peter-036 ,@Phoenix2149 dat herken ik niet, maar ik ben inmiddels ook wel erg gewend aan de DSG (5 jaar en 60K kilometers).
Ik herken het wel heel sterk uit mijn werk: Mercedes Actros bakken hebben dat bijna allemaal.....heel ergerlijk!
Laatste dagen in mijn Octavia. Aanstaande maandag rijdt ik er 5 jaar in. Bijtelling springt omhoog naar 25% en Athlon wil 'm graag terug om te verkopen.
Ik heb er 5 jaar met veel plezier in gereden. De auto was destijds een koopje door de lage bijtelling. Hierdoor reed ik in een veel grotere auto dan ik anders zou doen. Dus ik had me er al op ingesteld dat de volgende auto kleiner wordt. Tevreden over de Skoda ging ik dus naar de Skoda dealer voor een Fabia of Rapid. Die blijkt niet meer als diesel verkocht te worden.
Ik kreeg wel een mooie offerte mee voor een benzineversie. Thuis de werkgever maar eens overtuigen om een niet-hybride benzineauto te mogen rijden. Maar eerst langs de Hyundai dealer om de Ioniq hybrid eens te bekijken. En die Ioniq blijkt er ook volledig elektrisch te zijn.
Flink rekenen aan bereik, leasebedragen en bijtelling. Excel erbij. (zo heb ik de Octavia ook uitgekozen)
Lang verhaal kort: ik heb de Ioniq EV besteld. Met laadpaal voor op eigen terrein. Dus geen Skoda meer.
Eind oktober besteld: Style Business, 1.5TSI, 6V handbak, Sunset, Reservewiel, Black Magic.
Verwachte levering in week 4 van 2019.
Wel verrassend. Ik heb de mijne twee weken later besteld (vergelijkende setup; met DSG). Levertijd eind mei.
Ben benieuwd of we erachter gaan komen wat er met de DSGs aan de hand is.