ESP is wel extra in België (volledig onterecht, BTW): dit was de eerste optie die er bij mij zeker bij moest! Onbegrijpelijk dat dit nog niet veralgemeend is. Youtube is daar een overtuigend bewijs van.
@Lenk: die Mazda heeft echt ook wel nadelen tov de O2 (om je niet te lang te doen zweven...): wegligging, verbruik, enz.
Ik wil dit toch graag quoten, het is idd extreem frappant, dat een auto van dit soort caliber en luxe, niet eens ESP heeft...
Ik heb zelf een O2 2.0 TDi Elegance met DSG, van 2005, dus veel dingen zoals CC, autom. clima gescheiden, licht - regensensor, 4x electrische ramen met comfortfunctie (je kan ze sluiten met sleutel), maar ESP ontbreekt :ahum:
Mijn auto is wel een Nederlandse auto, dus hier is het ook niet standaard...
Waar ik mij ongelofelijk aan irriteer is dat de auto op hoge snelheden niet stabiel aanvoelt. Dat is bij een G5, Seat Leon of A3 duidelijk anders... De auto is veel en veelste zacht afgeveerd IMHO. En cuppen van de banden is zeer bekend, ik denk dat ze koste wat het kost de Octavia wat meer onderstuurt wilden hebben, en dus staan de achterbanden iets meer naar buiten. Vergeet niet dat de O2 op de Golf platform staat, en die auto is beduidend korter: minder gewicht op de achteras: minder kans op uitbreken achterkant bij hard genoemen bochten in bijv. regen.
Het is ook idd heel opvallend dat wanneer je bagage + 3 personen achterin hebt de auto gelijk begint te schrapen over drempels etc :s net een ouwe Kadett ofzo.