Al weer lange tijd niet op dit (GL) forum geweest, voel me beter thuis op .eu (en nu niet gelijk bannen svp, nuttige info)
Mijn 1.2 TSI DSG combi (de 77 KW dus) al vanf oktober 2010 en ondertussen al bijna 19000 km afgelegd.
Het vlakke nederland, Wintersport in de bergen, met aanhanger naar de zomerse bergen en lekker los in de zomerse bergen en natuurlijk gewoon wat woon/werk suffen.
Over persoonlijke smaak (HB of combi, dakdragers of niet, kleuren enz) zal ik het niet hebben, maar ik wordt steeds tevredener over de mijne, ga ´m zelfs mooi vinden (van de zijkant).
Ik heb de dynamic uitvoering (met de beste stoelen), nog trommelremmen achter, Elba 16#velgen, MDI, Parkeercensoren achter, multifunctioneel stuur, trekhaak. Anti carjack geactiveerd evenals de ramen open bij ingedrukt houden van de ontgrendelknop (en sluiten bij vergrendelen) van de AB. Ideaal nu zo in de zomer.
De DSG heeft voor velen (ook in andere auto´s, merken) het nadeel dat deze in het begin iets te snel oppakt (t.o.v. een traditionele automaat), dus een gevoelig voetje nodig heeft. Dat is dan het enige minpuntje van die bak. Verder alleen maar voordelen en echt onverslaanbaar bij sprintjes en tussen sprintjes (even snel inhalen).
Ik kan er rustig mee cruisen en een verbruik van gemiddeld 1 : 15 halen, maar hij daagd ook uit om er wat forser mee te rijden. En dat doet hij ook meer dan goed.
Moet het motortje werken, dan gaat hij ook verbruiken......net terug van vakantie: met aanhanger en 130 km/h door de bergen (franse autobaan, mag dat) een verbruik van 1 : 8,5.......
Kan dan wel goed op de linker baan blijven en geef velen het nakijken. Met 90 km/h zal het verbruik wel op 1:12 of zo komen met aanhanger.
Alle voornoemde problemen: (GL) trekhaak die grond raakt, rammeltjes en trillingen heb ik geen last van. Gewoon een, voor mij, prima auto, redelijk stug geveerd, maar niet te stug met een bovengemiddeld prestatie nivo.