Wees gerust, je kan 'm toch niet meer bestellen met DSG.
oh? staat gewoon nog in prijslijst.
Zie wel dat de "dynamic" (voorheen "sport") er niet meer in staat, teveel concurrentie van de RS natuurlijk :grin:
Zoals in het duurtest filmpje van
autoweek te zien is, heeft die een probleem met te snel door spinnende voorwielen.
Laat dat voor (in ieder geval) mijn TSI nu ook (nog steeds) een van de grootste minpunten zijn......
Dus weer on topic;
- Ben nog steeds niet echt gecharmeerd van het uiterlijk
- DSG pakt veelal te bruusk op vanuit stilstand of heel langzaam rijden, een heel voorzichtig voetje nodig.
- Heerlijke sportstoelen (zijn die nog leverbaar op alle normale modellen???) met dus een zitting die lang genoeg is voor mijn bovenbenen en zeer goede zijdelingse steun.
- Veel te snel spinnende voorwielen, bij stoplichtsprintjes rij je dus gierend weg (met knipperend ESP lampje) of wat voorzichtiger (waarmee je dus meters "verliest") ook in bochten iets te fors op het gas resulteert in ESP controle....
- Eenmaal op gang een onovertroffen "automaat", heerlijk schakelend.
- Op 60 km wegen moet hij echt op CC (cruise Control) om in z´n 7 te gaan, anders blijft hij in 6.
De DSG is overigens echt te verkiezen boven de handbak, voor de >77 KW dan, want daar voelde alles nog veel bruusker aan bij schakelen. Oké 1,5 jaar geleden, dus dat kan ondertussen veranderd zijn.