Wat is het verschil tussen de 1.2 TSI 63 kW en 77kW?

Ron467

Actief lid
worden er 3 verschillende softwaretype's (spreek PK versies) aangeboden zonder dat er fysieke wijzigingen aan de motor worden uitgevoerd.

En dit zou dus inhouden dat elke tuner om de hoek de laagste PK versie tot dezelfde hoogte kan oppeppen als de hoogste PK versie.:945: software is software.

Dan mijn volgende vraag, waarom kunnen/doen ze dat dan niet?

Mijn ervaringen met de 2.5 TDI (de blauwe, de zilveren en de rode uitvoering) ook allemaal als basis de zelfde motor en ook qua software best wat anders maar er waren meer verschillen (grotere intercooler, andere uitlaat, voor de rode ook grotere turbo en nog grotere intercooler en daar zelfs inwendig sterker uitgevoerde motoronderdelen).

Verder veel succes met het uitvinden. Ben tevreden met mijn 77 KW en heb (voorlopig) geen behoefte aan tuning.
 

Ron467

Actief lid
Dat doen ze niet, omdat de garantie dan verloopt. Of je moet grof geld willen betalen voor ABT.

Dat is waar deze hele discussie om draaid: ook ABT doet de 63 KW niet oppeppen naar de waardes die ze voor de 77 kw halen.
Omdat er gewoon nog andere verschillen moeten zijn dan alleen softwarematig.

doe ik het weer.......reageren:blush:
 

Ron467

Actief lid
Zucht.............


Maar dus niet naar 103 kw (zoals de van oorsprong 77 kw):koffie:


Als het echt alleen de software was, kan je die software dus ook kwijt in je 63 KW en heb je ook 103 kw.
Trouwens misschien is het wel dezelfde software en gaat de 63 kw daardoor maar naar 79 kw omdat er..................... juist!!!! nog andere zaken anders zijn.
 

van_der_P

Senior Member
Het verschil tussen een 63 kw en een 77 kw TSI

Welke verschillen zijn er tussen een 63 kw (86 pk) en een 77 kw (105 pk)
En dan bedoel ik niet 14 kw (19 pk)
De cilinderinhoud is het zelfde, dus eigenlijk dezelfde motor.
Maar wat maakt ze verschillend, waarom heeft de een 86 pk en de andere 105 pk.
 

sitechris

Donateur
Softwarematig wrsnl iets geknepen. Is kunstje wat VAG veelvuldig uitvoert. Kijk naar blok van de GTI 35 edition. Is geknepen blok van de R/S3/Cupra. Maar is verder exact zelfde blok.
 

van_der_P

Senior Member
Daar ben ik het mee eens laat een van de moderators het maar omzetten.
bijvoorbaat dank daarvoor.
 

piair1982

Forumguru
.......
(Bij mijn eigen BKY motor 1.4 16V was het ook makkelijk om van 75PK naar 101PK te gaan..... Ik heb een Magneti-Marelli ECU erin en deze heeft de beide softwarepaketten........)

Dan zou je kunnen veronderstellen dat dit ook voor de 1.2 tsi geldt?

Verschil zit ook in de schijfremmen die groter zijn bij een 77 kW.
Verder kon ik niets vinden.
 

Hetzer

Forumguru
Bij VW , word de 1,4 MPI nu ook vervangen door een een 1.2 TSI, een nieuwe 90 pk uitvoering.
Zou dit echt een nieuwe motor zijn of gewoon de zelfde 86 pk verzie van Skoda en Audi???
Ik bedoel, het is al een vast staand feit dat Skoda blokken meer pk leveren, mij vorige 1.2 TDI had ik geklokt op de rollenbank met 82 pk t.o.v. de 75 pk op papier.
ook zijn er tal rollenbank uitdraaien van 105 en 86 pk 1.2 TSI'tjes waar de daadwerkelijk pk's veel meer zijn dan op papier.

hier de vw specs

De compacte 1.2 TSI-motor met 90 pk helpt de Polo aan pittige prestaties. De topsnelheid bedraagt 182 km/h en de ‘0-100’ duurt 10,9 seconden. Het gemiddelde verbruik bedraagt 1 liter benzine per 19,6 kilometer (5,1 l/100 km). Dit komt overeen met een CO2-uitstoot (119 g/km) die goed is voor een groen B-label en inschaling in de 20%-categorie van de fiscale bijtelling.
 

Cordoba

Forumguru
Alle VAG-motoren halen heel ruim de specificaties, hetzelfde is ook bij het tunen als eens ter sprake gekomen, dus niet specifiek voor alleen Skoda.
Overigens is het gevaarlijk om zonder grondig onderzoek te zeggen dat het verschil alleen in de software zit. Mijn Fabia met BBY blok levert maar 75 pk, waar het BBZ-blok (zelfde inhoud, aantal kleppen enz.) 100 pk levert. Na verder onderzoek, heb ik gevonden dat er fysiek in elk geval verschillende nokkenassen in zitten, dus het verschil zit niet alleen in software.
 

Hetzer

Forumguru
Bij de 63/77 kw 1.2 Tsi was het toch wel bekend, alleen software matig, en de 77 kw heeft andere remmen.
Mijn vraag is nu, verschilt de Vw 66 kw daadwerkelijk van de Skoda/Audi 63 kw.
 
Bovenaan Onderaan