Ridley
Forumguru
denk dat ik niet de enige ben die zeer benieuwd is naar het vervolg!
Nope
denk dat ik niet de enige ben die zeer benieuwd is naar het vervolg!
Ik heb dus nog zo'n kastje. Die OBD methode werkt vooralsnog niet bij mijn auto, omdat het uitlezen niet lukt
De 1.2 TSI 86-90-105pk zijn mechanisch allen gelijk (alleen de software verschilt onderling), motor, turbo, injectoren etc zijn allemaal gelijk, resultaten na de tuning dus ook.
RON98 benzine brengt ze met onze OBD tuning naar 140pk en 225Nm.
Als er RON95 benzine getankt wordt, is een getunde motor wat minder effectief en dan komen ze iets lager uit op 135pk en 220Nm.
Onze OBD tuning is geschikt voor beide brandstoffen.
Ik niet echt, maar ik weet wel dat mijn motor bijv. 'vanaf' RON 91 kan. In het boekje staat dat hij op RON 91 of RON 95 kan rijden en dat bij RON 91 het vermogen iets terug zal vallen.Wie kan mij hier iets over vertellen?
Gebruik de zoekfunctie anders eens, hier is al zoveel over geschreven..., voor getunede motoren is v power is beter, Ultimate nóg beter, maar de nieuwe blue one 95 schijnt ook erg goed te zijn en bovendien het goedkoopst!Mmmh, apart. Moet denken aan wat mijn dealer vertelde. Mijn TSI 1.2 63KW is een (zoals hij zei) 95 vanaf motor. Inprincipe is het tanken van 95 geen probleem, alleen is dat een mix tot 95. Het zou beter zijn om V-power (of soortgelijke benzine) te tanken. Wie kan mij hier iets over vertellen?
maar de nieuwe blue one 95 schijnt ook erg goed te zijn en bovendien het goedkoopst!
Mark Bastiaans verwijst naar een goedkeuring door het Amerikaanse EPA, 'voor alle benzineauto's van na 2001'. Maar wat de Environmental Protection Agency heeft onderzocht is alleen of de motor normaal en vooral met gelijke of lagere uitlaatemissies loopt. Ze bekeken auto's vanaf bouwjaar 2001, verder terug gingen ze niet. Naar mogelijke slijtage of schade keken ze ook niet. Het risico lijkt klein, is misschien zelfs nul. Maar nog niemand heeft dat precies vastgesteld.
Sinds PON is gestopt met ABT en tuning, is het steeds lastiger om dealers te krijgen die garantie overnemen bij tuning. (in het verleden werd het veelvuldig met garantie via dealers verkocht).
OCT zelf geeft de garantie bij deze wagens (daarom is het ook regelmatig 2000+ euro).